Permalänk
Medlem
Skrivet av Zzobij4xX:

Jo, det var ju typ så, har du någon bild på hur själva kopplingen ser ut?:)

jag trodde att jag förstod frågan hehe XD men jag kopplade bara två kablar till 12v linen, en på en gul och den andra på en svart(det kvittar vilken du tar) och sen lödade jag en kontakt så att jag skulle kunna ta bort fläkten+covern när jag vill utan löda och hålla på, kollar du noga på den bilden så ser du hur jag gjorde

hoppas detta hjälpte

Permalänk

är det svårt att sleeva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotland_gamers:

är det svårt att sleeva?

nope men tar en massa tid och pengar(nu, jag köpte sleevet billigt) men det är kul att göra och sen beror det på vilket sleeve du använder, tex fabric(tyg) är petigare än det vanliga och sen har du vita krympslangar så måste man vara mer försiktigt för då syns rök märken mer om man gör fel och ska du köpa krympslangar så se till att de krymper med hela 4:1 med hela 75% du får bäst resultat så ska du sleeva i vit så köp inte fabric för det är lite genomskinligt men annars funkar andra färgarna skit bra fabric ger riktigt mjuka och följsamma kablar, tillskillnad från det vanliga sleevet

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa allt men fläktens led ser ut som hakkors :s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

antingen har du en iphone, eller så är det läge att fundera på en språk och stavningskurs.

och ha en bra dag!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

antingen har du en iphone, eller så är det läge att fundera på en språk och stavningskurs.

och ha en bra dag!!

hahah läget johan...

hmmm vet du vad, när jag såg att någon hade kommenterat galleriet så förväntade jag mej en bra kommentar men tyvärr.....

men jaja så är det ju..

vrf är du så sur? haft en jobbig dag? och vill dampa på någon? fel person

jag ber verkligen om ursäkt för jag inte bryr mej om hur jag skriver här i sweclockers, hoppas verkligen att mina felstavningar inte störde dej eller gjorde att du fick ont i huvud pga gissandet på vad de felstavade orden var...

hatar iphone jag med

ang "ha en bra dag", tack så mycket och det hade jag ;D (sponsring, bra deals, massa cash och massa annat bra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

antingen har du en iphone, eller så är det läge att fundera på en språk och stavningskurs.

och ha en bra dag!!

Kommer från killen som inleder meningar med liten bokstav. Meningsuppbyggnad är också något jag tycker är intressant!

Mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

En fråga. Sleevning, hur skall man göra det. Alltså hur trär man över sleevet eller vad man skall kalla det över kablarna? Tar man bort det gamla sleevet först?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8120 8-Core Processor (3.40 GHz) + Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare | Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ | Grafikkort: Radeon HD 7950 3GB GDDR5 | Ram minnen: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB (2x 4GB) | SSD: Corsair 120GB SSD| Hårddisk: Western Digital® Caviar Black 1000GB (7200rpm) + Blue 500GB (7200rpm) | Chassi: Fractal Design Define R4 -Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erman97:

En fråga. Sleevning, hur skall man göra det. Alltså hur trär man över sleevet eller vad man skall kalla det över kablarna? Tar man bort det gamla sleevet först?

Hmm man börjar med att ta bort det gamla sleevet(bäst att man tar ut det gamla utan att förstöra det, kommer till användning sen) sen så tar man ut kabeln från kontakten och sen klär man pinsen med tejp så att sleevet inte fastnar på pinsen sen är det bara att ta det lugnt, drar du sleeven så blir den tajtare mindre, trycker du ihop sleeven så blir den större i diameten* , man brukar också bränna kanterna så att trådarena på sleeven inte lossnar, finns lite videos på utube där man visar hur man gör, men ju mer man sleevar ju bättre man blir....

Om du är verkligen sugen på att testa sleeving så kan jag skicka dej lite sleeve med tillhörande krympslang, dock så är det fabric(tyg)sleeve som är lite petigare än den vanliga...

Permalänk
Medlem

Ja det skulle vara kul att testa på. Men man måste alltså ta ut varenda kontakt ifrån till exempel 24-pin kontakten för att dra på Sleevet på varje sladd och sedan stoppa tillbaks dem in i 24-pins kontakten?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8120 8-Core Processor (3.40 GHz) + Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare | Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ | Grafikkort: Radeon HD 7950 3GB GDDR5 | Ram minnen: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB (2x 4GB) | SSD: Corsair 120GB SSD| Hårddisk: Western Digital® Caviar Black 1000GB (7200rpm) + Blue 500GB (7200rpm) | Chassi: Fractal Design Define R4 -Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erman97:

