Helgsnack: Den allra bästa spelmusiken

Permalänk
Medlem

Mega man wilys castle är grym. Jag är mest bekant med final fantasy VII, men preluden är alltid härlig att höra och diverse jenova remixar är trevliga.
Sen tycker jag att man får nämna max payne temat. Dragon age Origins var rätt gött på musikfronten också. Vad det gäller Mass effect har endast ettan ett vettigt soundtrack, uncharted worlds och vigil är riktigt bra och 2an och 3an lever inte upp till ettans musik. Jack Wall är riktigt duktig.
Sen får man inte glömma jesper kyd, framförallt för hitman 2 temat och assassins creed lyckades de rätt bra med imo.

Edit:
SKJUT MIG, jag glömde silent hill 1, 2, 3 och 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Man borde göra en kompilations-torrent av allt som bidragits i denna tråden.

Skrivet av Mnemozyne:

Men om man ska ta något som någon annan inte redan länkat så står blir det One must fall 2097 (PC).

OMF 2097 spelmusiken är länkad massor med ggr i den här tråden, så du kan inte ha läst alla 18 sidorna.. men du var iofs kanske den första som länkade till hela soundtracket.. Självklart hur bra som helst, och det är synd att Kenny Chou inte gjort så mycket mer spelmusik!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ah glömde ett annat "spel" med grymt bra musik, också helt okänd då tja finns vara fanöversatt samt går att diskutera om det är spel eller ej men för mig är det underhåll.

Dessa är från Umineko no naku koro ni, bara ett fåtal då de innehåller totalt över 180 låtar, de flesta är faktist helt otroligt bra nog till stor del varför skaparen kallar spel serien för en Sound Novel.

ovJJAUjXJyI

NuRRe1moVhY

fAKkw71ff3U

Första låten du hade där var vacker, de andra var för "synthiga".

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Första låten du hade där var vacker, de andra var för "synthiga".

Finns många fler låtar som är lik den första där så bara att Youtub'a vidare ifall du vill höra fler.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsraggarn:

En riktigt klassiker, kommer ihåg när jag satt o spelade det med brorsan.

Jag tog och installerade det igen efter alla dessa år och jag kan säga det är PRECIS lika bra som jag kommer ihåg.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

pod

En gammal klassiker till ett populärt bilspel på den tiden, synd annt det inte kom någon bra uppföljare.

Vad heter den som gjort musiken till spelet?

Permalänk

Command and Conquer: Tiberian Sun

TIBERIAN SUN - Soundtrack

TIBERIAN SUN - Approach

TIBERIAN SUN - lyssna på dem här
http://www.frankklepacki.com/portfolio/game-TS.html

Skön musik av Frank Klepacki som är klart lugnare än senare musik tex till Red Alert 2

Här kan man lyssna på de flesta låtarna han gjort

http://www.frankklepacki.com/listen.html

Permalänk
Medlem

än av dom soundtracksen jag avgudar mest

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Den absoluta favoriten just nu är Drunken Whaler från Dishonored.
Min nummer 2 är helt klart Malukahs version av The Dragonborn Comes från Skyrim.

http://www.youtube.com/watch?v=4koogJiOOQY

http://www.youtube.com/watch?v=wr-buV4tYOA

tjejen fick mig att nästan börja lipa .. AWESOME!

P.s är det bara jag som blir taggad i Cs .. när man hör '' I am the one and only'' och ''Make It bun dem'' Farcry 3

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

fanns visst helgsnack här med bästa spelmusiken heh kopierar min tidigare post då ^^

omöjligt och välja bara en här :3

denna kommer man alltid minnas ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vadan detta youtube-spam?

Hehe! Kan inte annat än att instämma.

Permalänk

Lost patrol @ Amiga

C&C Red Alert 1 - Hell March

repost kanske?

Permalänk
Medlem

Intervju med svenske Daniel Lindholm som varit med och gjort musiken till Resident Evil 6: http://www.amdforum.se/artikel/intervju-med-musikproducenten-....

Permalänk
Medlem