Ni som har Samsung SSD 840 Basic

Permalänk
Medlem

Ni som har Samsung SSD 840 Basic

Ni som har Samsung SSD 840 Basic
Fick ni med någon lic nyckel till Norton Ghost'en?

På utsidan av kartongen står det att det ingår migration software men när man googla så skriver Samsung att den inte ingår om den inte är klistrad utanpå CD-fodralet.

Permalänk
Medlem

Norton Ghost ingår knappast i basic 840 versionen. Det gjorde det inte på 830 heller. Kollade på Komplett vad som följer med. Där står det "Samsung Smart Migration Software" Så det är nog det programmet som följer med och inte ghost.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

När man är inne i Samsungs program och trycker disk clone så är det Ghost den startar.

Jag har hittat ett annat program på nätet som fixar kloningen (http://www.macrium.com/).
Kloning pågår

Retar mig bara på texten utanpå kartongen som antyder att det ingår ett program (om jag inte missat något)

Permalänk
Medlem

Det är säker samma program till både 830 & 840, dvs "samsung magician software" Bara det att man måste ha den rätta versionen av SSD-n för att en licensnyckel till ghost ska ingå. Tvivlar på att Samsung orkar göra olika versioner av programmet, beroende på om folk har versionen där ghost ingår eller ej. Dock borde du ha Samsung Smart Migration Software som borde ligga på den medföljande cd-n.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Nyckeln sitter på en klisterlapp på CD-fodralet till Samsungs programvara.
Min nyckel fungerar inte...

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt En samsung 840 med migrations kabel. När jag försöker klona disken med Samsung Magic så startas Norton Gohst och den vill att jag skriver in cd-nyckeln, men jag har ingen nyckel. Kan inte hitta den någon stans på förpackningen eller på cdns fodral. Någon som varit med om liknande?

EDIT: Laddade ner programmet som länkades till i tråden, verkar fungera som det ska. Tack! Hur som haver, borde jag inte fått med en nyckel?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Skrivet av murak:

Jag har köpt En samsung 840 med migrations kabel. När jag försöker klona disken med Samsung Magic så startas Norton Gohst och den vill att jag skriver in cd-nyckeln, men jag har ingen nyckel. Kan inte hitta den någon stans på förpackningen eller på cdns fodral. Någon som varit med om liknande?

EDIT: Laddade ner programmet som länkades till i tråden, verkar fungera som det ska. Tack! Hur som haver, borde jag inte fått med en nyckel?

I mitt paket satt där en lapp på CD-fickan till Samsung Magician-skivan.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

I mitt paket satt där en lapp på CD-fickan till Samsung Magician-skivan.

Det gjorde det på mitt fodral också, dock tyckte jag inte den såg ut att vara i rätt format. Kanske har jag fel, skall dubbelkolla. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Hade själv problem med att hitta lämplig mjukvara eller lösning för att klona över till den nya SSD:n.

Hittade tillslut Samsungs egna Data migration program (funkade galant): http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungs...

Permalänk
Skrivet av murak:

Det gjorde det på mitt fodral också, dock tyckte jag inte den såg ut att vara i rätt format. Kanske har jag fel, skall dubbelkolla. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, den ser märklig ut, men det ska vara den som är koden.
Men har du Win8 så kommer det inte accepteras eftersom Ghost inte stödjer Win8.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gladde:

Hade själv problem med att hitta lämplig mjukvara eller lösning för att klona över till den nya SSD:n.

Hittade tillslut Samsungs egna Data migration program (funkade galant): http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungs...

Samma problem här med, ghost funkar ju som sagt var inte på win8, men med progam på denna länken gjorde jobbet...Tack medlemmar på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite grann.

Jag kör laptop med Win 8 och har flyttat över mina filer till HDD (från Win7) med Windows Easy transfer. So far so good.
Nu ska jag installer en SSD och vill klona HDD till nya disken. Jag tänkte använda den medföljande mjukvaran "Samsung Data Migration Software" (http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungs...) men av nån anledning så fungerar det inte, den får något felmeddelande i slutet av kloningen och sen händer ingenting. Man kan inte ens stänga ner programmet utan måste döda den i task manager. Nya SSD är ansluten till USB med den medfäljande SATA-USB adaptern.
Några tips?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

För info så har jag försökt klona mha samsungs egna kloningsprogram som finns på deras hemsida. (Samsung Data Migration)

Två gånger har jag försökt men den misslyckas på slutet av kloningen, då står det "cloning failed. target disk has been disconnected", vilket den så klart inte har, den sitter kvar med migrationskabeln i och lampan lyser.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p