Ja det skulle vara kul att testa på. Men man måste alltså ta ut varenda kontakt ifrån till exempel 24-pin kontakten för att dra på Sleevet på varje sladd och sedan stoppa tillbaks dem in i 24-pins kontakten?

haha japp det måste man och sen krympslang på, det ska du inte glömma och så ska man försöka få alla krympslangarna på samma nivå!
sen är det bra att veta att en meter räcker typ till några fläktar eller till en och en halv sladd på 24pinsen, du lär behöva runt 70m för att sleeva ett nätagg(tex tx950)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

haha japp det måste man och sen krympslang på, det ska du inte glömma och så ska man försöka få alla krympslangarna på samma nivå!
sen är det bra att veta att en meter räcker typ till några fläktar eller till en och en halv sladd på 24pinsen, du lär behöva runt 70m för att sleeva ett nätagg(tex tx950)

Men om man har ett modulärt så behöver man ju inte sleeva alla? Borde ju räcka med dem man använder men det blir nog ganska mycket. Men krympslang, antar att det är den lilla gummi grejen som sitter precis intill själva kontakten? Hur trar man åt den?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8120 8-Core Processor (3.40 GHz) + Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare | Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ | Grafikkort: Radeon HD 7950 3GB GDDR5 | Ram minnen: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB (2x 4GB) | SSD: Corsair 120GB SSD| Hårddisk: Western Digital® Caviar Black 1000GB (7200rpm) + Blue 500GB (7200rpm) | Chassi: Fractal Design Define R4 -Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erman97:

Men om man har ett modulärt så behöver man ju inte sleeva alla? Borde ju räcka med dem man använder men det blir nog ganska mycket. Men krympslang, antar att det är den lilla gummi grejen som sitter precis intill själva kontakten? Hur trar man åt den?

nej det är sant, men tycker att det svårare att sleeva modulärt än omodulärt.... men alla tycker olika
japp det är det, den krymper när man värmer upp den.
att dra ut pinsen är det tråkiga delen... man petar tillbaka två "pins" som sitter på sidorna på pinsen..
du bara trycker sladden mot kontakten och sen petar du tillbaka "pinsen" som sitter på sidorna på pinsen med något nål(båda två måste vara nedtryckta för att det ska gå) och när du känner att något klick så ska du dra ut sladden..
sen ska man klä pinsen med tejep så att sleevens trådar inte ska fastna i pinsen

Permalänk

Agget blev riktigt snyggt

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Agget blev riktigt snyggt

tacktack ^^
tyckte jag också att det blev ^^
mer sånt kommer i framtiden ^^

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

tacktack ^^
tyckte jag också att det blev ^^
mer sånt kommer i framtiden ^^

Själv har ja beställt ett xfx 850w som ja skulle vilja göra vitt och orange på nå vis förslag?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Själv har ja beställt ett xfx 850w som ja skulle vilja göra vitt och orange på nå vis förslag?

det är bra nätagg, skitbra faktiskt

med vilket sleeve hade du tänkt dej? paracord eller vanlig
hmm fattar inte vad du menar, mönstret på hur du ska sätta dem? det här är någon som har sleevat i vir och orange http://www.sweclockers.com/galleri/7064-plexi-operations

riktigt fint blev det,

detta är bra mönster tycker jag http://www.sweclockers.com/galleri/9616-kosovarmods-sleeve-ar...

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

det är bra nätagg, skitbra faktiskt

med vilket sleeve hade du tänkt dej? paracord eller vanlig
hmm fattar inte vad du menar, mönstret på hur du ska sätta dem? det här är någon som har sleevat i vir och orange http://www.sweclockers.com/galleri/7064-plexi-operations

riktigt fint blev det,

detta är bra mönster tycker jag http://www.sweclockers.com/galleri/9616-kosovarmods-sleeve-ar...

http://cdn.overclock.net/9/9f/9f01b4e5_2_vivid-violet-24pin.j...

Tänkte mer hur ja ska kunna lacka agget snyggt. Har temat orange/ vit och svart

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Tänkte mer hur ja ska kunna lacka agget snyggt. Har temat orange/ vit och svart

aha oj då fattat helt fel XD

men om jag var du så skulle jag har lackat fläkten och kontakterna på nätagget orange och covern vit och resten svart
ska du göra det så se till att slipa och sen primer och sen lack och sen klarlack, blir bäst så

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

aha oj då fattat helt fel XD

men om jag var du så skulle jag har lackat fläkten och kontakterna på nätagget orange och covern vit och resten svart
ska du göra det så se till att slipa och sen primer och sen lack och sen klarlack, blir bäst så

Ao får se hur de blir ska se hur de blir med s vart bara först

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Hejsan! Jag sitter på ett tx 750w (omodulärt) och hade tänkt göra nått liknande. Men min första fråga är: Kan man bara kapa av alla molex kablar? Eller måste man löda eller liknade?
Mvh

