Port Forwarding, hjälp

Permalänk
Medlem

Port Forwarding, hjälp

Har problem med att kunna spela onlinespel såsom wow, cod, lol, d3 etc. Mitt internet funkar perfekt men när det kommer till onlinespelande är det problem. Har snackat med Bredbandsbolaget (de vi har), och de bad mig att öppna portarna på routern. De gav mig sidan där jag skulle fixa det på och sa till mig att klistra in ip adressen och skriva in portarna som jag ville öppna. Det gjorda jag, men inte ett skit hände. Ringde igen och de sa att de inte kunde hjälpa mig när det gällde onlinespelande (de var tydligen inte utbildade för att lösa sånt) och hänvisade mig till att googla sakerna.

Nu undrar jag om någon här vet vad som krävs för att kunna öppna portarna korrekt? Vilken IP:adress är det man ska tillåta (finns väll mer än en)?
Kan någon snilleblixt ge mig en enkel förklaring hur jag med port forwarding?

Permalänk
Medlem

Portforwarding gör att din router skickar vidare valda portars trafik, till valt internt IP.

Men du kanske skall börja med att berätta vad du har för router etc .. ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Har du skrivit in rätt ip? Gå in på kommandotolken och skriv "ipconfig" utan " så ska du kunna se ditt lokala ip.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan