EA Games drog in mer pengar på PC än PS3

Permalänk

Dom flesta nya spel kör ju med väldigt gammal grafik =P tbh

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Va? Nej men det kan väl aldrig vara så att när laglig distribution blir lika enkel och smidig som piratkopiering så börjar folk att betala för sig?
Kan det vara så att alla som har använt argument som att det är skönt att slippa skivor, abnormt jobbig DRM (ja, jag vet att origin har DRM, men den är faktiskt inte så farlig), och att det är lättare att slippa gå till en affär och köpa spel har RÄTT, de är ju bara ute efter att slippa betala för sig, det vet ju alla.

Borde inte Steam och GoG ha bevisat för rätt länge sen att digital distribution gör att folk gärna betalar för sig?

Ja men man behöver ju inte vara löjlig.
Om de betalar för sig eller inte om det är digitalt är irrelevant när det kommer till om piratkopiering är rätt/lagligt vs olagligt/fel. Det är kanske fel av företagen att skylla allt på piratkopiering men samtidigt går det inte att förneka som ett gigantiskt problem som faktiskt är fel och olagligt. Något som ofta luktar illa bland var och varannan kommentar är hur folk försöker rättfärdiga piratkopieringen...

Permalänk
Medlem

Just nu föredrar jag att spela på en modern PC då den rent tekniskt ligger långt före dom nu 6-7år gamla konsolerna, men så fort nästa generationens konsoler gör entré så kommer spelföretagen prioritera dessa maskiner, och då kommer jag som gamer per automatik övergå till att spela mer på konsol då det är där större delen av spelen kommer finnas. PC och konsol går sicksack på varandra, när PC är som störst är konsoler som minst och tvärtom. Nu återstår det ungefär (förhoppningsvis) ett år tills vi får se PS4 och Xbox 720, så 2012 och 2013 lär bli dom största spelåren på PC som vi lär se på många år framöver, för i slutet på 2013 kommer det börja dala och vi kommer om 3-4 år se en lika stor speltorka på PC som vi såg för bara några år sen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Min kompis kör skyrim på sin teve med en dator som har ett så pass antikt grafikkort att jag skrattade honom i ansiktet när han påstod att det klarade spelet.

Kul att nya spel även klaras av på äldre datorer, bra för marknaden också.

Moget och skratta åt någon för att han har en äldre dator.

Under att du ens har några kompisar....
----------------

Halft OnT:
Skaffa precis ny dator men saknar känslan av konsoll spel :/ Fast nu är det fler nya spel påväg in som kanske kommer ändra det

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Det enda som dör på PC är call of duty. Anledningen till det är att folket som spelar på PC spelar vettiga spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Det enda som dör på PC är call of duty. Anledningen till det är att folket som spelar på PC spelar vettiga spel...

CoD var schysst, tills de började trycka ner samma spel i käften på oss tre år i rad.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilgam:

CoD var schysst, tills de började trycka ner samma spel i käften på oss tre år i rad.

Ja, COD4 är ett av de bästa FPS-spelen jag kört. Sen gick det utför.

Permalänk
Medlem

Va bra, släpp då för bövelen NHL till PC nu och sluta skylla på piratkopiering.

Permalänk

2013! Året då quicksave och fov 120 gör återtåg!

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt..

..med tanke på att Origin och Fifa13 på PC suger nåt oerhört. Varannan match online går inte att genomföra pga spelet fastnar i arenaläget, detta händer HELA TIDEN sen spelet släpptes, trots sk uppdateringar. Jag betalade 500kr för spelet över origin. EA spottar på sina kunder och det gör de skrattande..Ska inte ge ett enda öre till detta skitföretag mer..

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AntonAn:

Det enda som dör på PC är call of duty. Anledningen till det är att folket som spelar på PC spelar vettiga spel...

Jag har också en teori om att PC-spelare generellt är intelligentare och mer krävande än gamers som bara spelar på konsol. Konsol har väl betydligt mycket mer casual gamers som inte ställer några krav alls. Folk köper ju FIFA år ut och år in utan att reflektera över vad som egentligen är nytt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Om man föredrar konsol eller dator är ju en smaksak helt enkelt. För mig beror det helt enkelt på vilken typ av spel det handlar om.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Forstor inte varfor folk har en konsol (om vi bortser ifran dem som inte har rad med en bra dator, eller vill ha det) menar man kan ha handkontrollen till datorn ocksa samt ha datorn kopplad till TVn, sa det faller bort.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toxicstone:

Forstor inte varfor folk har en konsol (om vi bortser ifran dem som inte har rad med en bra dator, eller vill ha det) menar man kan ha handkontrollen till datorn ocksa samt ha datorn kopplad till TVn, sa det faller bort.

Man behöver inte ha en bra dator för att spela på!

Kör man på konsol grafik standard som toppar 30FPS på Low/Medium 720P så räcker det med en dator från år 2006...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Låt folk tanka hur mycket spel de vill, gillar dem spelet, så köper dem det! Så visar iallafall jag respekt för spelskaparna.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Haha, kul omröstning när den absoluta majoriteten på sidan är PC-entusiaster!

För övrigt jäkligt skönt att PC sålde bättre, då de har sagt raka motsatsen tidigare!

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aw:

Jag betalar gärna men kommer a l d r i g installera origin

Varför inte? menar du att alla spel försvinner på hårddisken?

Jag har minsann flyttat Origin från dator till dator genom nätverk med alla spel och bara logga in och spela.

Bara man gör det i rätt ordning så fungerar det

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av toxicstone:

Forstor inte varfor folk har en konsol (om vi bortser ifran dem som inte har rad med en bra dator, eller vill ha det) menar man kan ha handkontrollen till datorn ocksa samt ha datorn kopplad till TVn, sa det faller bort.

