Permalänk
Medlem

I5 2500k Vatten eller luft kylning?

Gott nytt år på er alla. Som titeln säger så undrar jag om jag ska köra på luft eller vatten kylning på min i5 2500k.
Jag vill byta ut stock kylaren eftersom att den låter som en liten jet motor när jag spelar.

Moderkort: ASRock P67 Extreme6 REV B3 https://www.inet.se/produkt/1902012/asrock-p67-extreme6-rev-b...
Psu: Corsair AX 850W 80+ Gold https://www.inet.se/produkt/6909558/corsair-ax-850w-80-gold-m...
Cpu: I5 2500k https://www.inet.se/produkt/5309986/intel-core-i5-2500k-3-3gh...

Om ni behöver veta vad mer jag har i datorn säg till då så lägger jag till det här.

Tänker köpa ett nytt chassi när jag beställer ny kylare, Kommer nog köpa en Fractal Design Define R4. Men kan köpa annat om det behövs.

Jag tänker överklocka processorn.

Jag har aldrig haft en vattenkylare förut så jag vet inte vilken jag borde köpa.

Jag har kollat lite på Antec 620 och Corsair 70. Men jag ser ingen skillnad, Så hoppas att någon som kan mer om detta kan hjälpa mig.

Budget ligger väll på 1000 Kr kan gå upp ett par hundralappar om det så behövs.

Om jag har lagt tråden fel så flytta gärna den dit där den hör hemma.

//Mvh Dennis

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit Corsair H80i
Dom ska tydligen vara ganska bra och tysta

Visa signatur

MB - Asus P8P67 DELUXE CPU - Intel i7 2600K GPU - GTX 580 SLI PSU - Corsair AX850 RAM - 2x4 Crucial Ballistix Tracer SOUND - Asus Xonar Essence ST HDD - WD CB 500gb SSD - Samsung 840 500gb CD/DVD - Plextor DVD RV x24 CASE - Corsair 550D

Permalänk

Ta corsair H80i du kommer inte bli missnöjd eller nocuta NH-D14 Båda kyler som en dröm!

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

En bra luftkylare låter dig överklocka en hel del, som t.ex. noctuas NH-U12P eller NH-D14, antagligen en aning högre än ne vattenkylare med 120mm radiator. Vattenkylare är dock enklare att installera men ofta ljudligare, något som en H100i har dock en aningen högre kylförmåga med en 240mm radiator.
Om du väljer mellan en 120mm vattenkylare och en bra luftkylare så skulle jag ta luftkylaren för det lägre ljudet men ändå goda överklockningsförmåga, något som en H100i kan låta dig överklocka en liten bit mera men ljudet kan vara högre.

Permalänk
Medlem

H100i är den bästa kylaren men efter den kommer massiva luftkylare som Noctua NH-D14, Thermalright Silver arrow och Phanteks PH-TC14PE.
Jag skulle rekommendera en luftkylare för ljudnivån hos vattenkylare är i regel högre en dessa pga mer högljuda medföljande fläktar och en pump.
Luftkylare är lite mer driftsäkra för att de inte har några pumpar, slangar eller slanganslutningar som kan slitas ut.
Planerar du att byta kylare om ett par år och vill kunna säga att du har vattenkylning ta en sådan men vill du behålla kylaren i många år är det luft som gäller.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Antecs 920 eller corsair 80i

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

En bra luftkylare låter dig överklocka en hel del, som t.ex. noctuas NH-U12P eller NH-D14, antagligen en aning högre än ne vattenkylare med 120mm radiator. Vattenkylare är dock enklare att installera men ofta ljudligare, något som en H100i har dock en aningen högre kylförmåga med en 240mm radiator.
Om du väljer mellan en 120mm vattenkylare och en bra luftkylare så skulle jag ta luftkylaren för det lägre ljudet men ändå goda överklockningsförmåga, något som en H100i kan låta dig överklocka en liten bit mera men ljudet kan vara högre.

Kollade på noctuas NH-U12P Och NH-D14. Måste säga att dom ser väldigt stora/tunga ut klarar verkligen ett moderkort att hålla dom på plats? O.o

Skrivet av Cruentusa:

H100i är den bästa kylaren men efter den kommer massiva luftkylare som Noctua NH-D14, Thermalright Silver arrow och Phanteks PH-TC14PE.
Jag skulle rekommendera en luftkylare för ljudnivån hos vattenkylare är i regel högre en dessa pga mer högljuda medföljande fläktar och en pump.
Luftkylare är lite mer driftsäkra för att de inte har några pumpar, slangar eller slanganslutningar som kan slitas ut.
Planerar du att byta kylare om ett par år och vill kunna säga att du har vattenkylning ta en sådan men vill du behålla kylaren i många år är det luft som gäller.

Tänkte köpa en BRA kylare som håller länge. Så jag slipper böka runt i datorn mer än nödvändigt.

Så om jag har uppfattat vad ni sa korrekt så får jag bättre kylning med luft?
Och hur vet jag att den får plats inuti chassit?

//Mvh Dennis

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning för dig att vattenkyla, köp en luftkylare istället, som rekommenderat:Thermarlight Silver Arrow, Noctua NH-D14 eller Phanteks PH-TC14PE. Ska man vattenkyla så ska man bygga ett riktigt system, Corsairs "paket" är högljudda samt lider av ojämn kvalitet.

Jag är väldigt nöjd med Phanteks PH-TC1P4E, den kyler som en kung och är tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Kollade på noctuas NH-U12P Och NH-D14. Måste säga att dom ser väldigt stora/tunga ut klarar verkligen ett moderkort att hålla dom på plats? O.o

Tänkte köpa en BRA kylare som håller länge. Så jag slipper böka runt i datorn mer än nödvändigt.

Så om jag har uppfattat vad ni sa korrekt så får jag bättre kylning med luft?
Och hur vet jag att den får plats inuti chassit?

//Mvh Dennis

De får garanterat plats i chassit men dina ram minnen kan ställa till det om de har för höga kylflänsar, kan du länka dem? Det finns inte en chans att du blir missnöjd med en av de tre kylarna jag nämnde tidigare. Det kan man inte säga om vattenkylare.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

De får garanterat plats i chassit men dina ram minnen kan ställa till det om de har för höga kylflänsar, kan du länka dem? Det finns inte en chans att du blir missnöjd med en av de tre kylarna jag nämnde tidigare. Det kan man inte säga om vattenkylare.

Kommer köpa nya ram minnen pga dom jag har nu går på 1333 och 1600.
Tänkte köpa http://www.inet.se/produkt/5315300/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... Har för mig att "LP" ska vara "mindre" höga

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Kommer köpa nya ram minnen pga dom jag har nu går på 1333 och 1600.
Tänkte köpa http://www.inet.se/produkt/5315300/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... Har för mig att "LP" ska vara "mindre" höga

Helt rätt, de kommer funka utan problem men det finns ingen anledning att byta ram bara för att gå från 1333 till 1600 då det ger knappt 1% mer prestanda. Om du sätter dem du redan har i platserna längst bort från CPU kan du kanske komma undan med höga minnen. Men ska du byta ut dem du redan har mot helt nya tycker jag att det kan vara värt att satsa på 16gb.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Helt rätt, de kommer funka utan problem men det finns ingen anledning att byta ram bara för att gå från 1333 till 1600 då det ger knappt 1% mer prestanda. Om du sätter dem du redan har i platserna längst bort från CPU kan du kanske komma undan med höga minnen. Men ska du byta ut dem du redan har mot helt nya tycker jag att det kan vara värt att satsa på 16gb.

God morgon.. råkade somna

hm la märke till att jag hade 4x2Gb st 1600 Mhz. trodde jag hade 2 på 1333 och 2 på 1600.. Nåja.

Off topic men men...

Men du tycker att jag borde köpa 16 Gb ram istället för 8 Gb?

Är det någon större Skillnad mellan 8Gb ram och 16Gb ram?

On topic igen då.

Är det någon större Skillnad på fläktarna ni länkade eller är det bara och köpa den som jag tycker ser best ut?

//Mvh Dennis

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk

Om du inte gillar färgerna på Noctua-kylaren så kan jag rekommendera be quiet! Dark Rock Pro 2.
Den kyler även riktigt bra.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

Om du inte gillar färgerna på Noctua-kylaren så kan jag rekommendera be quiet! Dark Rock Pro 2.
Den kyler även riktigt bra.

mjo.. den såg snygg ut men den ska ändå sitta i chassit så jag kommer inte se den så ofta
Men jag undrar vilken som är bäst för priset.
Annars Tänkte jag om man kunde köpa "Kylblocket" och fläktar separat för bättre kylning/pris.

//Mvh Dennis

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Det första du ska välja är din budget. Känner du att 800kr för en kylare är vettigt så är corsair h80 bra. Sen finns det ju som sagt antec 620 som kostar 500kr + att du vill nog ha fläktar. Senare så kommer också nästa generation av vattenkylare som säljs av bland annat nzxt, med 140mm radiator. Men dom kostar ju en slant också.

Sen för 600-800kr får man också top of the line luftkylare som består av två tornkylare. Du vet nog att det finns ett gäng alternativ med tex noctua, phantek, bequiet osv som tillverkare.

Mitt budget tips är cooler masters 212+ evo, för sina 250kr är det mycket prestanda för pengarna. Alternativt så har nzxt några nya liknande budgetkylare pågång om du hade tänkt vänta med köpet. Men det är lite sak samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Det första du ska välja är din budget. Känner du att 800kr för en kylare är vettigt så är corsair h80 bra. Sen finns det ju som sagt antec 620 som kostar 500kr + att du vill nog ha fläktar. Senare så kommer också nästa generation av vattenkylare som säljs av bland annat nzxt, med 140mm radiator. Men dom kostar ju en slant också.

Sen för 600-800kr får man också top of the line luftkylare som består av två tornkylare. Du vet nog att det finns ett gäng alternativ med tex noctua, phantek, bequiet osv som tillverkare.

Mitt budget tips är cooler masters 212+ evo, för sina 250kr är det mycket prestanda för pengarna. Alternativt så har nzxt några nya liknande budgetkylare pågång om du hade tänkt vänta med köpet. Men det är lite sak samma.

jo jag har kollat på cooler master 212 och funderar på att köpa den eftersom att den är billig och verkar vara väldigt bra,
Har många omdömen på inet och alla säger att den är bra.

Min budget ligger som jag sa i första inlägget ligger på 1000 Kr plus ett par hundralappar om det så behövs.

Men när ska dom nya budgetkylarna komma ut?
Hade tänkt och köpa chassi/ram/kylare på samma gång.

//Mvh Dennis

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha kört på en luftkylare, dom kyler ungefär lika bra, och dom har ingen pump som kan gå sönder eller börja läcka.
Pumpen i min H100 gick sönder, sen blev inte processorn så kall och bra längre ångrar att jag bytte från min DH-14 till en H100.
Har min H100 som brevpress nu och den funkar utmärkt till det. Köpte riktig vattenkylning istället.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag skulle ha kört på en luftkylare, dom kyler ungefär lika bra, och dom har ingen pump som kan gå sönder eller börja läcka.
Pumpen i min H100 gick sönder, sen blev inte processorn så kall och bra längre ångrar att jag bytte från min DH-14 till en H100.
Har min H100 som brevpress nu och den funkar utmärkt till det. Köpte riktig vattenkylning istället.

Med riktig vattenkylning så menar du väll dom man bygger ihop själv?

Det vill jag helst inte göra

Men det får nog bli luft kylning då. funderar på att köpa cooler master 212 och sätta dit några andra fläktar Tex. Scyhte.

Men kom gärna med fler rekommendationer eller förslag om vilken jag borde köpa.

kom ihåg att jag Ska överklocka.

//Mvh Dennis

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Med riktig vattenkylning så menar du väll dom man bygger ihop själv?

Det vill jag helst inte göra

Men det får nog bli luft kylning då. funderar på att köpa cooler master 212 och sätta dit några andra fläktar Tex. Scyhte.

Men kom gärna med fler rekommendationer eller förslag om vilken jag borde köpa.

kom ihåg att jag Ska överklocka.

//Mvh Dennis

DH-14 är bästa luftkylningen jag har haft, tyckte det va rätt lätt att montera den och den kylde bra, och fläktarna var väldigt bra.
Men kostar dubbelt mot vad CM 212 kostar.

Har aldrig använt en CM 212 så kan inte säga nått om den, men har iaf läst att den ska va värd pengarna.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

DH-14 är bästa luftkylningen jag har haft, tyckte det va rätt lätt att montera den och den kylde bra, och fläktarna var väldigt bra.
Men kostar dubbelt mot vad CM 212 kostar.

Har aldrig använt en CM 212 så kan inte säga nått om den, men har iaf läst att den ska va värd pengarna.

Mmm jag hade tänkt om "Kylblocket" Är lika bra på alla så kan man väll då köpa en billig och sätta dit några ordentliga fläktar?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Ska du klocka satsa på en ordentlig tornkylare. 212:an är mig veteligen bra för sin prislapp men ligger klart under värstingarna från noctua/thermalight när det kommer till kylförmåga. Ska du klocka skulle jag absolut rekommendera en av dem istället. Dessutom är de väldigt tysta. Lätt värt de extra pengarna.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Mmm jag hade tänkt om "Kylblocket" Är lika bra på alla så kan man väll då köpa en billig och sätta dit några ordentliga fläktar?

Dom dyrare kylarna som DH-14 kyler bättre än CM 212, men dom väger nästan dubbelt så mycket också.

Här har du ett test av diverse kylare http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vintern-2011/1

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Med riktig vattenkylning så menar du väll dom man bygger ihop själv?

Det vill jag helst inte göra

Men det får nog bli luft kylning då. funderar på att köpa cooler master 212 och sätta dit några andra fläktar Tex. Scyhte.

Men kom gärna med fler rekommendationer eller förslag om vilken jag borde köpa.

kom ihåg att jag Ska överklocka.

//Mvh Dennis

Fläkten man får med 212 är värdelös och måste bytas ut om man vill att kylaren ska vara tyst, den har bara ett torn de tre jag nämnt har två. Så de har mycket större radiator yta och kan därför kyla mer, alla tre har väldigt bra fläktar så du behöver inte köpa till några extra fläktar. Att köpa ett billigt torn och sedan köpa till fläktar är bara dumsnålt, du sparar kanske 100kr men får bara halva radiatorytan.
Köp den billigaste av dem du kan hitta så får du mest kylare för pengarna, ska du överklocka vill du ha en så stor kylare som möjligt 212, h60, antec h20 m.f. har för lite radiatoryta för att kyla tillfredsställande.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

jag kör själv en i5 2500k i 4.5ghz med en Arctic Cooling Freezer Xtreme jag panikköpte för överpris hos lokalhandlaren (iofs endast 100:- över inet men ändå) eftersom min gammla ninja kylare pajjade vid demontering

http://www.inet.se/produkt/5321302/arctic-cooling-freezer-xtr...

ligger runt 30°c idle och ca 50-55°c load med speedstep av

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Ska du klocka satsa på en ordentlig tornkylare. 212:an är mig veteligen bra för sin prislapp men ligger klart under värstingarna från noctua/thermalight när det kommer till kylförmåga. Ska du klocka skulle jag absolut rekommendera en av dem istället. Dessutom är de väldigt tysta. Lätt värt de extra pengarna.

okey så du tycker att jag borde köpa en Thermarlight Silver Arrow, Noctua NH-D14m Phanteks PH-TC14PE, noctuas NH-U12P Tex?

Skrivet av Citrona:

Dom dyrare kylarna som DH-14 kyler bättre än CM 212, men dom väger nästan dubbelt så mycket också.

Här har du ett test av diverse kylare http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vintern-2011/1

ok tackar. Finns det någon max vikt på morderkortet?

Skrivet av Cruentusa:

Fläkten man får med 212 är värdelös och måste bytas ut om man vill att kylaren ska vara tyst, den har bara ett torn de tre jag nämnt har två. Så de har mycket större radiator yta och kan därför kyla mer, alla tre har väldigt bra fläktar så du behöver inte köpa till några extra fläktar. Att köpa ett billigt torn och sedan köpa till fläktar är bara dumsnålt, du sparar kanske 100kr men får bara halva radiatorytan.
Köp den billigaste av dem du kan hitta så får du mest kylare för pengarna, ska du överklocka vill du ha en så stor kylare som möjligt 212, h60, antec h20 m.f. har för lite radiatoryta för att kyla tillfredsställande.

Okey tackar för infon. Så då borde jag köpa en av dom för 500 Kr+?

Skrivet av Rouge of Darkness:

jag kör själv en i5 2500k i 4.5ghz med en Arctic Cooling Freezer Xtreme jag panikköpte för överpris hos lokalhandlaren (iofs endast 100:- över inet men ändå) eftersom min gammla ninja kylare pajjade vid demontering

http://www.inet.se/produkt/5321302/arctic-cooling-freezer-xtr...

ligger runt 30°c idle och ca 50-55°c load med speedstep av

Den ser gigantisk ut klarar verkligen moderkortet att hålla den på plats? och sen måste man väll köpa fläktar till den?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

okey så du tycker att jag borde köpa en Thermarlight Silver Arrow, Noctua NH-D14, Phanteks PH-TC14PE?

Den ser gigantisk ut klarar verkligen moderkortet att hålla den på plats? och sen måste man väll köpa fläktar till den?

Den billigaste av dem du kan hitta, de presterar i ordningen du skrivit men kostar mer i den ordningen också dock skiljer det bara några grader och kan du hitta ett erbjudande på någon av dem gör du ett bra köp. Personligen älskar jag hur Phanteks PH-TC14PE svart matchar FD Define serien men den kostar i många fall 150-200kr mer än NH-D14 och Silverarrow.

Moderkortet håller inte dessa kylare på plats på samma sätt som en standardkylare, en standardkylare hänger direkt i moderkortet med ett par tunna plast pinnar, de stora kylarna hålls på plats av en 3mm tjock, 5x10cm stor järnbit som man fäster på baksidan av moderkortet.
Men de här kylarna är ingenting jämfört med vad man kan hänga från moderkortet, med rätt fästanordning borde 5kg inte vara några problem, det sitter många skruvar runt CPU som är skruvade i chassit och dessa ser till att moderkortet inte belastas av tunga kylare.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Den billigaste av dem du kan hitta, de presterar i ordningen du skrivit men kostar mer i den ordningen också dock skiljer det bara några grader och kan du hitta ett erbjudande på någon av dem gör du ett bra köp. Personligen älskar jag hur Phanteks PH-TC14PE svart matchar FD Define serien men den kostar i många fall 150-200kr mer än NH-D14 och Silverarrow.

Moderkortet håller inte dessa kylare på plats på samma sätt som en standardkylare, en standardkylare hänger direkt i moderkortet med ett par tunna plast pinnar, de stora kylarna hålls på plats av en 3mm tjock, 5x10cm stor järnbit som man fäster på baksidan av moderkortet.
Men de här kylarna är ingenting jämfört med vad man kan hänga från moderkortet, med rätt fästanordning borde 5kg inte vara några problem, det sitter många skruvar runt CPU som är skruvade i chassit och dessa ser till att moderkortet inte belastas av tunga kylare.

Ok tack så mycket för info. Ska kolla runt lite på inet osv och kommer skriver nog ett inlägg senare med några som jag har valt ut för lite hjälp.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Jo då har jag kollat runt lite på inet och hittat dessa http://www.inet.se/kundvagn/visa/2790025/one-of-these
Vilken tycker ni?
Priset spelar ingen roll.

Edit : la till Artic cooling fläkt,

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Jo då har jag kollat runt lite på inet och hittat dessa http://www.inet.se/kundvagn/visa/2789917/one-of-these
Vilken tycker ni?
Priset spelar ingen roll.

Thermalright Silver Arrow eller Phanteks PH-TC1P4E.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Thermalright Silver Arrow eller Phanteks PH-TC1P4E.

Om man får fråga varför just dom 2?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)