Zotac visar nya Zbox under CES 2013

Permalänk
Melding Plague

Zotac visar nya Zbox under CES 2013

Tillverkaren Zotac fyller montern med datorer, moderkort och grafikkort under CES 2013. I fokus står två nya Zbox, den ena med AMD E2-1800 under skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läste "nya Xbox" först...

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Läste "nya Xbox" först...

Vafan, det gjorde jag med.
Skulle just skriva en kommentar om hur bra det vore för oss PC-spelare som nu äntligen skulles slippa att den grafiska standarden på spelen hålls tillbaka pga den gamla generationen konsoler.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av JesperT:

Vafan, det gjorde jag med.
Skulle just skriva en kommentar om hur bra det vore för oss PC-spelare som nu äntligen skulles slippa att den grafiska standarden på spelen hålls tillbaka pga den gamla generationen konsoler.

Samma jag bara.... sen fan XD såg fel :=

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

Får man skryta med att jag läste Zbox direkt?

Frågan är om en sån är kraftfull nog som htpc till päronen. Det ska ju helst vara en smooth upplevelse också när man använder den, och min tvåkärninga 1,2GHz pentium laptop är verkligen inte smooth

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Får man skryta med att jag läste Zbox direkt?

Frågan är om en sån är kraftfull nog som htpc till päronen. Det ska ju helst vara en smooth upplevelse också när man använder den, och min tvåkärninga 1,2GHz pentium laptop är verkligen inte smooth

Lite beroende på vad du skall ha den till. För att visa 720p/1080p via tex XBMC, slösurf, spotify m.m räcker den gott och väl till. Sen är den i klenaste laget för tex Netflix HD eller Viaplay. Det beror till största del på att de kör Silverlight utan hårdvaruacceleration vilket medför att cpun måste göra allt arbete och den är lite klen.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Ojj vad många Mini ITX moderkort dom hade, trevligt!

Permalänk
Medlem

Hur mycket lagring är det i den?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Inaktiv

Ryser varje gång jag läser "Celeron" :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Celeronboxen såg intressant ut, i med en lagom stor SSD så har man en perfekt surf eller htpc.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Ryser varje gång jag läser "Celeron" :/

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det varumärket är ju rätt trasigt..

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Får man skryta med att jag läste Zbox direkt?

Frågan är om en sån är kraftfull nog som htpc till päronen. Det ska ju helst vara en smooth upplevelse också när man använder den, och min tvåkärninga 1,2GHz pentium laptop är verkligen inte smooth

Jag läste endast ordet zbox, och tänkte, va kommer nästa xbox hetta zbox

Permalänk
Medlem

Gillar zotacs grejer. Litet, snyggt, smidigt, stiligt. Har inte testat något, men det ser bara så bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad tusan Zotac pysslar med när det gäller A75-ITX och A55-ITX, B-versionerna med FM2-sockel alltså (i montern på sista bilden).

De är ju redan lanserade, och visades upp redan i somras (eller kanske t.o.m. i våras?). A75:an blev beställningsbar hos vissa återförsäljare för någon månad sedan och dök även upp på Prisjakt (där jag passade på att fylla i en hel bunt egenskaper), men sedan försvann den spårlöst igen.

Zotac gillar att lansera saker två gånger, eller vad är problemet?

För övrigt måste ju Zbox ha den fulaste designen av alla chassin i kategorin?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

Japp det varumärket är ju rätt trasigt..

Haha!! Så bra är det inte.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag har haft en AD12 sedan ett par månader (vadå ny förresten??) och den är klockren. Kör OpenELEC på den nätbootat från servern. Väldigt tyst och rapp i XBMC-interfacet. Ruskigt skönt med att den har inbyggt IR-öga dessutom så det enda som är inkopplat är ström, HDMI och en nätverkskabel.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Jag har haft en AD12 sedan ett par månader (vadå ny förresten??) och den är klockren. Kör OpenELEC på den nätbootat från servern. Väldigt tyst och rapp i XBMC-interfacet. Ruskigt skönt med att den har inbyggt IR-öga dessutom så det enda som är inkopplat är ström, HDMI och en nätverkskabel.

Har precis köpt en sån till föräldrarna. Hur funkar det med nätboot egentligen? Kan du länka till ngn guide eller motsvarande?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Meh, vill se deras Z77 ATX-moderkort som dom visa långt tillbaka.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Har precis köpt en sån till föräldrarna. Hur funkar det med nätboot egentligen? Kan du länka till ngn guide eller motsvarande?

Har föräldrarna en linuxserver..

Skämt åsido, det man behöver är en DHCP-server som klarar att ge ut "rätt" optionsflaggor när den delar ut IPn och sedan en server med TFTP och NFS som OpenELEC kan boota ifrån. Det jag främst vill åt är att en uppgradering endast betyder uppackning av en ny kernelimage och en ramdrive - sedan pekar jag om i pxe-booten vilken image HTPC:na bootar ifrån. Sedan är det bara en omboot av samtliga tre burkar och så är allt klart. Dessutom får jag ju backup på "disken" på de tre burkarna eftersom den lagras på servern. (Sedan har jag satt upp att de delar SQL-databas och lite annat som kanske är klar överkurs. )

Jag själv gick på gammal känn när jag installerade eftersom jag har PXE-bootat och nätinstallerat linux under snart 15 år men med hjälp av dessa två kan man nog komma igång. (DHCP-delen fanns inte med i Openelec guiden.)

https://help.ubuntu.com/community/DisklessUbuntuHowto
http://openelec.tv/forum/12-guides-tips-and-tricks/3451-pxe-b...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Har föräldrarna en linuxserver..

Skämt åsido, det man behöver är en DHCP-server som klarar att ge ut "rätt" optionsflaggor när den delar ut IPn och sedan en server med TFTP och NFS som OpenELEC kan boota ifrån. Det jag främst vill åt är att en uppgradering endast betyder uppackning av en ny kernelimage och en ramdrive - sedan pekar jag om i pxe-booten vilken image HTPC:na bootar ifrån. Sedan är det bara en omboot av samtliga tre burkar och så är allt klart. Dessutom får jag ju backup på "disken" på de tre burkarna eftersom den lagras på servern. (Sedan har jag satt upp att de delar SQL-databas och lite annat som kanske är klar överkurs. )

Jag själv gick på gammal känn när jag installerade eftersom jag har PXE-bootat och nätinstallerat linux under snart 15 år men med hjälp av dessa två kan man nog komma igång. (DHCP-delen fanns inte med i Openelec guiden.)

https://help.ubuntu.com/community/DisklessUbuntuHowto
http://openelec.tv/forum/12-guides-tips-and-tricks/3451-pxe-b...

Ok tack för utförligt svar! De får en gammal SSD av mig istället

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800