Permalänk

Överklockning på Intel core I5 750

Hej, enligt information jag har fått så måste jag överklocka min intel core I5 750 på min andra speldator (Inte den i signaturen) för att processorn inte ska flaskhalsa på ett Radeon 7970. Men det finns ett problem, jag vet inte hur man gör. För moderkortet som är i den här datorn är ett Msi P55 CD53, det moderkortet har en helt annan BIOS än alla video guider jag kan hitta på Youtube, en till sak som är ett problem, vissa allternativ kan jag inte komma åt i BIOS, så som processorns volt låter BIOS mig inte ändra den bara hoppar över vissa inställningar. En till sak jag undrar, när jag misslykades med mina två överklocknings försök kan jag ha gjort någon skada på hårddisken eller ssd eller annan hårdvara?

EDIT: vill gärna få processorn till minst 3,5 GHZ

Väldigt tacksam för svar.

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Testa att få svar i den här tråden istället. http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1055948-intel-core-...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Den hjälpte inte riktigt mitt problem med varför BIOS vägrar låta mig ändra vissa inställningar eller om min hårdvara har blivit skadad eller hur man överklockar processorn. Men tack i alla fall

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.