svårt välja chassi.. för vattenkylning.

Permalänk
Medlem

svårt välja chassi.. för vattenkylning.

Min första tanka var att ha radiatorn i fronten men på alla chassin måste man då ta bort HD vaggorna.. (typ alla) sen är det nästan ingen som har insug för en 360 fram utan att ta fram dremeln och börja kapa..

sen började jag kolla efter att toppmontera en 360 men då hamnar man i helt andra dimensioner av chassi.. nytt problem som uppstår är kör man med E-ATX moderkort som typ det jag tönkt inhandla Asus Maximus V Formula så blir det trångt uppe i hörnet.

jag har byggt tidigare i 700D som jag sitter på nu men 800D verkar inte vara nåt bra alternativ då den inte ens har usb3.0 i front.

tittat på Cosmos II men det är ett gigantiskt chassi och mycket större en min 700D (fårju inte plats under skrivbordet om man ska ha ett glapp på 10cm eller så för att ge den lite luft.. och samma sak där att man inte kan fronta radiatorn utan att plocka bort alla hd burar..

har ett chassi stor fyrkantig låda jag tänkt modda men har tappat bort nycklarna för att låsa upp den och vill inte knäcka låsen på den innan jag vet exakt hur jag ska göra med den.

så åter en ny tråd skapad om chassi och vattenkylning..

ps, har varit i kontakt med caselabs i USA om deras lådor men det får bli nästa bygge..

gärna nån rekomendation på nån som har 360 och ett e-atx moderkort och vad dom gjort av sin radiator.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Såg precis denna som nåra kör med. Koolance 360 radiator shroud. skulle denna kunna toppmonteras på exempelvis en P280 för att ha fläktarna på utsidan?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Silverstone TJ07 borde passa bra, får rum med en 360mm rad i botten. Finns också till relativt billigt, under 3000kr och har en väldigt fin byggkvalité.

Permalänk
Medlem

får bli ett nzxt 810 switch tills jag har hinner beställa och få hem ett från caselabs ..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Det finns att köpa uppgraderingskit till 800D, både för hotswap och front panelen.

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=corsair+800d

Annars är väl TJ07 det bättre valet. Om du har något emot plastiga chassin så förslår jag inte Switch 810...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=83708

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Det finns att köpa uppgraderingskit till 800D, både för hotswap och front panelen.

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=corsair+800d

Annars är väl TJ07 det bättre valet. Om du har något emot plastiga chassin så förslår jag inte Switch 810...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=83708

Du har rätt.. men får bli en temporär lösning i ett par månader tills jag hinner få hem ett annat chassi. att det är plastigt spelar inte så stor roll.

Vart får du plats med en 360 rad i TJ07? tanken var att ha den i toppen eller i fronten.. sen har den inte USB 3.0 i fronten heller..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Du har rätt.. men får bli en temporär lösning i ett par månader tills jag hinner få hem ett annat chassi. att det är plastigt spelar inte så stor roll.

Vart får du plats med en 360 rad i TJ07? tanken var att ha den i toppen eller i fronten.. sen har den inte USB 3.0 i fronten heller..

Utan att modda så får du det endast i botten, tar du till dremeln så får du den i toppen och kanske i fronten. TJ07 har inte USB 3.0 men måste du ha det i fronten så kan du köpa en adapter som går i 5.25" platsen. TJ07 är ett otroligt fint chassi som jag inte tycker du skulle behöva uppgradera från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Du har rätt.. men får bli en temporär lösning i ett par månader tills jag hinner få hem ett annat chassi. att det är plastigt spelar inte så stor roll.

Vart får du plats med en 360 rad i TJ07? tanken var att ha den i toppen eller i fronten.. sen har den inte USB 3.0 i fronten heller..

Man kan ha en 480 och en 240 radiator ståendes i botten av chassit, när man skruvat ur hårddiskhållarna där. Då går luften genom radiatorerna separat från resten av lådorna, via lufthålen på båda sidorna av chassit. Att TJ07 också är det bästa chassit som finns kvalitetsmässigt är självklart en till fördel.

Permalänk
Medlem

Fractal design arc kanske?

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Boulevard har Xigmatek Elysium för bara 1300:- nu och är ett av de bättre chassin att bygga med vattenkylning i.
Enda problemet är att dom är stora som as.

http://www.boulevard.se/komponenter/Chassi/5331