Permalänk
Medlem

Spel slutar fungera

Jag har precis fått en ny dator som har rätt starka delar, men har fått en problem vilket är: När jag spelar spel som är lite nyare t.ex. Far Cry 3 och Assassin's Creed 3 osv. så blir det alltid farcry3.exe has stopped working och på Assassin's Creed 3 så får jag blue screen, har testat felsöka spelen, sänka core clocking med 25 MHz och vi overclockar inte datorn, ingenting verkar hjälpa.
Kan inte så mycket om såna här problem så skulle uppskatta hjälp

GPU: Zotac GeForce GTX 670 2GB
CPU: Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz
SSD: Corsair Force 3 SSD ATA Device
HDD: Western Digital Barracuda 2TB
Memory: 2st Corsair Vengence 1600mhz, fast dom körs i 1333 MHz

om det några fler delar ni måste veta om så skriv bara

mvh Eurozze

edit:
Jag har även kollat så jag har dom nyaste driversarna till Grafikkort, moderkort och ljudkortet

Permalänk

För det första så får man INTE bumpa sådär och för det andra så kan det vara bra att veta var du får för temperaturer och om du har provat spela spelen på hdd eller på ssdn?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag har testat spela på SSDn men det blev ingen skillnad, när jag började spela så gick temperaturen från 30 grader till 60

Permalänk
Skrivet av Eurozze:

Jag har testat spela på SSDn men det blev ingen skillnad, när jag började spela så gick temperaturen från 30 grader till 60

Försök citera så jag ser att du har skrivit temperaturen på vad? har det alltid vart såhär? hur ny är datorn? är det bara i dessa spelen? sitter dina ram minnen rätt?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Det var temperaturen på GPUn som blev högre när vi spelade, spelen som det händer på är dom nya spelen som kräver bra datordelar. Gamla spel som CS1.6 fungerar gallant. Minnen har vi suttit helt rätt

Tack för att du tar dig tid och hjälper mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eurozze:

Det var temperaturen på GPUn som blev högre när vi spelade, spelen som det händer på är dom nya spelen som kräver bra datordelar. Gamla spel som CS1.6 fungerar gallant. Minnen har vi suttit helt rätt

Tack för att du tar dig tid och hjälper mig

Testa att kolla tempen på CPU

Permalänk
Medlem

CPUn gick från 25 till 50-55 grader celsius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eurozze:

CPUn gick från 25 till 50-55 grader celsius

Borde inte vara något problem tills temperaturen går upp mot 80-90 grader, så det är inte felet. Du säger att ni får blue screen ? Vad för meddelande ? Varför kör du minnena i 1333Mhz ? Sätt upp dom till 1600Mhz.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Får inte blue screen på AC3 längre nu får jag: "AC3.exe has stopped working" vilket känns lite segt... Tar o höjer volten på minnena nu så ska vi se hur de blir

Permalänk
Skrivet av Eurozze:

Får inte blue screen på AC3 längre nu får jag: "AC3.exe has stopped working" vilket känns lite segt... Tar o höjer volten på minnena nu så ska vi se hur de blir

Gå in i bios och ladda X.M.P. profilen som sköter inställningarna åt dig.
http://www.corsair.com/en/blog/intel-xmp-and-memory-performan...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Och när man försöker ändra minnena till 1600MHz så fick datorn sin egna lilla vilja