Permalänk
Medlem

CPU-kylning. Litet Chassi

Hej,
jag kom över en liten datorn häromdagen och vill ha en tyst och bra processorkylare. Kommer användas mestadels som server då den inte har ett dedikerat grafikkort.
Processorn är en C2D E6600 och chassit är ett Silverstone Sugo och moder kortet är ett Asus P5LD2-VM DH.
De kylare jag har kikat på är:

Någon som har en tanke om vilken som är bäst? Eller om det finns ett bättre alternativ därute?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1032301 kan säkert duga till dina behov. Annars är Kozutin beprövad.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag är rädd att den är för hög. Nätagget är precis över processorn.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6900461/silverstone-sugo-sg02b-f-svar

Där anger INET cpu-kylare upp till 82mm som möjliga. Kozutin är 40mm, antar att fläkthöjd får adderas. Arctics är 72 tror jag med fläkt. Sålunda borde båda få plats, men mät du noga innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan få plats med en h60 eller nåt..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Sugona är fina små chassin! Ta en BIG shuriken eller kozuti och vänd fläkten så den blåser upp mot agget så skickar agget ut varmluften! Funkar prima!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=317997 Fungerar utmärkt i SUGO-chassin (dock lite dyr och bara en leverantör)

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

http://www.inet.se/produkt/6900461/silverstone-sugo-sg02b-f-svar

Där anger INET cpu-kylare upp till 82mm som möjliga. Kozutin är 40mm, antar att fläkthöjd får adderas. Arctics är 72 tror jag med fläkt. Sålunda borde båda få plats, men mät du noga innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Arctics var 95 enligt prisjakt iaf. Vilket var synd, för den vart ju billig iaf.

Skrivet av Akarr:

Kolla om du kan få plats med en h60 eller nåt..

Den kräver väl 120-plats? Har bara 80, och är inte så sugen på att modda.

Skrivet av sj6:

Sugona är fina små chassin! Ta en BIG shuriken eller kozuti och vänd fläkten så den blåser upp mot agget så skickar agget ut varmluften! Funkar prima!

Har du använt dig av såna i ett suga chassi? Rädd att de kan vara för breda/djupa?

Skrivet av Hotcpu6:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=317997 Fungerar utmärkt i SUGO-chassin (dock lite dyr och bara en leverantör)

Blir precis maxhöjd enlig INET, plus att det var ingen fläkt? Kanske inte behövs?

Permalänk
Medlem

Ja jag har använt ett svart av samma modell. BIG Shuriken funkar om inte ramminnena är ivägen, kolla detta innan annars så passar kozutin

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztrix:

Arctics var 95 enligt prisjakt iaf. Vilket var synd, för den vart ju billig iaf.

Den kräver väl 120-plats? Har bara 80, och är inte så sugen på att modda.

Har du använt dig av såna i ett suga chassi? Rädd att de kan vara för breda/djupa?

Blir precis maxhöjd enlig INET, plus att det var ingen fläkt? Kanske inte behövs?

Prisjakt anger höjden till 70 mm. Du kollar nog på fläktdiameter eller kylflänsbredd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ja jag har använt ett svart av samma modell. BIG Shuriken funkar om inte ramminnena är ivägen, kolla detta innan annars så passar kozutin

Ah, okej. Tack för hjälpen!

Skrivet av laudanum:

Prisjakt anger höjden till 70 mm. Du kollar nog på fläktdiameter eller kylflänsbredd.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, det gjorde jag visst. Tack för hjälpen!

Måste tyvär borra om jag ska kunna ha så då jag inte har några 120platser. Bra tanke annars

Permalänk
Hedersmedlem

*Meddelande borttaget*

Notera framöver reglernas inställning till bumpning: dvs "inte tillåtet".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Största möjliga Shuriken-modell som passar, som tidigare sagt. Den är mycket kompetent i förhållande till storleken, och tyst.

Visa signatur

5950X, 3090