Permalänk

Installation av Windows och överklockning

Tjena!

Precis fått hem en SSD och det är dags för en installation av Windows 7. Jag har min processor överklockad just nu och det har jag haft ett bra tag. Allting fungerar perfekt osv.

Jag undrar bara om jag behöver gå tillbaks till stockinställningar innan jag installerar Windows för att slippa få problem eller behövs det icke? Om jag nu gör det, kan jag använda samma överklockningsinställningar som jag gör nu efter installationen eller behöver jag sitta och mecka med överklockningen igen?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan nog lätt installera Windows utan att ta bort överklockningen. Har aldrig varit med om något problem under installationen osv, och jag kör överklockat.
Men om du vill så kan du ju spara din överklocknings-profil i uefi (antar att du har det) och sedan bara sätta allt på deafult innan installationen och sedan köra din sparade profil igen efter installationen.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk

Överclocken sitter i BIOS, har inget med hårddiskar eller OS att göra. Jag har bytt mellan linux och win7 och 8 utan några problem.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av reflect:

Du kan nog lätt installera Windows utan att ta bort överklockningen. Har aldrig varit med om något problem under installationen osv, och jag kör överklockat.
Men om du vill så kan du ju spara din överklocknings-profil i uefi (antar att du har det) och sedan bara sätta allt på deafult innan installationen och sedan köra din sparade profil igen efter installationen.

Skrivet av RedSparowes:

Överclocken sitter i BIOS, har inget med hårddiskar eller OS att göra. Jag har bytt mellan linux och win7 och 8 utan några problem.

Okej. Då kör jag på utan att röra något, om det blir något strul så får jag väl återgå till stockinställningar. Tack för hjälpen.