Byt julklappar i SweClockers marknad

Permalänk
Melding Plague

Byt julklappar i SweClockers marknad

Fått en julklapp för mycket? I SweClockers marknad går det alltid att göra sig av med överblivna klappar eller inhandla nya. Som extra uppmuntran är det gratis annonser veckan ut.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Byta bort julklappar!? Nej, julklappar är till för att behållas själv!
(Fast i vissa fall är det saker man absolut inte behöver, som ett nytt GTX 460 när det finns 660)
Dat rabattkod föressten!

Permalänk
Medlem

Fixa ett ordentligt omdömes system för SweClockers marknad!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av RepZi:

Fixa ett ordentligt omdömes system för SweClockers marknad!

Men titta om personen varit aktiv länge och håller sig aktiv så kan du räkna ut ett och annat ;)! även titta annonser innan?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av trisse23:

Men titta om personen varit aktiv länge och håller sig aktiv så kan du räkna ut ett och annat ;)! även titta annonser innan?

Så kan man göra ibland, men det behövs ett omdömessystem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

glitteringprizes.. Warcraft 2 lr?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Men titta om personen varit aktiv länge och håller sig aktiv så kan du räkna ut ett och annat ;)! även titta annonser innan?

Du kanske missförstår mig lite här nu, kolla på Tradera till exempel. Köparen respektive säljare lämnar ett omdöme åt varandra.

Köparen lämnar ett omdöme i 5 gradig skala till säljaren, typ

- Hur snabbt varan levererades
- Hur säljaren packade varan
- Kommunikation

Säljaren till köparen

- Hur snabbt kom pengarna in

Bara ett enkelt system så slipper man se dessa missförstånd i forumet Tror att fler skulle använda det också om ett ordentligt system finns. Kan väl inte vara så svårt ?

Underlättar avsevärt om man inte kan mötas upp..

Permalänk
Medlem

Man borde t ex kunna browsa tidigare annonser också (även själv för just nu ser man bara att man t ex haft 5st uppe men kan inte gå in och se vad det var för något man sålde).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Du kanske missförstår mig lite här nu, kolla på Tradera till exempel. Köparen respektive säljare lämnar ett omdöme åt varandra.

Köparen lämnar ett omdöme i 5 gradig skala till säljaren, typ

- Hur snabbt varan levererades
- Hur säljaren packade varan
- Kommunikation

Säljaren till köparen

- Hur snabbt kom pengarna in

Bara ett enkelt system så slipper man se dessa missförstånd i forumet Tror att fler skulle använda det också om ett ordentligt system finns. Kan väl inte vara så svårt ?

Finns ju en tråd för omdömen i forumet, fast givetvis är ett inbyggt system bättre.

Här finner ni tråden: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Finns ju en tråd för omdömen i forumet, fast givetvis är ett inbyggt system bättre.

Här finner ni tråden: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Fortfarande lamt för en teknik sida att ha en forum post för omdöme!!!

Man ska bara kunna gå in i annonsen och klicka på namnet eller så och se direkt!

Måste annars scrolla igenom en hel tråd, tror en hel del tröttnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Fortfarande lamt för en teknik sida att ha en forum post för omdöme!!!

Man ska bara kunna gå in i annonsen och klicka på namnet eller så och se direkt!

Måste annars scrolla igenom en hel tråd, tror en hel del tröttnar.

Det går faktiskt att söka i tråden. Så du behlver inte kika igenom den manuellt

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av RepZi:

Du kanske missförstår mig lite här nu, kolla på Tradera till exempel. Köparen respektive säljare lämnar ett omdöme åt varandra.

Köparen lämnar ett omdöme i 5 gradig skala till säljaren, typ

- Hur snabbt varan levererades
- Hur säljaren packade varan
- Kommunikation

Säljaren till köparen

- Hur snabbt kom pengarna in

Bara ett enkelt system så slipper man se dessa missförstånd i forumet Tror att fler skulle använda det också om ett ordentligt system finns. Kan väl inte vara så svårt ?

Underlättar avsevärt om man inte kan mötas upp..

Problemet ligger i att all kommunikation och alla transaktioner sker utom vår kontroll, den nuvarande marknaden förmedlar bara den inledande kontakten. Det är inte helt trivialt att skapa ett omdömessystem som är rättvist för alla parter, svårt att fuska sig till statistik i, har system för att lösa tvister m.m., men det är absolut något vi funderar över inför nästa version. Tills vidare är alla förslag välkomna i feedback-forumet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med gratis annonsering!

Önskar er alla inkl. redaktionen ett gott nytt år.

Skrivet av trisse23:

Men titta om personen varit aktiv länge och håller sig aktiv så kan du räkna ut ett och annat ;)! även titta annonser innan?

Hackade konton förekommer så att gå på hur länge någon har varit medlem är ett ganska osäkert sätt. Självfallet kan man istället kolla aktivitet på forumet, brukar göra så innan jag köper något via marknaden. Men som sagt, ett omdömessystem vore på plats. Nackdelen skulle dock bli att det utnyttjas om någon så vill, ungefär som bedragare gör på tradera.

Permalänk
Medlem

Måste annonsen handla om elektronik prylar osv ? har överblivna moto-x skydd som jag tänkt sälja men man får kanske inte lägga ut det här eller ?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Biberu:

Problemet ligger i att all kommunikation och alla transaktioner sker utom vår kontroll, den nuvarande marknaden förmedlar bara den inledande kontakten. Det är inte helt trivialt att skapa ett omdömessystem som är rättvist för alla parter, svårt att fuska sig till statistik i, har system för att lösa tvister m.m., men det är absolut något vi funderar över inför nästa version. Tills vidare är alla förslag välkomna i feedback-forumet.

Så är det på Tradera också. Därför vägrade de t ex ge mig mailadressen till personen som hade bjudit näst högst i min auktion när vinnaren totalvägrade betala. (Jag tänkte då att jag kunde sälja till tvåan istället, men det gick alltså inte.)

I övrigt är det säkert så som du säger, då du är mer insatt än jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kevioh:

Måste annonsen handla om elektronik prylar osv ? har överblivna moto-x skydd som jag tänkt sälja men man får kanske inte lägga ut det här eller ?

Jag har inte sett någonting som tyder på att det måste vara elektronik. Jag har till exempel sett flera soft air guns, och är det tillåtet är nog vad som helst det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Så är det på Tradera också. Därför vägrade de t ex ge mig mailadressen till personen som hade bjudit näst högst i min auktion när vinnaren totalvägrade betala. (Jag tänkte då att jag kunde sälja till tvåan istället, men det gick alltså inte.)

I övrigt är det säkert så som du säger, då du är mer insatt än jag.

ett tips är att se om personen som hade näst högst bud har en annons ute så kan du skicka ett mail till den personen via den annonsen och förklara hur det ligger till

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Fixa ett ordentligt omdömes system för SweClockers marknad!

Ja visst hade det varit trevligt. Men långt ifrån optimalt. Lämnar t e x köparen inte omdöme (som traderahandlare gör ibland) så kvittar det ju!

Och vill någon verkligen luras, så hittar dom ett sett ändå att göra det på!

Jag har köpt och sålt på Marknaden i ca 4år (tack Swec) och jag har aldrig blivit lurad på ett enda öre!!
I nypris rör det sig om ca 50-70 000kr på en 4års period. Har handlat mycket till släkt o vänner!
Visst ibland kan det ta en vecka extra innan man får paketet, men jag har alltid fått det jag köpt!

Är man inte beredd att ta den risken det innebär, ja då ska man nog inte handla/köpa på Marknaden!

Ska jag köpa en sak så ber jag alltid om alla personliga uppgifter (namn, tele, adress) som jag kollar upp! I många fall så får man en så bra kontakt så att det är inte nödvändigt!

Alltid lika trevligt att köpa hårdvara här på Swec. Och jag tackar alla er som jag har gjort affärer med!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Måste annonsen handla om elektronik prylar osv ? har överblivna moto-x skydd som jag tänkt sälja men man får kanske inte lägga ut det här eller ?

Sätt det som övrigt...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Dum och kanske sniken fråga, men får man använda den här koden flera gånger, och ha mer än en annons igång samtidigt?

Permalänk
Medlem

Som vanligt fullständigt exploderar marknaden så fort kostnaden för annonsen försvinner. Vidare så kommenterar jag som vanligt nyheten att det är dags att sänka priset till 5-8kr för att öka intresset att lägga ut prylar.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Dum och kanske sniken fråga, men får man använda den här koden flera gånger, och ha mer än en annons igång samtidigt?

Ja, det går. Men snälla lägg inte upp en annons per vara du har att sälja. Marknaden är flödad så det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Dum och kanske sniken fråga, men får man använda den här koden flera gånger, och ha mer än en annons igång samtidigt?

Det är bara att köra på

Skrivet av biorrith:

Ja, det går. Men snälla lägg inte upp en annons per vara du har att sälja. Marknaden är flödad så det räcker.

Tvärtom så tycker jag att Tjodd ska göra, som man ska göra. "Skapa en annons per produkt eller typ av av vara. Det underlättar vid sökningar och gör det lättare att hålla reda på budgivare."

Då det helt enkelt underlättar vid sökningar Man behöver inte scrolla igenom alla annonser efter det man söker efter.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är bara att köra på

Tvärtom så tycker jag att Tjodd ska göra, som man ska göra. "Skapa en annons per produkt eller typ av av vara. Det underlättar vid sökningar och gör det lättare att hålla reda på budgivare."

Då det helt enkelt underlättar vid sökningar Man behöver inte scrolla igenom alla annonser efter det man söker efter.

Ja självklart. Men förra gången det var gratis var det någon som lade upp tre annonser i rad på 3 olika minnen tex

Permalänk
Medlem

Tack SweC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Koden fungerar inte för mig, står bara att jag har använt en ogiltig eller utgången kod.

Vad är felet? :S

Permalänk
Medlem

Tycker inte om när det blir gratis att lägga upp annonsen i marknaden om jag ska vara helt ärlig: den blir dränkt i annonser, varav 90% inte är dator-relaterade och/eller bara allmänt skräp som folk försöker kränga.

Finns det inget filter för marknaden, så att man slipper se alla annonser från "Lilla Olle" som försöker kränga sina begagnade morgonskor, eller "Nils-Petter" som försöker kränga ett grafikkort från 2002?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som tänker på WarCraft II med rabbatkoden glitteringprizes? Kanske var jag den enda som fuskade!?

Permalänk
Skrivet av xtrex:

Ingen mer än jag som tänker på WarCraft II med rabbatkoden glitteringprizes? Kanske var jag den enda som fuskade!?

haha nej då ung och dum som man var, 10,000guld 5000trä 5000olja om jag inte minns fel

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

Hur många annonser får man lägga ut max?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO