Foxconn påbörjar utrullningen av en miljon robotar – ersätter mänskliga arbetare

Permalänk

Har Foxcoon tillverkat moderkort innan? har ett där det står Foxconn på flera saker bl a USB m fl.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Jag refererar till mitt första inlägg: #12893515

Problemet är att du inte har några belägg för vad du skriver och din logik är högst tvivelaktig.

Han har verkligen belägg för vad han skriver. Du kan omöjligt missat handelstjafsat mellan USA och Kina som pågott i många år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Han har verkligen belägg för vad han skriver. Du kan omöjligt missat handelstjafsat mellan USA och Kina som pågott i många år nu.

Vill du presentera bevis för något, gör det då ordentligt. Försök argumentera för din ställning i frågan, då lyssnar jag gärna.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Vill du presentera bevis för något, gör det då ordentligt. Försök argumentera för din ställning i frågan, då lyssnar jag gärna.

Jag skrev ett. Vill du veta mera så finns det nånting som heter GOOGLE. Kanske hört talas om det kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Jag skrev ett. Vill du veta mera så finns det nånting som heter GOOGLE. Kanske hört talas om det kanske?

"Han har verkligen belägg för vad han skriver" är ditt påstående och du försöker bevisa detta sant genom att nämna "handelstjafsat mellan USA och Kina" villket utan ett argument för hur detta bevisar ditt påstående är lika meningslöst som att säga "mitt tangenbord är grönt".

Att hänvisa till Google i hopp om att någon annan redan skapat ditt argument åt dig visar bara på din egna inkompetens.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevligheter raderade.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så manuellt arbete i väst ersätts med robotar och skickas över till Kina. Nu ersätts arbetet i Kina med robotar men vart ska det skickas efter det? Var finns nästa enorma massa billig arbetskraft? Är det Afrika? och efter det? Kanske folk måste acceptera att leksaker kostar pengar helt plötsligt?

Fillipinerna, Thailand, Vietnam, Burma.. Fler som jag inte kommer på.
Fördelen med Kina (inte att det är billigast arbetskraft inte) är att det går snabbt å bygga fabriker där.. Fördelen med lite effektiv teknokrati

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toxicstone:

Har Foxcoon tillverkat moderkort innan? har ett där det står Foxconn på flera saker bl a USB m fl.

Innan vadå?! Robotar?! Säg vad de inte tillverkar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Jag tycker att det är bra att de ersätts; robotar är effektivare, så priserna pressas, och de arbetare som tidigare arbetat på fabrikerna får gå och tillfredsställa andra behov på marknaden. Detta är hur vi alla blir rikare; genom att använda mer verktyg, och innan någon av er kommer med kommentarer om permanent massarbetslöshet, låt mig påminna om att mänskliga behov är enorma, och de arbetslösa helt enkelt får göra något annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Charles D. Ward:

Jag tycker att det är bra att de ersätts; robotar är effektivare, så priserna pressas, och de arbetare som tidigare arbetat på fabrikerna får gå och tillfredsställa andra behov på marknaden. Detta är hur vi alla blir rikare; genom att använda mer verktyg, och innan någon av er kommer med kommentarer om permanent massarbetslöshet, låt mig påminna om att mänskliga behov är enorma, och de arbetslösa helt enkelt får göra något annat.

Och du är den som skakar fram jobben då i en värld där de permeterar överallt, framför allt inom industrin?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Och du är den som skakar fram jobben då i en värld där de permeterar överallt, framför allt inom industrin?!

Skickades från m.sweclockers.com

Har jag sagt eller antytt något om att skaka fram några jobb?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Charles D. Ward:

Har jag sagt eller antytt något om att skaka fram några jobb?

"...och de arbetslösa helt enkelt får göra något annat."

Vad syftar du på med det då?! Gå hemma och rulla tummarna?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

De får skaffa jobb någon annanstans; att det var det som jag syftade på var ganska uppenbart.