Tyst kylare till i5 3570k i ett Array R2 med 5 diskar!?

Permalänk
Medlem

Tyst kylare till i5 3570k i ett Array R2 med 5 diskar!?

Som rubriken lyder, vad ska jag skaffa för kylare tycker ni? Har även tänkt att ev undervolta prollen om det går.

Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Som rubriken lyder, vad ska jag skaffa för kylare tycker ni? Har även tänkt att ev undervolta prollen om det går.

Tacksam för svar!

EDIT: hårdisk buren kommer i vägen för vatten kylarn så strunta i mitt inlägg.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

EDIT: hårdisk buren kommer i vägen för vatten kylarn så,

tänkte du på en H60 typ då eller?

Permalänk
Skrivet av Xiano:

tänkte du på en H60 typ då eller?

jo tänkte på en sån men såg inte att hårdiskburen lägger sig nägra cm från fläkten så då funkar det inte

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Scythe Big Shuriken, eventuellt Noctua NH-L12 men jag vet inte om den får plats med en luftspalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Scythe Big Shuriken, eventuellt Noctua NH-L12 men jag vet inte om den får plats med en luftspalt.

Tack jag ska kika på dessa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Tack jag ska kika på dessa!

Ber om ursäkt om jag hijackar tråden nu men; får ett system såsom h50/620 elr. liknande plats i Array R2 ?

Mvh

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Ber om ursäkt om jag hijackar tråden nu men; får ett system såsom h50/620 elr. liknande plats i Array R2 ?

Mvh

kanske om du använder en slimfläkt och klipper undan lite på hårddiskburen (då kommer inte ha plats för hårddiskar där då förutom två tre st på sidorna kanske )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb