Xbox 360 med "4 rings of death" Hjälp.

Permalänk

Xbox 360 med "4 rings of death" Hjälp.

hej, Jag fick just ett 360 av en. Och den har 4a röda ringar. Är det någon skillnad från 3ringar?

Och lättaste sätt att fixa de själv är?

Tack i förhand

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Permalänk

redan kikat där men är så fucking kass på engelska ;P Derför ja skrev här

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

AV kabeln sitter inte i, eller så hittar xboxet inte den

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk

Kontrollera din rca kabel. Detta problemet hade jag ofta på den tiden jag använde ett 360. Jag tror de äldre stora konsollerna medf hårddisken på sidan var känsligare för detta än de nya slim modellerna.

I vilket fall så är det till 99% chans att kabeln är antingen trasig eller att den sitter i fel/dåligt.

Permalänk
Medlem

Någon kabel brukar inte sitta i korrekt, till skärmen eller HD'n. Ganska vanligt fel att få då och då.

Bara gå och pilla lite så ska det nog lösa sig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av SatellitPer:

AV kabeln sitter inte i, eller så hittar xboxet inte den

Skrivet av Deathdevil:

Kontrollera din rca kabel. Detta problemet hade jag ofta på den tiden jag använde ett 360. Jag tror de äldre stora konsollerna medf hårddisken på sidan var känsligare för detta än de nya slim modellerna.

I vilket fall så är det till 99% chans att kabeln är antingen trasig eller att den sitter i fel/dåligt.

Skrivet av MugiMugi:

Någon kabel brukar inte sitta i korrekt, till skärmen eller HD'n. Ganska vanligt fel att få då och då.

Bara gå och pilla lite så ska det nog lösa sig.

Okey, Jag ska prova lite mer ikv. Men skulle nog tro att de är nå annat fel? För dom gav bort konsollen till mig :P?

Men ska försöka med kabeln ikv

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Okey, Jag ska prova lite mer ikv. Men skulle nog tro att de är nå annat fel? För dom gav bort konsollen till mig :P?

Men ska försöka med kabeln ikv

Förmodligen är kabeln trasig.

Men har du lite otur är konsollen trasig men det är billigare att köpa en ny kabel för 300 istället för att reparera konsollen för en massa pengar

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Förmodligen är kabeln trasig.

Men har du lite otur är konsollen trasig men det är billigare att köpa en ny kabel för 300 istället för att reparera konsollen för en massa pengar

jao jag skulle få nå kablar av massa kompisar också så ska prova olika

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |