Permalänk

EK-CoolStream Vattenblock

Hejsan.

Jag är i farhågorna att köpa vattenkylning till min dator och jag tittar på två olika radiatorer.

Radiator, EK-CoolStream RAD XT (240)

&

Radiator, EK-CoolStream RAD XTX (240)

Förutom storlek på radiatorerna vad kan man märka för skillnad? Jag förstår självklart att XTX har bättre kylförmåga, men kommer det vara någon extrem skillnad?

Tanken med systemet är att det ska kyla en Ivy Bridge 3770K. Kommer inte göra några extrema överklockningar, bara "lite" Systemet kommer även att kyla en GPU, vet inte vilket i dagsläget men lutar åt ett Radeon 7870.
Kommer inte kyla nord-eller sydbrygga och det kommer sitta en 120mm radiator innan grafikkortet så 240mm radiatorn kommer inte behöva kyla båda delarna.

Tack på förhand!

Permalänk

får du plats med den tjockare radden är det nästan alltid ett bättre val, det skiljer inga massiva mängder men ett par grader är inte omöjligt.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

kan säga att om du ska kyla både cpu och gpu med en radiator så ska du gå på XTX utan att tveka .. jag kör en 240Xt och en 140xtc och med de kyler jag en 3570k och ett 7970 och de är nästan på gränsen till för lite, men då ska tilläggas att jag har klockat "lite"

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

får du plats med den tjockare radden är det nästan alltid ett bättre val, det skiljer inga massiva mängder men ett par grader är inte omöjligt.

Skrivet av Miinan:

kan säga att om du ska kyla både cpu och gpu med en radiator så ska du gå på XTX utan att tveka .. jag kör en 240Xt och en 140xtc och med de kyler jag en 3570k och ett 7970 och de är nästan på gränsen till för lite, men då ska tilläggas att jag har klockat "lite"

Då ska här mätas och kollas ifall man kan få in tjockare radiatorer. Tack för svaren!