Permalänk
Medlem

Bords TV-spel

Hej

Köpte mig ett bord med inbyggt TV-spel, och tänkte höra utifall någon där ute kan hjälpa mig identifiera exakt vad det/den heter och är.
Jag har sett dessa på div. TV program, så kunde inte missa chansen att köpa det.
Har Googlat runt lite men kan inte hitta så mycket info, så hoppas ni lyckas bättre
Om denna tråd nu ligger fel så ursäkta och flytta den, men det/den kan väl nästan kallas konsol?

Bilder hittar ni här.
Fler kan fixas om så fall önskas.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Hittar ju inte exakt vad den heter men tillverkaren är ju PSE Project Support Engineering, de har gjort flera olika spelmaskiner och det där ser ut som en väldigt tidig variant, kanske t.o.m. unik för den är inte listad under deras "kända" varianter, de verkar varit aktiva typ 1975-1977 eller så.

http://www.arcade-museum.com/manuf_detail.php?manuf_id=1582&o...

Edit:
Själv skulle jag försöka få den bekräftad som äkta, den kan vara värd en del om så är fallet och lite tufft att ha en unik sak som verkligen är unik, du hittar inga andra markeringar på den under eller så?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

hehe pong va det ett tagsedan man spelade, nu minns jag inte vad maskinen heter. men om jag inte minns fel så fann det ju maskiner med bara ett spel på tex pong som man kopplade till TVn. rätta mig om jag har fel, det kan inte vara en sådan och sedan ett hemma bygge? eller såldes det verkligen bord som detta? isf är det ju klockrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hittar ju inte exakt vad den heter men tillverkaren är ju PSE Project Support Engineering, de har gjort flera olika spelmaskiner och det där ser ut som en väldigt tidig variant, kanske t.o.m. unik för den är inte listad under deras "kända" varianter, de verkar varit aktiva typ 1975-1977 eller så.

http://www.arcade-museum.com/manuf_detail.php?manuf_id=1582&o...

Edit:
Själv skulle jag försöka få den bekräftad som äkta, den kan vara värd en del om så är fallet och lite tufft att ha en unik sak som verkligen är unik, du hittar inga andra markeringar på den under eller så?

Det finns lite klistermärken här och var, var förslår du att jag letar?
Inuti så ser den gammal ut dvs elektroniken osv, kan ladda upp lite fler bilder.

Skrivet av golom:

hehe pong va det ett tagsedan man spelade, nu minns jag inte vad maskinen heter. men om jag inte minns fel så fann det ju maskiner med bara ett spel på tex pong som man kopplade till TVn. rätta mig om jag har fel, det kan inte vara en sådan och sedan ett hemma bygge? eller såldes det verkligen bord som detta? isf är det ju klockrent

Glömde nämna att den har 5 spel, och kollar man insidan så har jag svårt att tro att det är ett hemmabygge.
Jag tror det har sålts liknande bord, iallafall i Japan då jag har sett några därifrån.

La till lite mer bilder på Skydrive, samma länk.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket häftigt litet bord!

Vart köpte du den och vad fick du ge för guldklumpen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jäklar vilket häftigt litet bord!

Vart köpte du den och vad fick du ge för guldklumpen?

Hittade den på Blocket, och råkade bo 5 min med bil ifrån säljaren(Krylbo).
Killen som sålde den driver ett 50-tals café och sa att han hade haft den på Gottland.
Gav bra 1500kr

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Hittade den på Blocket, och råkade bo 5 min med bil ifrån säljaren(Krylbo).
Killen som sålde den driver ett 50-tals café och sa att han hade haft den på Gottland.
Gav bra 1500kr

Schysst!

Modellen kallas för "cocktail table" och PSE byggde åtminstone en modell kallad "Espana" runt-77. Borden kunde fås med olika spel inbyggda bl.a PONG varianten som sitter i ditt.

Reklambroshyr: http://flyers.arcade-museum.com/?page=flyer&db=videodb&id=554...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Shit, det där var riktigt coolt
Det var ju inte fult heller för den delen
Om den inte är värd mer än 1500 så kan man ju göra allt möjligt coolt med bordet
om du nu inte ska ha kvar det som det är då

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Har försökt googla, men kan tyvärr inte komma upp med några bra resultat.
Kan va så som Ferrat säger :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Schysst!

Modellen kallas för "cocktail table" och PSE byggde åtminstone en modell kallad "Espana" runt-77. Borden kunde fås med olika spel inbyggda bl.a PONG varianten som sitter i ditt.

Reklambroshyr: http://flyers.arcade-museum.com/?page=flyer&db=videodb&id=554...

Ah, tackar för länken! Tror du är något på spåren, jag har nog bara ett annat 'chassi'.

Skrivet av Skjulet:

Shit, det där var riktigt coolt
Det var ju inte fult heller för den delen
Om den inte är värd mer än 1500 så kan man ju göra allt möjligt coolt med bordet
om du nu inte ska ha kvar det som det är då

Planen var att ha det som vardagsrums bord, då jag flyttar hemifrån snart

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Det finns lite klistermärken här och var, var förslår du att jag letar?
Inuti så ser den gammal ut dvs elektroniken osv, kan ladda upp lite fler bilder.

Glömde nämna att den har 5 spel, och kollar man insidan så har jag svårt att tro att det är ett hemmabygge.
Jag tror det har sålts liknande bord, iallafall i Japan då jag har sett några därifrån.

La till lite mer bilder på Skydrive, samma länk.

Det där ser ju klart ut som ett original, synd att vissa serienummer är borta men borde vara nog för att kunna leta reda på mer info om den, att den funkar fortfarande är väldigt imponerade, om du kan försöka fota alla lappar med text och siffror på blir det nog lättare att försöka spåra om det går.
Annars försök leta reda på någon sida för samlare och kolla med dem.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det där ser ju klart ut som ett original, synd att vissa serienummer är borta men borde vara nog för att kunna leta reda på mer info om den, att den funkar fortfarande är väldigt imponerade, om du kan försöka fota alla lappar med text och siffror på blir det nog lättare att försöka spåra om det går.
Annars försök leta reda på någon sida för samlare och kolla med dem.

Hittade 2 serie numer samt något modell nummer, bilder ligger på Skydrive
Ser även ut som om spelen är utbytbara precis som i länken SID 6.7 bidrog med, ser även ut som att man kan brygga för gratis spelande.

Edit: Hela TVn samt det som driver den verkar gå att lyfta ur, men vill fan inte förstöra något

Edit2: Man ska inte vara feg! Fler bilder på demontering uppe.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Du kan även testa att fråga på www.arkadtorget.se

Där hänger Sveriges i särklass kunnigaste människor när det gäller arkadmaskiner.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Verkar som att alla nummer stämmer på de olika delarna så troligen är hela skiten original, väldigt välbevarat, SID 6.7 förslag är nog en bra plan

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Du kan även testa att fråga på www.arkadtorget.se

Där hänger Sveriges i särklass kunnigaste människor när det gäller arkadmaskiner.

Tackar, skapade en tråd där och hoppas på mer napp:)

Edit: La upp en tråd på arcade-museum.com och fick lite napp!
Tydligen så är det ett Cocktail bord, modell Scandia.
Lanserades 1975 fast dock med enbart ett spel, så gissar att min maskin är lite mer unik?
Finns lite mer att läsa här, scrolla ner till Scandia

Visa signatur

Citera.