Permalänk

Gaminghörnan och rummet

Tjenare!
Har länge tänkt slänga upp foton på hörnan hos farsaN men har inte orkat då jag har tänkt att köpa nytt datorbord osv så tänkte vänta tills dess. Men nu är allt klart så blev lite bilder idag! Dock blev dom lite mörka och dålig skärpa.. :/
Men hoppas ni kan gilla bilderna ändå!

Datorn:
Asus GeForce GTX670-DC2T-2GD5 2GB
Gigabyte 870A-UD3
AMD PhenomII Black edition 965 3,4 GHz / Corsair H100
orsair Vengeance 8gb
Western Digital 1T
Cooler Master Silent Pro M2 620W

Kringutrustning:
BenQ XL2420T 120Hz
Qpad MK-85
Qpad 5K
Qpad HeatoN XL
Steelseries Siberia V2 Purple

Lägg gärna en kommentar om vad ni tyckte!
God jul alla sweclockare!

Gaminghörnan och rummet

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Kritik:
Hörnan ser rätt så mysig ut, har helt klart potential att kunna bli riktigt bra!
Men det ser lite halvdassigt ut när du har obäddad säng, tv:n på sned mm, hade du städat litegrann innan du tog bilderna hade det sett lite bättre ut och du hade nog fått högre poäng också. (no offence)

Men vad är den där stora plattan som det står BenQ på? Är det skärmstativet eller?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

1337 g4m3r-hörnaN hos "farsaN"? ^^

Mer seriöst har ovanstående en poäng med sin kritik, men på grund av skumtomtarna blir det 5p!

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Skrivet av hag.com:

Kritik:
Hörnan ser rätt så mysig ut, har helt klart potential att kunna bli riktigt bra!
Men det ser lite halvdassigt ut när du har obäddad säng, tv:n på sned mm, hade du städat litegrann innan du tog bilderna hade det sett lite bättre ut och du hade nog fått högre poäng också. (no offence)

Men vad är den där stora plattan som det står BenQ på? Är det skärmstativet eller?

Ja den blir nog riktigt bra när jag fått mer ordning på det Har vart sjuk nu i två veckor så har inte riktigt haft orken att bädda en säng för ett ynka kort, men kan nog ordna det senare och tvn brukar jag alltid ha på sned då jag alltid kollar från sängen. Men tack för kretiken, alltid roligt

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av Reggaemouse:

1337 g4m3r-hörnaN hos "farsaN"? ^^

Mer seriöst har ovanstående en poäng med sin kritik, men på grund av skumtomtarna blir det 5p!

Tackar ingen jul utan skumtomtar

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Tjena! Ditt skrivbord, är det ett VIKA Amon från Ikea med VIKA Adils-ben? Isf, hur upplever du ditt skrivbord? Är det vingligt eller är det stabilt?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

KAPTEN RÖD! <3

Permalänk
Medlem

tycker synd om alla V2 användare

Permalänk
Skrivet av vompen:

Tjena! Ditt skrivbord, är det ett VIKA Amon från Ikea med VIKA Adils-ben? Isf, hur upplever du ditt skrivbord? Är det vingligt eller är det stabilt?

Korektum! jag tycker det är väldigt stabilt faktiskt! aldrig upplevt det vingligt

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

KAPTEN RÖD! <3

Signat är det också, köpte det innan det ens hade släppts till försäljning dom sålde det svart efter deras spelningen på peace and love Fruktansvärt bra skiva också!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Korektum! jag tycker det är väldigt stabilt faktiskt! aldrig upplevt det vingligt

Hmm... Va skumt, för när jag sitter i t.ex Photoshop och ska sudda/måla något med musen och jag drar den upp och ner, så skakar hela skrivbordet som om någon stod och puttade på det fram och tillbaka

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Schysst rum!

Ett stycke fråga får du på köpet, såg att du hade en 965 BE och H100, vilka temps har du i idle respektive i load?
Funderar själv på att skaffa H100 och har samma prolle, så det skulle vara kul att se hur bra den sänker

Mvh
/Oliver

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Hmm... Va skumt, för när jag sitter i t.ex Photoshop och ska sudda/måla något med musen och jag drar den upp och ner, så skakar hela skrivbordet som om någon stod och puttade på det fram och tillbaka

Skumt ja! För jag märker ingenting och jag sitter i photoshop en del jag med men mig skakar det inte för

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av zyber_swede:

Schysst rum!

Ett stycke fråga får du på köpet, såg att du hade en 965 BE och H100, vilka temps har du i idle respektive i load?
Funderar själv på att skaffa H100 och har samma prolle, så det skulle vara kul att se hur bra den sänker

Mvh
/Oliver

Det önskar jag att jag viste kan jag säga! För på något konstigt sätt kan jag inte se mina temps, har kollat runt på forum och man ska ställa in något i BIOS men det vågar ja inte men du kanske vet hur man kan fixa det annars? I övrigt kyler den väldigt bra har bara två fläktar på just nu men ska skaffa 2 till tänkte jag, du kommer inte ångra dig!!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk

Okej,

jag kan kolla temps i bios men inte typ med core temp eller något liknande?!
Det var som jag trodde att den kyler på riktigt bra, kan inte riktigt tänka mig annat

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Skrivet av zyber_swede:

Okej,

jag kan kolla temps i bios men inte typ med core temp eller något liknande?!
Det var som jag trodde att den kyler på riktigt bra, kan inte riktigt tänka mig annat

Har redan prövat core temp och liknande program men står bara 0 grader :/

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk

har samma problem efter att jag testade en förinställd OC mode i moderkortet, innan funkade det!
Men funkar det inte i bios heller?

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk

Jävligt snyggt skrivbord(virtuella ).
Antar att du använder windows 8. Man får väl börja med det snart då det verkar som alla gör det.

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Skrivet av zyber_swede:

har samma problem efter att jag testade en förinställd OC mode i moderkortet, innan funkade det!
Men funkar det inte i bios heller?

Har inte kollat på länge nu iofs så får la leta mig in BIOS senare och checka

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av olfertfriberg:

Jävligt snyggt skrivbord(virtuella ).
Antar att du använder windows 8. Man får väl börja med det snart då det verkar som alla gör det.

Tackar tackar
Nej win 7 faktiskt! Hade 8 ett tag men tröttnade på dess utseende, kommer hålla mig till win 7, win 8 passar bara till surfplattor enligt mig

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av vanillaskyes:

Tackar tackar
Nej win 7 faktiskt! Hade 8 ett tag men tröttnade på dess utseende, kommer hålla mig till win 7, win 8 passar bara till surfplattor enligt mig

Jasså!:)
Hur fan hittat du sådant snyggt tema.(syftar på baren i bottnen)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Skrivet av olfertfriberg:

Jasså!:)
Hur fan hittat du sådant snyggt tema.(syftar på baren i bottnen)?

Skickades från m.sweclockers.com

Det med klockan och det menar du ? det är rainmeter, ett program. Så kan man ladda ner olika teman osv till det.

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

vad heter windows temat?

Permalänk
Skrivet av vanillaskyes:

Det med klockan och det menar du ? det är rainmeter, ett program. Så kan man ladda ner olika teman osv till det.

Tror du att du kan länka temat till den klockan, jävligt clean!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Skrivet av olfertfriberg:

Tror du att du kan länka temat till den klockan, jävligt clean!

http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r...
Den använder jag

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av jarmoswe:

vad heter windows temat?

http://minhtrimatrix.deviantart.com/art/Elune-199350232
Där har du det Sen har jag ändrat windows knappen med så den ingår inte i temat tyvärr

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Har likadan stol! As skön,älskar den!

Permalänk

Varför har du datorn på toan i sista bilden?

Permalänk

haha var bra ljus där inne

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Skrivet av Frystpingvin:

Varför har du datorn på toan i sista bilden?

Bra ljus

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy