Asus Zenbook Touch U500VZ med pekskärm dyker upp hos återförsäljare

Permalänk
Melding Plague

Asus Zenbook Touch U500VZ med pekskärm dyker upp hos återförsäljare

Asus smyger ut en uppdaterad version av lättviktaren Zenbook, som nu utrustas med pekskärm och snabbare processor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det känns som att det är lite mycket nyheter om laptops och skit just nu, blä :(...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Det känns som att det är lite mycket nyheter om laptops och skit just nu, blä :(...

Dom kommer ju med nyheter som det som händer... Just nu är det mest laptops.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Då ser jag hellre att de lägger tid på lite nya test och liknande, det är alltid rolig läsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Då ser jag hellre att de lägger tid på lite nya test och liknande, det är alltid rolig läsning

Det är ju inte så att såna här små nyheter tar så mycket tid att skriva att man inte hinner testa saker...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tycker det var en bra nyhet!
Satt och funderade lite på just en sån här då det känns som läsplattan inte riktigt täcker behoven. Sugen på en sån här, och sen byta min 10" platta mot en nexus 7 så har ja nog perfekt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Då ser jag hellre att de lägger tid på lite nya test och liknande, det är alltid rolig läsning

Tester av vad? Det som kommer nytt just nu är laptops. Grafikkort, SSD etc är redan testade.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ha de krympt bezelen? För i så fall är det en större uppgraderiings anledning än pekskärmen, IMHO.

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Det känns som att det är lite mycket nyheter om laptops och skit just nu, blä :(...

laptops är ju det som människor mest använder... 80% av människor använder en laptop istället för en stationär. det är mest bara gamers och i vissa museum som det finns stationära datorer. laptops och surfplattor är framtiden. om några år när cloud gaming blir bättre och lagg-problemet fixas så kommer stationära datorer försvinna nästan helt, och 99% kommer ha laptop, för att prestanda kommer nästan inte ha någon betydelse längre.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Från 2,2GHz till 3,2GHz är väl ändå 1 000Mhz?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Från 2,2GHz till 3,2GHz är väl ändå 1 000Mhz?

3,2 är turbofrekvensen. Realistiskt sett kan processorn inte hålla det utan att snabbt bli lite väl varm.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheVeryUberEnd:

3,2 är turbofrekvensen. Realistiskt sett kan processorn inte hålla det utan att snabbt bli lite väl varm.

I artikeln står det att det är en ökning med 100Mhz

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

I artikeln står det att det är en ökning med 100Mhz

Båda har dock turbo?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av KeVVa:

Från 2,2GHz till 3,2GHz är väl ändå 1 000Mhz?

Jag har tydliggjort i nyheten att det handlar om en 100 MHz ökning från Core i7-3612QM som är klockad till 2,1 GHz (3,1 GHz Turbo). Ber om ursäkt för förvirringen!

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Från 2,2GHz till 3,2GHz är väl ändå 1 000Mhz?

Det är inte det de syftar på. Det är 100 mhz ökning från 3612qm som var 2.1 ghz och 3.1 ghz i turboläge

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

I artikeln står det att det är en ökning med 100Mhz

Jag tolkar det som att de åsyftar basrekvensen.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Skrivet av nitroid:

laptops är ju det som människor mest använder... 80% av människor använder en laptop istället för en stationär. det är mest bara gamers och i vissa museum som det finns stationära datorer. laptops och surfplattor är framtiden. om några år när cloud gaming blir bättre och lagg-problemet fixas så kommer stationära datorer försvinna nästan helt, och 99% kommer ha laptop, för att prestanda kommer nästan inte ha någon betydelse längre.

Och du tror själv på det du skrev? 80% var nog det dummaste jag läst på bra länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Det är inte det de syftar på. Det är 100 mhz ökning från 3612qm som var 2.1 ghz och 3.1 ghz i turboläge

Skrivet av TheVeryUberEnd:

Jag tolkar det som att de åsyftar basrekvensen.

Oj, jag ber så mkt om ursäkt, läste igenom artikeln igen och såg mitt fel

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Fint powerhouse i ett litet skal, få se dock om det har någon effekt på batteriförbrukningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Och du tror själv på det du skrev? 80% var nog det dummaste jag läst på bra länge!

men det är ju vetenskapligt bevisat. kolla här om du inte tror mig: http://www.inquisitr.com/76157/tablets-to-overtake-desktop-sa...

bara 23% stationära datorer sålda 2012 och 78% laptops, netbooks och surfplattor.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min U500VZ utan touch. Så jävla snygg.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk

Vill ha, vill ha!
Dock är priset det saftigaste, vilket innebär att jag tyvärr inte kommer köpa en sådan.

Skrivet av k3x:

Väldigt nöjd med min U500VZ utan touch. Så jävla snygg.

Ja bilderna på den visar att den är hur snygg som helst och jag vill se den IRL. Alltså hur ljuset får locket att bli så himla snyggt.

Skrivet av nitroid:

men det är ju vetenskapligt bevisat. kolla här om du inte tror mig: http://www.inquisitr.com/76157/tablets-to-overtake-desktop-sa...

bara 23% stationära datorer sålda 2012 och 78% laptops, netbooks och surfplattor.

Vilket inte alls betyder att 80% använder en bärbar istället för stationär, då väldigt många använder både delarna. Sedan får man se på ett längre perspektiv, samt ta hänsyn till hemmabygge. Och med hemmabyggen så är det frågan om man ska räkna med alla små datorbutiker som finns i städerna?

Bortsett från vissa detaljer tycker jag ditt inlägg innan hade en bra poäng, framiden går emot att folk i allmänt skaffar mer portabla maskiner och cloud och liknande gör att man inte nödvändigtvis behöver ha så mycket datorkraft.

T.o.m inom IT-branshen idag finns det folk som använder bärbara datorer (i + 30papp klassen) och hämtar datorkraft ifrån diverse servrar när vi behöver det. (på mitt jobb är det bl.a. så)

Sedan att så mycket artiklar handlar om bärbara beror som någon tidigare skrev att det händer mycket på dessa nu, dessutom väldigt intressanta saker, mer än bara smådetaljer som "alltid" händer. Och det kommer ut nya bärbara som man typ kan kalla för ett nytt generationsskifte.

Jag tror dock marknaden kommer vara skeptisk emot dessa nya, ty deras extremt höga pris. Plus att en stor majoritet använder sin dator främst till lek och informationshämtning och att "arbeta" med datorn är inte lika viktigt, vilket innebär att en surfplatta med t.ex. android kan ersätta en bärbar dator med riktiga windows.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Dom jävlarna har inte ens fixat problem som finns på den vanliga utan touch varianten, och nu ska dom komma med en annan produkt?

Asus, Sony, HP, och har några till, har blivit som Microsoft, dvs dom släpper alltid halvfärdiga produkter. Jag ser dom hellre försvinna då dom inte ens kan ställa upp med en ordentlig produkt som kan direkt konkurrera med Apples maskiner.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Skrivet av nitroid:

men det är ju vetenskapligt bevisat. kolla här om du inte tror mig: http://www.inquisitr.com/76157/tablets-to-overtake-desktop-sa...

bara 23% stationära datorer sålda 2012 och 78% laptops, netbooks och surfplattor.

om du kollar så står det i USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Dom jävlarna har inte ens fixat problem som finns på den vanliga utan touch varianten, och nu ska dom komma med en annan produkt?

Asus, Sony, HP, och har några till, har blivit som Microsoft, dvs dom släpper alltid halvfärdiga produkter. Jag ser dom hellre försvinna då dom inte ens kan ställa upp med en ordentlig produkt som kan direkt konkurrera med Apples maskiner.

Förklara gärna vilka problem du syftar till.

Det mest diskuterade problemet är ljudnivån på fläktarna som inte alls är så illa som det beskrivs av dessa användare. Senaste BIOS-uppdateringen som kom runt jul sänkte dessutom ljudnivån en aning.

Jag försvarar inte ASUS här, jag ifrågasätter bara vilka problem du menar...

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

De två bärbara Asus jag ägt har båda haft processorfläktar som konstant varvat upp- och ner. Man tycker att världens största (för det är de väl?) tillverkare borde kunna fixa lite bättre styrlogik till dem.

Samsung Ultrabooken jag köpte senast fixar det utan problem i alla fall så det borde vara möjligt...

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Förklara gärna vilka problem du syftar till.

Det mest diskuterade problemet är ljudnivån på fläktarna som inte alls är så illa som det beskrivs av dessa användare. Senaste BIOS-uppdateringen som kom runt jul sänkte dessutom ljudnivån en aning.

Jag försvarar inte ASUS här, jag ifrågasätter bara vilka problem du menar...

Fläkten, som du skriver...
Ju då, den ÄR irreterande, som fan. På en sådan burk som den, som kostar så mycket, så ska det vara lite kvalite.

Visst, du kanske kan stå ut med det där, men jag tycker inte att den borde låta som den låter bara när man gör något så simpelt som att surfar eller läsa en pdf bok.

Skärmen visar inte heller vissa färger korrekt, röd är lite orangeaktigt, blå är inte riktigt blå osv, men det där går att leva med. Men bara det att den ska ju vara en premium-modell, då ska den inte ha sånna fel.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk

Fortfarande lite för stor för min smak. När motsvarande prestanda kan tryckas in i en tunn 13" kanske det blir att börja fundera på en uppgradering.

Visa signatur

Desktop) Chassi: Fractal Design Define R3, GPU: 2xGTX 560ti @1000mhz, CPU: Phenom II X4 965, HDD: Seagate 1TB , PSU: Corsair TX 850W, Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3, RAM: Corsair Vengeance 8GB, Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC360.
Laptop) MacBook ~ 2010

Permalänk
Medlem

Nån som vet om U500VZ har samma problem med touchpaden som Asus N56 har?