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolboll123:

Hejsan! Jag sitter på ett tx 750w (omodulärt) och hade tänkt göra nått liknande. Men min första fråga är: Kan man bara kapa av alla molex kablar? Eller måste man löda eller liknade?
Mvh

löda bort dem är bättre än att kapa dem, men då måste du ha en bra lödpenna, har du någon biltema-lödpenna för 200kr, lär du inte klara dej och du kommer att förstöra nätagget genom att värma upp hela kretsen för ingenting så jag rekommenderar en kraftfull lödpenna med minst 30W och med max temperatur på ca 400C(450c), ebay eller biltema(biltemas lödningsstation kostar 700kr)(på ebay ebay/jula... en lödpenna som går på butan lär funka fint, måste köpa gas också)

vill du inte lägga så mycket pengar på en lödpenna så kan du bara kapa och sen isolera tråden med antingen smältlim eller krympslang^^

OBS för andra som vill också göra detta: i ditt fall som har ett tx 750w som har bara en 12V linje, så är den inget problem med att kapa och leka med 12v linjen, men funderar man på att göra samma sak med ett annat nätagg så kan det vara så här att man klipper bort en hel 12V linje, alltså man kan förlora en hel linje, tex fractal nätagg brukar ha två-fyra linjor, så ett nätagg på 800W med 4x 12V linjer och man klipper bort alla molex så blir man av med en linje på hela 200W, så en bra sak att tänka på innan man gör sånt, men det brukar står på båda nätagget och nätaggets krets (pcb) hur många 12V linjer och vilka kablar som är kollade den linjen, annars pma mej så kan jag försöka hjälpa er

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

löda bort dem är bättre än att kapa dem, men då måste du ha en bra lödpenna, har du någon biltema-lödpenna för 200kr, lär du inte klara dej och du kommer att förstöra nätagget genom att värma upp hela kretsen för ingenting så jag rekommenderar en kraftfull lödpenna med minst 30W och med max temperatur på ca 400C(450c), ebay eller biltema(biltemas lödningsstation kostar 700kr)(på ebay ebay/jula... en lödpenna som går på butan lär funka fint, måste köpa gas också)

vill du inte lägga så mycket pengar på en lödpenna så kan du bara kapa och sen isolera tråden med antingen smältlim eller krympslang^^

OBS för andra som vill också göra detta: i ditt fall som har ett tx 750w som har bara en 12V linje, så är den inget problem med att kapa och leka med 12v linjen, men funderar man på att göra samma sak med ett annat nätagg så kan det vara så här att man klipper bort en hel 12V linje, alltså man kan förlora en hel linje, tex fractal nätagg brukar ha två-fyra linjor, så ett nätagg på 800W med 4x 12V linjer och man klipper bort alla molex så blir man av med en linje på hela 200W, så en bra sak att tänka på innan man gör sånt, men det brukar står på båda nätagget och nätaggets krets (pcb) hur många 12V linjer och vilka kablar som är kollade den linjen, annars pma mej så kan jag försöka hjälpa er

Tackar så mycket!

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, Detta är vad galleriet är till för 5 stjärnor.

Visa signatur

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. - T.S. Eliot

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hano009:

Riktigt nice, Detta är vad galleriet är till för 5 stjärnor.

tackartackar coolt att du gillade det tack för rösten också

kolla gärna på mina andra gallerier, kommer kanske att gilla något där också ^^

Permalänk
Medlem

Så grymt nice! Lagomt sugen att sleva mitt nätagg nu! TX750 Bra JOBBAT!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Så grymt nice! Lagomt sugen att sleva mitt nätagg nu! TX750 Bra JOBBAT!

tacktackar^^ coolt du gillar^^
ja gör det, kablarna blir mycket mjukare och lättare att dra i chassiet^^ tx serien är ju sjuk ^^ stabila spänningar o tysta

mer mods kommer(ett till psu mod kommer) ^^

Permalänk
Medlem

Jäkligt stiligt! Nu vet jag dessutom hur mycket tid och jobb det ligger bakom en sådan mod. Tummen upp=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Jäkligt stiligt! Nu vet jag dessutom hur mycket tid och jobb det ligger bakom en sådan mod. Tummen upp=)

Chill du gillar det^^
ja gillar att ta det lugnt men detta kan göras mycket snabbare om man verkligen lägger ner tid på det ^^
tack för tummen ;D

Permalänk

Snyggt gjort! hur lång tid tog det för dig att sleeva alla kablar och vart beställde du sleeven ifrån?
Kopplade du bara in ledsen till fläkten eller hur anslöt du de?

Fint gjort med stickersen med! en 4*!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .