Permalänk
Avstängd

Ram = ram kyling

Hej, jag satte dit en ram kylare på min dator, men jag undrar blir verkligen ram minnen så pass varma ?

nu har jag satt dit en i alla fall men var de onödigt eller kan de vara bra jag menar jag har ändå 16 gb ram 1333 mhz. min pappa brukar video redigera o då kan jag tänka mig att ramen jobbar mycket så där kanske den kommer till en använding ? eller när jag spelar ?

Vad tror ni ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ultracpu:

Hej, jag satte dit en ram kylare på min dator, men jag undrar blir verkligen ram minnen så pass varma ?

nu har jag satt dit en i alla fall men var de onödigt eller kan de vara bra jag menar jag har ändå 16 gb ram 1333 mhz. min pappa brukar video redigera o då kan jag tänka mig att ramen jobbar mycket så där kanske den kommer till en använding ? eller när jag spelar ?

Vad tror ni ?

1333mhz blir absolut inte så varma att en särkild fläkt behövs för dessa, helt onödigt.

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte klockar skiten ur dom behövs ingen extra kylning, nej.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd

okej, men jag har satt dit den, så nu får den sitta där.

men jag kunde ha varit utan säger ni ?

Permalänk
Skrivet av ultracpu:

okej, men jag har satt dit den, så nu får den sitta där.

men jag kunde ha varit utan säger ni ?

ja

Permalänk
Medlem

höjer bara ljudnivån skulle jag säga

Permalänk
Medlem

Ramkylare är till för att lura folk som inte vet vad dom köper Eller kanske kan behövas om du ska pressa skiten ur ditt ram (Alltså om du klockar skiten ur det)

Permalänk
Rekordmedlem

Håller med om att ramkylare mest bara skapar problem, de kostar pengar och tillför inget prestandamässigt och sitter dessutom ofta i vägen för cpu kylare eller fläktar, de säljer för att en del tycker de ser häftiga ut men de behövs inte för funktionens skull, kanske vid verkligt extrem klockning, men jag är inte säker på att det behövs då heller och de behövs då inte vid normal klockning, de fyller kanske ett behov hos de som vill ha ljus och fönster på datorn och mest vill visa upp den istället för att använda den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.