Ny laptop, vilken processor ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Ny laptop, vilken processor ska jag välja?

Jag har aldrig haft en laptop men behöver en nu för att jobba med diagnostik av bilar.

När jag som okunnig tittar på utbudet av laptops så blir jag förvånad över hur slöa de är.
1.4 Ghz dual-core är vad som är vanligt, tyd samma som för tio år sedan på en stationär.

Jag förstår att man vill spara på batteriet och därför har lägre klockning än till stationära, men vad mer har jag missat?

Varför är de så klena och vad är det för processor som jag bör rikta in mig på, jag ska inte spela spel, men vill inte ha en klen dator.

Permalänk
Vila i frid

Köp en i3 eller i5. Mediamarkt har en i5'a för "lockpriset" 3990 - förmodligen slutsåld innan de ens öppnat. cdon har en i3'a för 3290.

Permalänk
Medlem

i5 är bästa alternativet men i3 räcker med väldigt bra sitter nu framför en som jag gav mor å far i jul kolla cdon tror att dem fortfarande har 500 rabbat på fujitsu. Jag missade dagen lucka då sålde dem en i3 för 2000kr men fick den för 2500 med rabbat väldigt nöjd 4 gb ram med. Stoppar man sedan in en ssd så har man en riktigt trevligt maskin

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

vilken applikation ska du använda?

Jag tror en ultrabook skulle räcka som Hp Spectra.