Hur lagar jag min Xbox 360-kontroll?

Permalänk
Entusiast

Hur lagar jag min Xbox 360-kontroll?

Tjenare Sweclockers!

Skulle behöva hjälp med min Xbox-kontroll vars B-knapp är väldigt "seg" av sig.
När jag klickar ner den så flyger den inte upp igen på det där härliga sättet som den borde göra utan det känns mer som jag klickar på en knapp av slime, hur fixar jag detta?

Jag har haft detta problem förut och då har jag inte orkat böka med den och köpt en ny men nu skulle jag helst vilja spara in ett par hundralappar.

All hjälp uppskattas!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

kolla på youtube där ligger det guider för att ta isär både xbox dosor och ps3 dosor
bättre du kollar på en av filmerna det är svårt att förklara då det brukar vara lite pilligt att göra

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Tjenare Sweclockers!

Skulle behöva hjälp med min Xbox-kontroll vars B-knapp är väldigt "seg" av sig.
När jag klickar ner den så flyger den inte upp igen på det där härliga sättet som den borde göra utan det känns mer som jag klickar på en knapp av slime, hur fixar jag detta?

Jag har haft detta problem förut och då har jag inte orkat böka med den och köpt en ny men nu skulle jag helst vilja spara in ett par hundralappar.

All hjälp uppskattas!

en liten droppe olja gör nog susen. gjort det på många sega knappar på mina handkontroller
. inte något som har gått sönder än

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

en liten droppe olja gör nog susen. gjort det på många sega knappar på mina handkontroller
. inte något som har gått sönder än

den är säkert bara skitig
varför kladda ner något med mer istället för att göra rent den?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

en liten droppe olja gör nog susen. gjort det på många sega knappar på mina handkontroller
. inte något som har gått sönder än

min xbox 360 kontroll gick sönder av en droppe 5-56 vid den analoga spaken

TS: köp en Torx 8 skruvmejsel och skruva upp kontrollen!

Permalänk
Medlem

1. Skruva upp kontrollen och tvätta knappen.
2. Sluta spela med kladdiga fingrar.