Permalänk

Kylare till mITX

Hej!
Jag har bestämt mig för att köpa en ny kylare till min i5 2500k, då den kommer upp i ganska höga temperaturer i spel. Jag har moderkortet Asus p8h77-I, så därför behöver jag en liten kylare. Jag har kollat på Cooler Master Hyper TX3 Evo. Är denna något att ha och tror ni att jag skulle kunna få in en push-pull konfiguration i denna?

Permalänk
Medlem

Chassi kan ju vara bra att veta också.

En sluten vattenkylare á la Antec 620 eller någon av de billigare corsair kan ju vara alternativ, brukar vara bra för små datorer.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Tx3 är en tyst och bra kylare om du inte ska överklocka, har själv kört den på det moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Chassi kan ju vara bra att veta också.

En sluten vattenkylare á la Antec 620 eller någon av de billigare corsair kan ju vara alternativ, brukar vara bra för små datorer.

Har ett Bitfenix Prodigy, så en vattenkylare skulle ju definitivt få plats. Men jag känner inte att de är särskilt prisvärda, när man kan få en luftkylare för halva priset.

Permalänk
Skrivet av grottsten:

Tx3 är en tyst och bra kylare om du inte ska överklocka, har själv kört den på det moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, den verkar ju vara väldigt passande då jag kanske inte heller behöver ta bort hela moderkortet för att installera den. Vet du om man kan få plats med två fläktar på kylaren, i push/pull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av That Maniac:

Ja, den verkar ju vara väldigt passande då jag kanske inte heller behöver ta bort hela moderkortet för att installera den. Vet du om man kan få plats med två fläktar på kylaren, i push/pull?

Jag skulle nog kolla på en 212 evo, är inte säker men TROR att de får plats:)

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Skrivet av Deaflong:

Jag skulle nog kolla på en 212 evo, är inte säker men TROR att de får plats:)

Jag har kollat på den, men om jag vill få in den så måste jag nog sätta kylaren med fläkten vänd ifrån grafikkortets baksida. Den blåser då luft igenom kylaren och sedan mot grafikkortet. Det känns inte så optimalt, och dessutom måste jag ta bort hela moderkortet för att installera den.

Permalänk
Skrivet av That Maniac:

Ja, den verkar ju vara väldigt passande då jag kanske inte heller behöver ta bort hela moderkortet för att installera den. Vet du om man kan få plats med två fläktar på kylaren, i push/pull?

Följer med fästen för en extra fläkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av grottsten:

Följer med fästen för en extra fläkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte mer om det får plats på moderkortet. Hur sitter din fläkt nu, är fläkten vänd mot baksidan av chassit?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte möjlghet att kolla uppbyggnaden på just det moderkortet, men om det inte skiljer sig för mycket från ASUS P8Z77-I Deluxe

så kan du ju allltid kika på noctua nh-d14 om du är intresserad av en luftkylare. Du behöver ta loss moderkortet dock för att få dit det, men det är en schysst och relativt tyst kylare. Kör den själv i ett Prodigy med i7-3770K, lågprofils minnen och Gigabyte GTX 670 Windforce och hade inga problem med att få plats med den.

Permalänk
Skrivet av That Maniac:

Jag tänkte mer om det får plats på moderkortet. Hur sitter din fläkt nu, är fläkten vänd mot baksidan av chassit?

Har sålt kylaren men jag hade fläkten hängandes äver minnena. Har för mig att man skulle kunna sätta på en till fläkt utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En Noctua NH-U9B lär vara bland de största luftkylarna som får plats på det moderkortet. Dock är inte kylarens backplate kompatibel med moderkortet pga komponenter på baksidan men jag tror det går att lösa. Verkar det intressant så kan jag återkomma på måndag eller tisdag då jag själv har en sån kombo på väg.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Gör som jag, tryck in en Noctua D14!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet