Permalänk
Medlem

Öka luftflöde i lådan!

Tjena, tänke öka luftflödet i lådan och förhoppningsvis sänka temperaturen lite! såhär har ja tänkt mig men vet ej om det är bra så ta en till och tyck till!

Stock (just nu)

Ny Setup

Permalänk

Min spontana tanke är, varm luft stiger, är det inte bara lättare att låta top fläktarna blåsa ut för att få ut varmluften.
Har du plats för fläktar i botten?

Permalänk
Medlem

tror att ja får plats med en

Permalänk

Jag skulle köra båda där uppe som utblås

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk
Medlem

Vänd fläkten i taket så blir det bra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tänk alltid att du ska köra lika högt flöde in som ut. Annars kommer du alltid ha en flaskhals, antingen på insugs- eller på utblåssidan, som begränsar hela chassits luftflöde. Det som ger allra bäst kylning är egentligen att ta av chassisidan, men det är inte realistiskt för de flesta. Men vänd takfläkten så blir det bra, som sagt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Tänk alltid att du ska köra lika högt flöde in som ut. Annars kommer du alltid ha en flaskhals, antingen på insugs- eller på utblåssidan, som begränsar hela chassits luftflöde. Det som ger allra bäst kylning är egentligen att ta av chassisidan, men det är inte realistiskt för de flesta. Men vänd takfläkten så blir det bra, som sagt.

Man ska snarare alltid ha lite högre inaug än utsug för att förhindra dammsamling

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.
§ 4
Bumpning

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.