Nu säger jag det jag inte brukar säga, jag har väldigt bra dator , och jag spelar fortfarande inte mina spel på datorn som tex nintendo 8 bitars n64 WII spel vissa xbox360 spel på datorn pga av att det är buss enkelet att bara trycka på knappen och bläddra och sen spela.

Sen gillar jag tex hur 8 bitars / 16 som jag har och N64 ser ut på TV och jag vill inte ha en (ej valid version på datorn med emulator)

Vissa saker is så att säga, ment to play a searten way :):).

Btw den saken om spisarna fy satan vad garva +1 för alla swecare

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

PC säljer bättre trots att vi nästan bara får kassa portar? Jag undrar hur bra det skulle sälja om dom faktiskt gjorde ordentliga PC spel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robineng:

PC säljer bättre trots att vi nästan bara får kassa portar? Jag undrar hur bra det skulle sälja om dom faktiskt gjorde ordentliga PC spel!

Precis...det finns alldeles för många "PC-spel" som är rena rama skämtet till portning. Att göra så dåliga portningar borde hyllas med piratkopiering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag är inte jätte förtjust över att så många bolag ska ha egna lösningar så som origin, jag vill se MER sammarbete mellan spelhusen och STEAM, för jag vill hällst köra ALLT via steam. vill bara ha EN downloader klient och konto

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jag är inte jätte förtjust över att så många bolag ska ha egna lösningar så som origin, jag vill se MER sammarbete mellan spelhusen och STEAM, för jag vill hällst köra ALLT via steam. vill bara ha EN downloader klient och konto

Håller fullständigt med, krav på ny klient/store är enda anledningen jag missade BF3, ett spel jag nog hade tyckt om annars =/

De borde åtminstone inte begränsa sina spel till sin egen store. Och nu börjar Ubisoft med sin egen store? VEM kommer vilja köpa saker i en Ubisoft Uplay-store? Deras spel finns iaf på Steam samtidigt, även om man inte slipper UPlay

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WDac:

jag är inte jätte förtjust över att så många bolag ska ha egna lösningar så som origin, jag vill se MER sammarbete mellan spelhusen och STEAM, för jag vill hällst köra ALLT via steam. vill bara ha EN downloader klient och konto

Problemet är att Valve får monopol med Steam och att vi inte legalt kan välja bort Steam. Det är ett ganska stort problem faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Problemet är att Valve får monopol med Steam och att vi inte legalt kan välja bort Steam. Det är ett ganska stort problem faktiskt.

jag förstår vad du säger, men jag vill ändå inte ha klienter från Origin, Ubisoft, Steam osv. de får räcka de jag har idag, Origin och Steam.
oftast så finns spelen bara på det ena eller det andra DLC ändå, så för att få ett komplett utbud behöver man flera DLC´s

jo jag vet att webhallen osv börjat sälja digitalt med andra siter så det blir konkurrens men ändå

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WDac:

jag förstår vad du säger, men jag vill ändå inte ha klienter från Origin, Ubisoft, Steam osv. de får räcka de jag har idag, Origin och Steam.
oftast så finns spelen bara på det ena eller det andra DLC ändå, så för att få ett komplett utbud behöver man flera DLC´s

jo jag vet att webhallen osv börjat sälja digitalt med andra siter så det blir konkurrens men ändå

Den ultimata lösningen, som jag ser det, vore något likt vad Humbie Indie Bundle kört med. Dels kan man aktivera spelet i Steam (på stödda plattformar) eller spela det DRM-fria versionen av spelet. Valet hamnar hos användaren vilket egentligen är som det nog ändå borde vara. DRM-utgåvorna lite billigare (aktiverbart i valfri stödd klient) och DRM-fritt kanske lite dyrare.

Främst Steam har ju visat att det går att få en DRM-plattform att fungera och dessutom bli omtyckt. GoG har visat att det går att sälja spel DRM-fritt (såväl äldre som nyare spel). Både EA och Ubisoft har tryckt ut rätt mycket spel där (samtidigt som de säljer med sina egna DRM-skydd på andra ställen).

Så länge vi kan köpa Steam-nycklar på andra ställen än Steam så är det nog ändå inget större problem, även om spelen allt som ofta hamnar i samma klient.

Permalänk

Origin är ett jävla drit. Deras prispolicy är helt störd, och deras språkhantering är helt kass. Loggar jag in från thailand i origin store så blir allt på thailändska utan en chans att växla språk. Sedan kostar tex BF3 3ggr mer i Sverige än i Indien. Luffare är vad dom är.

Permalänk
Medlem

Herregud! Om EA drar in mest pengar på PC, hur kan spel de släpper via Orgin hålla så låg kvalitet. Jag antar att FIFA13 är portat från PS3 och det är fan så buggigt att det hänger sig EN gånger per gång man spelar det, det är skamligt. Och att de inte lyckats lösa det med patcher! Ne, fy fan för EA, som har mage att dra in mycket pengar på en plattform, MEN utan att undethålla den. (OBS! spelet är skitkul när det fungerar, men det är segt att behöva spara TA MIG FAN jämnt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Trevligt!
Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel, och så kan vi tagga ner lite med konsolportningarna?

k, thx bye

Du fick bli min nya signatur! Så jävla bra sagt!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Hoppas det går svindåligt för den nästa generationen av konsoler så företagen börjar satsa på PC igen! Det är verkligen på tiden!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kanske beror på att EA har större och fler spel till PC än Ps3? Dessa siffror kan man ju vända och vrida på hur man vill...