Permalänk
Medlem

3770k 80c full load

som titeln säger. Jag tycker de är lite väl mycket? kommer upp i 96 på 4.2 Ghz överklockning...

H80i är kylaren dock funkar itne fläktarna som dem ska

Är de bara som jag tror eller är de något på tok?

Permalänk
Medlem

1. Vad är det med fläktarna som gör att de inte funkar som de ska?

2.Har du monterat kylaren ordentligt?

3. Hur mycket kylpasta använde du?

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

som titeln säger. Jag tycker de är lite väl mycket? kommer upp i 96 på 4.2 Ghz överklockning...

H80i är kylaren dock funkar itne fläktarna som dem ska

Är de bara som jag tror eller är de något på tok?

Har du kanske kopplat pumpens ström på moderkortets CPU-Fan kontakt? Pumpen bör sitta direkt på nätagget.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Avstängd

Låter väldigt mycket, Släng på ett par fläktar om du har några liggandes och prova om det bli bättre, 96 låter galet, min smärtgräns går vid 70-75c, Låter inte som det är kontakt med CPUkylaren, Men med tanke på att du skriver att inte fläktarna går som dom ska kanske du skulle sätta på en boxed/stock kylare så länge och skicka in den på RMA om den är trasig, jag hade inte chansat med dom tempsen

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Fläktarna går inte att justera med corsair link(?) som de bör göra. Den ena fläkten går upp till 4000rpm ( trots att max är 2700?) medans den andra är på 800...

Använde ingen kylpasta förutom standarn och är ganska säker på att den är sp fast den kan bli - hur kollar jag det exakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bör jag RMA då fläktarna å allt ligger galet till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tror att det är nåt som du missat eller gör fel. Har du uppdaterat H80i firmware ?

Permalänk
Medlem

Som folk tidigare säger så har det att göra med:

1. Felkopplad Pump
2. Dåliga fläktar / Igendammad radiator
3. Dålig kylpasta
4. Felmontering
5. Defekt pump.

Hade förut en h100 där pumpen inte ville snurra och då fick jag liknande temperaturer som du har med en i7 930.
Jag tror att det är minimalt eller inget flöde.