Permalänk
Medlem

Datorn laggar.. Hjälp!

Hej jag har precis köpt en ny data och tänkte göra lite gameplays. När jag filmar mw3 så laggar det ingenting när jag spelar också ligger jag runt 40 fps men när jag ska titta på filmen så laggar det mycket! Mina specs på datorn:
pcu: amd fx 6100 3,3 ghz (6 kärnor)
moderkort: asus m5a97
grafikkort: asus Hd7850 2gb
ram: 12gb
hårddisk: seagate 1tb

Snälla hjälp det laggar till och med på minecraft..

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

drivrutiner till grafikkortet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

drivrutiner till grafikkortet?

vart laddar jag ner dom nysaste till den då?

Permalänk
Medlem

AMDs hemsida

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

vad spelare du in med? gratis fraps spelar vad jag vet in med 30 fps, vilket är ganska laggigt

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

vad spelare du in med? gratis fraps spelar vad jag vet in med 30 fps, vilket är ganska laggigt

jag filmar med köpta versionen av fraps.. men ska jag ta 50 fps? tror du det laggar mindre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

AMDs hemsida

Min drivrutin finns inte..

Permalänk
Skrivet av Malte_h:

jag filmar med köpta versionen av fraps.. men ska jag ta 50 fps? tror du det laggar mindre?

Well, nej det kommer inte att "lagga" mindre, desto högre frames du spelar in med desto mer datorkraft används ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Well, nej det kommer inte att "lagga" mindre, desto högre frames du spelar in med desto mer datorkraft används ^^

Skrivet av Malte_h:

jag filmar med köpta versionen av fraps.. men ska jag ta 50 fps? tror du det laggar mindre?

tänkte väl annars att om det nu inte laggar när du spelar och spelar in, utan det är filmen efteråt som laggar, så är det trologt att du tycker de 30fps fraps spelar in med som normalt ser laggigt ut.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Du kan använda msi afterburner också att spela in med. Det gör jag ibland tycker det är bättre än fraps.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inaktiv

Hur kan man inte veta var man laddar ner drivrutiner till sitt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malte_h:

Min drivrutin finns inte..

Jo.

Jag förutsätter att du kör win7 64bit:
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Malte_h:

Min drivrutin finns inte..

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw...

Permalänk
Skrivet av Malte_h:

Hej jag har precis köpt en ny data och tänkte göra lite gameplays. När jag filmar mw3 så laggar det ingenting när jag spelar också ligger jag runt 40 fps men när jag ska titta på filmen så laggar det mycket! Mina specs på datorn:
pcu: amd fx 6100 3,3 ghz (6 kärnor)
moderkort: asus m5a97
grafikkort: asus Hd7850 2gb
ram: 12gb
hårddisk: seagate 1tb

Snälla hjälp det laggar till och med på minecraft..

Om du fortfarande har problem tycker jag att du kan använda ett annat record program!
Jag själv använder Dxtory.. laggar mindre än Fraps och drar mindre datorkraft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Du kan använda msi afterburner också att spela in med. Det gör jag ibland tycker det är bättre än fraps.

TACK!! Jag ladda ner msi afterburner och nu laggar det ingenting !!

Skickades från m.sweclockers.com