Permalänk
Medlem

Överklockningen visas ej i windows..

Får inte upp samma klockfrekvens i Windows osm jag har i BIOS, inte äns CPU-Z visar min överklockning..

Har provat att ta disable på turbo och köra flat overclock utan speedstep men det hjälpte inte heller.

Halp.

Mobo: Asus Maximus Formula V
CPU: i3770K

Permalänk

speedstep på?? låter det som....men icke ..svårt att säga om man är inte van med Biossen.
Ibland kan man ändra man något som får oanade resultat om man leker för mycket

har du ändrat mycket i Bios? själv brukar jag spara settings i BIOS och starta datorn med default BIOS settings.

kanske prova att starta prime och se om det ändras/vad det visar vid max (vilket jag antar att du har gjort)

Permalänk

Det gör inte det när man clockar sandy och ivy, För du klockar ju bara Turbo klocken och windows mäter Standard klocken.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

speedstep på?? låter det som....men icke ..svårt att säga om man är inte van med Biossen.
Ibland kan man ändra man något som får oanade resultat om man leker för mycket

har du ändrat mycket i Bios? själv brukar jag spara settings i BIOS och starta datorn med default BIOS settings.

kanske prova att starta prime och se om det ändras/vad det visar vid max (vilket jag antar att du har gjort)

Jag provade att stänga av Speedstep, C1E, C3 och C6 men det hjälpte inte.

När jag kör prime blir det ingen skillnad.

CPU-Z visar voltförändringen jag gjort i bios men inte multipliern.

När jag klockar genom ASUS AI Suite II visas den nya klocken direkt i CPU-Z, men jag vill inte klocka genom Windows, det känns skruttigt

Har resetat BIOS, efter en reset visas den första multiplierförändring jag gör i windows men inte om jag sedan ändrar den..

Kanske borde nedgradera BIOS?

Permalänk

det där var ovanligt.

prova ladda ner aida64 och se vad den visar

Permalänk
Medlem

Kanske lite halvgammal CPU-Z version?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

det där var ovanligt.

prova ladda ner aida64 och se vad den visar

Samma problem där.. Men jag nedgraderade BIOS en version och nu funkar det