Kylning i define r4 och byte av processor fläkt

Permalänk
Medlem

Kylning i define r4 och byte av processor fläkt

tjo sweclockers , har en fråga om kylningen i mitt define r4. tänkte byta alla fläktar(ska inte ha en på sidan och botten)
och tänkte fråga vilka fläkar jag borde köpa(och en bra fläktkontroller om det går
sist men inte minst en bra processor fläkt till min i7 3770k! tack i förhand

Permalänk

Själv kör jag med denna http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161475-fractal_design_adjust_108_fan_controller och håller på att fixa alla Fractal Design Silent Series R2 fläktar i alla fläktplattser. Just nu kör jag med Corsair fläktar men vill byta till Fractal istället. Denna kan du köra på din i7a http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166759-corsair_hydro_h80i_cpu_kylare

Permalänk
Medlem

är det en vattenkylare du länka och hur tyst är Fractal Design Silent Series R2 fläkttarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

är det en vattenkylare du länka och hur tyst är Fractal Design Silent Series R2 fläkttarna

Ja

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1366281

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Jag har ett define R4, med Silent Series R2 fläktar. Jag märker knappt att det finns en dator där, den är HELT tyst.
Sen kan jag varmt rekommendera den här kylaren.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

vad är det för fläktar som följer med i chassit(Fractal Design Silent Series R2?)

Permalänk
Skrivet av yompe:

vad är det för fläktar som följer med i chassit(Fractal Design Silent Series R2?)

Vad för fläktar? Det sa du precis.
Jag tror att det är 2st 140mm, en i fronten och en där bak.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

okej , vad ska man ha för cpu fläkt om jag ska oc?

Permalänk
Skrivet av yompe:

okej , vad ska man ha för cpu fläkt om jag ska oc?

Om du ska överklocka?
Det funkar fint med en Corsair H80i eller den större Corsair H100i, eller om man inte gillar Corsair kan man ta en Antec KÜHLER H2O 620. Om man föredrar luftkylning, kan jag varmt rekommendera be quiet! Dark Rock Pro 2, fast annars finns det Thermalright Silver Arrow SB-E fast den har jag ingen erfarenhet av.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk

Skulle faktiskt kunna tänka mej köpa en be quiet kylare om jag inte redan hade min Corsair H80i. Den är jävligt snygg sen kyler den nog bra också.

Permalänk
Medlem

tack för din hjälp, lite osäker dock om processor kylaren , om jag ska ha luft eller vatten(viken är säkrast)

Permalänk
Skrivet av yompe:

tack för din hjälp, lite osäker dock om processor kylaren , om jag ska ha luft eller vatten(viken är säkrast)

Luft är ju i praktiken säkrast, men sluten vattenkylning är stort sett lika säkert, och jag tror att Corsair har garanti som täcker kostnaden för nya komponenter ifall det läcker. Dock har jag aldrig varit med om en läckande Corsair kylare.
Jo, sen låter vattenkylning lite mer. Du har fläktarna och sen en pump som låter, och med luftkylning hör du bara fläktarna, jag hör dom iaf inte på min (jag har en Dark Rock Pro 2)

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

tack för eran hjälp!! nu är det så att fläktarna låter väldigt mycket och då vet jag inte om det är pricessor fläkten som låter men får ta och byta ut chassi fläktaarna , för det är enklast

Permalänk
Medlem

Sitter på samma chassi och med corsair H100.
Orginal fläktar till vattenkylningen och chassit. Tycker dock den låter för mycket. Även fractal designs egna fläktar.
Eller dom fractal silent r2 fläktarna ni länkade ovan, är det inte samma som dom som följer med chassit?

Skickades från m.sweclockers.com