Permalänk

Mus fastna i BIOs vid överklockning

Som rubriken säger så satt jag och överklocka och mitt upp i allt fastna musen och den rör sig inte, testat med 2 andra möss men de funkade inte heller.
BIOs är igång ser jag för tiden ändras.

Försökt att använda pilarna men händer inget med dom. Ska jag klicka på avstängnings knappen på datorn? Vad händer sedan?
Allt funka perfekt innan.

Har MSI Z77A-S01

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk

bara starta om

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Skrivet av turbogeten:

bara starta om

Starta om? Du menar att jag ska klicka på avstängnings knappen på burken, skadas inget då eller? Laddas den om så att den har samma inställningar jag hade innan jag skulle klocka den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Skrivet av FreppyCTRL:

Starta om? Du menar att jag ska klicka på avstängnings knappen på burken, skadas inget då eller? Laddas den om så att den har samma inställningar jag hade innan jag skulle klocka den?

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv stängt av den på knappen hundratals gånger så jag tror det är säkert.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Skrivet av hammarlund:

Har själv stängt av den på knappen hundratals gånger så jag tror det är säkert.

Okej! Då testar jag det! Du har alltså varit inne i BIOS och stäng av på knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Skrivet av FreppyCTRL:

Starta om? Du menar att jag ska klicka på avstängnings knappen på burken, skadas inget då eller? Laddas den om så att den har samma inställningar jag hade innan jag skulle klocka den?

Skickades från m.sweclockers.com

ja bara tryck på avstängningens knappen

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |