Permalänk
Medlem

Nyss beställt dator, behöver hjälp!

Tja! Beställde nyss en dator med delar som jag skrapat ihop (Corsair CX 600W PSU, Intel® Core i7-3770 Processor, MSI B75MA-P45, Socket-1155, Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9, Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX, Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM, Seagate Barracuda® 500GB.)
och undrar om denna kommer kunna maxa spel såsom WoW, Black Ops 2 medan processorn ligger på en bra temperatur med original kylaren, är det möjligt att denna dator kommer att göra det?

MVH. Orolig kille!!

Permalänk
Medlem

Ja det kommer den att kunna göra, det är lugnt. Men du kanske skulle vilja införskaffa bättre kylning senare.

Visa signatur

Intel core i5 2500K @ 4,1ghz, Amd Radeon HD 6950, G.skill ripjaws gaming 8gig, Corsair 750watt, MSI Z68A-GD55, 7200rpm 500Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHOOTZ:

Ja det kommer den att kunna göra, det är lugnt. Men du kanske skulle vilja införskaffa bättre kylning senare.

Vad rekommenderar du för kylning till denna processor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FRD:

Vad rekommenderar du för kylning till denna processor?

jag rekomenderar minst cooler master 212 hyper+, budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

jag rekomenderar minst cooler master 212 hyper+, budget?

Oj, budget på en kylare, det har jag ingen aning om, nyss handlat upp alla mina julpengar. Men kan väl tänka mig att lägga ut 1k ungefär.

Permalänk
Medlem

Corsair h40 är bra bang for the buck.

Visa signatur

Intel core i5 2500K @ 4,1ghz, Amd Radeon HD 6950, G.skill ripjaws gaming 8gig, Corsair 750watt, MSI Z68A-GD55, 7200rpm 500Gb.

Permalänk
Medlem

Om du inte tänker överklocka så funkar stock kylaren perfa.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Om du inte tänker överklocka så funkar stock kylaren perfa.

Nog ingenting jag har tänkt att göra på ett tag, men kan nog tänka mig köpa en ny kylare när som bara för att vara säker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FRD:

Oj, budget på en kylare, det har jag ingen aning om, nyss handlat upp alla mina julpengar. Men kan väl tänka mig att lägga ut 1k ungefär.

kolla gärna om det får in en större kylare i chassit, kika gärna på:

Noctua NH-D14

Corsair Hydro H80i

Phanteks PH-TC14PE

Thermalright Silver Arrow SB-E

Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2

Permalänk
Medlem

wow kommer du nog inte kunna maxa (kommer vara fps drops ner mot 20 till 35 fps i stora städer med mkt folk i nyare områden med allt maxat skulle jag tro)
finns nog ingen som kan göra det i 1080p med konstant 60 fps med verkligen alla inställningar på max heh.
de andra borde gå utan problem men fortfarande lite drops ner mot 50 fps eller lägre beroende på hur mkt vram det tar utav grafikkortet samt hur optimerat spelet är...
fanns många som hade problem med black ops 2 med fps trots värstingriggar med rejäla gpuer då spelet fortfarande är ganska nytt
finns nog fortfarande lite buggar och dåliga optimeringar här och där skulle jag tro du får fortfarande en bra dator så länge du vet hur du tar hand om den så den håller prestandan heh ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av FRD:

Nog ingenting jag har tänkt att göra på ett tag, men kan nog tänka mig köpa en ny kylare när som bara för att vara säker

dock så har han nog fel cpu och moderkort för det B75 chipset och I7 3770 inte K om det står rätt...
turbon kan han nog dra på lite dock men det klarar stock kylaren av kommer dock gå lite varmt heh.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

wow kommer du nog inte kunna maxa (kommer vara fps drops ner mot 20 till 35 fps i stora städer med mkt folk i nyare områden med allt maxat skulle jag tro)
finns nog ingen som kan göra det i 1080p med konstant 60 fps med verkligen alla inställningar på max heh.
de andra borde gå utan problem men fortfarande lite drops ner mot 50 fps eller lägre beroende på hur mkt vram det tar utav grafikkortet samt hur optimerat spelet är...
fanns många som hade problem med black ops 2 med fps trots värstingriggar med rejäla gpuer då spelet fortfarande är ganska nytt
finns nog fortfarande lite buggar och dåliga optimeringar här och där skulle jag tro du får fortfarande en bra dator så länge du vet hur du tar hand om den så den håller prestandan heh ^^

Ta hand om den så den håller prestandan? Vad menar du?

Permalänk

Varken det modekort eller den processor du köpt har stöd för överklockning så att lägga 1000 spänn på en kylare är extrem overkill. Fortsätt du med stockkylaren alternativt satsa på en hyper om du vill få ned ljudvolymen en smula i load.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

Vill du maxa Black Ops 2 sa kan du satta ihop en Raspberry Pi liknande dator, kanske modifiera en brodrost och bygga in ett battre natagg som gar pa ett hamsterhjul, men se till att hamstern springer i hjulet hela tiden, annars kan brodrostdatorn do och da blir det inget Black Ops 2.

Permalänk
Medlem

Jo en annan kylare skulle vara bra. Jag kommer sluta med att köra slutna vatten system då min nyss började läcka och paja min i7 3770k och moderkort :/ typ en noctua d14 är nog super. eller bequiet darkrock pro 2

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Varken det modekort eller den processor du köpt har stöd för överklockning så att lägga 1000 spänn på en kylare är extrem overkill. Fortsätt du med stockkylaren alternativt satsa på en hyper om du vill få ned ljudvolymen en smula i load.

Okej, ska ändå inte överklocka så det är nog inga problem, köper nog en hyper för att få ner ljudvolymen som du sa, får den plats i chassit förresten?

Chassi = Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vill du maxa Black Ops 2 sa kan du satta ihop en Raspberry Pi liknande dator, kanske modifiera en brodrost och bygga in ett battre natagg som gar pa ett hamsterhjul, men se till att hamstern springer i hjulet hela tiden, annars kan brodrostdatorn do och da blir det inget Black Ops 2.

haha aa min 5 års gamla laptop klara den på medium XD

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Skrivet av FRD:

Okej, ska ändå inte överklocka så det är nog inga problem, köper nog en hyper för att få ner ljudvolymen som du sa, får den plats i chassit förresten?

Chassi = Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM

Ja det ska inte vara några problem

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Ja det ska inte vara några problem

Skönt att höra, beställer den kylaren så fort pengarna rullar in i plånboken igen, tack för alla svar, nu kan jag sova lugnt! Creds till Sweclockers!