Google Nexus 7 billigare nästa år – ny pekpanel pressar priserna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Menar du att det inte är allmänt känt att Apple tar ut stora marginaler för sina produkter och dessutom sitter på en större penga hög än vad de flesta företag gör? D.v.s de har en hel del vinst. Dessutom är det väll så att de inte lägger särskilt mycket på utveckling jämfört med andra företag? Har för mig jag såg någon graf där ex Microsoft lade extremt mycket mer på RND.

Nexus 7 sägs göra ingen eller extremt liten marginal, det ska främst vara ett vis att expandera Android på plattorna vilket verkar lyckas ganska bra.

Du låter minst sagt som en fanboy faktiskt.

Jag lämnade själv tillbaka min Nexus 7 efter som en IPad 3 passade familjen bättre och det gick emot alla mina normer men man måste inse att alla produkter har sina för/nackdelar och passar olika bra in i olika miljöer. Jag hoppas att Android får upp app market i samma nivå som Apple då blir valet enkelt för mig.

På Sweclockers är man fanboy vad man än säger...och du är inte mindre fanboy med tanke på ditt arrgumenterande för Android hela tiden, så du kastar sten i glashus genom att kalla andra för fanboys bara för att du inte ser helheten på hur ett företag fungerar, du hittar inte ett företag som inte vill tjäna pengar och att Apple tjänar så pass mycket som de gör betyder ju bara att de säljer bra, utveckling är däremot ingen tävling i vem som lägger mest men Apple lägger pengar på utveckling och miljötänk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

På Sweclockers är man fanboy vad man än säger...och du är inte mindre fanboy med tanke på ditt arrgumenterande för Android hela tiden, så du kastar sten i glashus genom att kalla andra för fanboys bara för att du inte ser helheten på hur ett företag fungerar, du hittar inte ett företag som inte vill tjäna pengar och att Apple tjänar så pass mycket som de gör betyder ju bara att de säljer bra, utveckling är däremot ingen tävling i vem som lägger mest men Apple lägger pengar på utveckling och miljötänk

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det så att Samsung säljer totalt fler mobiltelefoner än vad Apple gör? borde det inte göra Samsung rikast? Ändå skrivs det aldrig om hur rika Samsung är?

Haha men nu får du skärpa dig, Apple = miljötänk? Man kan ju inte öppna o byta något i deras apparater? Inte ens batteri, så när batteriet är slut så förväntas man kasta datorn eller vad det nu är för produkt? Hur kan det vara miljötänk? Att limma ihop sina produkter? Det är just sådana tunna argument du lägger fram som visar klart vilket fanboy du är. Visst finns det en och annan tillverkare som har liknande lösningar men då siktar man inte häller på miljön.

Jag ett Fanboy? Ett fanboy skulle aldrig köpa en produkt från annan tillverkare oavsätt om det skulle passa bättre.

Du såger mer eller mindre allt från andra tillverkare, Företagen, Produkterna, Operativsystemet, Programmen, lyssnar man på dig så är allt Apple gör det bästa man kan få oavsätt hur och var det ska användas. En person som inte kan se några fördelar i andra produkter/företag skulle jag klassa som fanboy.

Ta en titt på denna sålänge och försök argumentera mot det han säger : http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4721lNCuteQ#t=121s

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Visst är det så att Samsung säljer totalt fler mobiltelefoner än vad Apple gör? borde det inte göra Samsung rikast? Ändå skrivs det aldrig om hur rika Samsung är?

Haha men nu får du skärpa dig, Apple = miljötänk? Man kan ju inte öppna o byta något i deras apparater? Inte ens batteri, så när batteriet är slut så förväntas man kasta datorn eller vad det nu är för produkt? Hur kan det vara miljötänk? Att limma ihop sina produkter? Det är just sådana tunna argument du lägger fram som visar klart vilket fanboy du är. Visst finns det en och annan tillverkare som har liknande lösningar men då siktar man inte häller på miljön.

Jag ett Fanboy? Ett fanboy skulle aldrig köpa en produkt från annan tillverkare oavsätt om det skulle passa bättre.

Du såger mer eller mindre allt från andra tillverkare, Företagen, Produkterna, Operativsystemet, Programmen, lyssnar man på dig så är allt Apple gör det bästa man kan få oavsätt hur och var det ska användas. En person som inte kan se några fördelar i andra produkter/företag skulle jag klassa som fanboy.

Ta en titt på denna sålänge och försök argumentera mot det han säger : http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4721lNCuteQ#t=121s

Så Apple & Samsung säljer bara mobiltelefoner enligt dig?! En sak som egentligen bara är en biprodukt från dem båda...orkar inte med denna idiotiska debatt med folk som har skygglapparna på bara för att de vägrar förstå det man skriver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så Apple & Samsung säljer bara mobiltelefoner enligt dig?! En sak som egentligen bara är en biprodukt från dem båda...orkar inte med denna idiotiska debatt med folk som har skygglapparna på bara för att de vägrar förstå det man skriver

Skickades från m.sweclockers.com

Orkar inte häller med fanboys, gå till din Apple tråd istället, du har redan blivit överbevisad flera gånger i denna tråden. Har du ens gjort ett riktigt test mellan Nexus 7 och Apple Mini? Om inte, vad har du då in denna tråden att göra? Om du vill diskutera Apple kontra Godtyckligt företag så starta en tråd om det. Här är det Nexus 7 som gäller och den produceras(vad jag vet) av Asus för Google.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

dom fick bara en billigare leverantör, istället för kanske 500kr per skärm så betalar dom nu istället 100kr eller något sånt där, kanske inte så mycket men känns lite som det med tanke på priset. kina har lite billigare arbetskraft och sånt så kan vara en stor faktor

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/ny-...

Ge gärna källa på till uttalande, för jag har bara läst att det är ny teknik som lockar. Om det sedan kommer ifrån en annan leverantör, visst, men det är inte det primära.

Sen det sista, "kina har lite billigare arbetskraft och sånt så kan vara en stor faktor"
Billigare arbetskraft än vilka? Vilka jämför du?

Tröttsamt med uttalanden utan källor, tycker det börjar bli vanligare och vanligare på diskussionsforumen.

- z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

".. men Apple lägger pengar på utveckling och miljötänk"

http://www.thedailybeast.com/newsweek/2012/10/22/newsweek-gre...

Jämför gärna olika teknikföretag, men här är ett utdrag;
Greenscore; (poäng i "miljötänk")
IBM 82,9
Fujitsu 79,7
Samsung 74,6
Apple 60,9

FAQ om Greenscore, källor osv:
http://www.thedailybeast.com/newsweek/2012/05/08/green-rankin...

Skrivet av SnowJim:

Visst är det så att Samsung säljer totalt fler mobiltelefoner än vad Apple gör? borde det inte göra Samsung rikast

http://news.cnet.com/8301-13579_3-20123170-37/apple-vs-samsun...

Skrivet av Justbecause:

Så Apple & Samsung säljer bara mobiltelefoner enligt dig?! En sak som egentligen bara är en biprodukt från dem båda..

Biprodukt?
Även om produktportföljen, främst i Samsungs fall, innehåller mängder av andra produkter skulle jag vilja påstå att mobilerna är en av de främsta inkomstkällorna. Annars hade det inte släppts nya modeller var och varannan vecka.

- z

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zear0x:

Biprodukt?
Även om produktportföljen, främst i Samsungs fall, innehåller mängder av andra produkter skulle jag vilja påstå att mobilerna är en av de främsta inkomstkällorna. Annars hade det inte släppts nya modeller var och varannan vecka.

- z

De släpper nya modeller av det mesta de gör stup i ett, allt från vitvaror till hemelektronik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

De släpper nya modeller av det mesta de gör stup i ett, allt från vitvaror till hemelektronik

Absolut! Men förtjänsten de gör på varje kaffekokare, mikro, dammsugare kontra mobilerna, tror du det gör mobiltelefontillverkningen till en "biprodukt"? Något de bara skyfflar ut för att dryga ut produktportföljen?

- z

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zear0x:

Absolut! Men förtjänsten de gör på varje kaffekokare, mikro, dammsugare kontra mobilerna, tror du det gör mobiltelefontillverkningen till en "biprodukt"? Något de bara skyfflar ut för att dryga ut produktportföljen?

- z

Tja, med tanke på att de från början startades som ett livsmedelsföretag vars huvudsakliga syssla var tillverkning av nudlar så är väl all elektronik de gör en biprodukt, men de bygger ju även båtar, de är världens näst största skeppsbyggare, de drar nog in aningen mer pengar på att sälja fartyg än att sälja 10 miljoner mobiltelefoner, sen bedriver de även ett försäkringsbolag som säljer livförsäkringar och en vapenindustri, vapen säljer oxå mer än mobiler, så av rent moraliska skäl skulle jag bojkotta Samsung för just deras vapenhandel, jag stöttar inte sånt.

"Notable Samsung industrial subsidiaries include Samsung Electronics (the world's second largest information technology company measured by 2011 revenues), Samsung Heavy Industries (the world's second-largest shipbuilder measured by 2010 revenues), Samsung Engineering and Samsung C&T (respectively the world's 35th- and 72nd-largest construction companies), and Samsung Techwin (a weapons technology and optoelectronics manufacturer). Other notable subsidiaries include Samsung Life Insurance (the world's 14th-largest life insurance company), Samsung Everland (operator of Everland Resort, the oldest theme park in South Korea) and Cheil Worldwide (the world's 19th-largest advertising agency measured by 2010 revenues)."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem