Asus Gene V..Går inte att återställa bios?

Permalänk

Asus Gene V..Går inte att återställa bios?

Håller på att klocka min burk och har tidager legat stabilt på 4,3... Dock så vill man ju upp till 4,5 såklart för att få lite snyggare siffra

Hur som helst så gick det åt skogen och va inte alls stabilt. Bäst att återställa allt och börja om från början tänkte jag..Men det ville inte mobot gå med på.

I bios så ska allt vara återställt till standardinställningar DVS allt på auto. Men om man kollar med cpu-z så låg processor på 4,6ghz och 1,32 volt.

Måste man rycka batteriet tror ni? Jag har inte Asus mjukvara installerat för överklockning i windows. Däremot så kör med med Fan expert, men det ska ju inte ha något med saken att göra kan man tycka?

Som ni märker så är jag inget ace på det här

Permalänk
Medlem

har du ingen såndär knapp som man kan switcha bios med?

Permalänk

Tror bara den byter mellan sparade profiler då, vad jag vet så har inte gene V flera bios. Nu verkar det rulla på bra i 4,5ghz och jag har även lyckats få speed step att fungera för att dra ner lite på volten när det inte behövs.

Dock så visar ju coretemp och cpu-z olika volt? Vid idle så går multipeln ner till 16 samt volten till 0,88 i coretemp men cpu-z visar fortfarande 1,32.

En bild på kalaset.