G-Mate Mag II är rörelsebaserad handkontroll för FPS-spel

Permalänk
Melding Plague

G-Mate Mag II är rörelsebaserad handkontroll för FPS-spel

Den som saknar Duck Hunt kan titta närmare på spelkontrollen Mag II. Med karakteristisk vapenform och rörelsekontroll hoppas tillverkaren på att erövra FPS-marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kanske kul att prova men skulle aldrig köpa.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/126947-sony...

Typ? Fast multiplattform och fler spel?

Om det är så kan jag säga att det blir lite jobbigt efter ett tag.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Finns väl redan något nästan identiskt för Playstation Move? Är ju kul för typ House of the Dead, men har svårt att se att den skulle få något större grepp inom FPS-gaming.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det är ju en kul idé, men kommer nog bara att fungera med specialskrivna spel. Detta är ju ungefär samma sak som finns till Wii, man siktar med Wii-moten och styr med nunchuck. Problemet är att man har en styrspack för lite. Du måste använda "siktet" både för att sikta men även för att styra vart man tittar. De flesta FPS-spelen till Wii löser detta med att man roterar bilden när man drar siktet åt kanterna, men då kan man inte samtidigt sikta på det man vill skjuta.
På en 360 (eller PS3 eller PC) kommer siktet alltid vara i mitten av bilden, och man styr då vart man tittar via rörelser.

Det man behöver är:
1 analog styrspack för att flytta gubben,
1 analog styrspack för att titta runt
1 sikte som går att peka vart som helst på skärmen.

Först då skulle FPS spel bli riktigt bra...

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

såg ju ut att vara massiv input-lag? funkar ju inte för fps

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

haha.. va fjantigt

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

150$? Lite väl dyrt med den kassa precisionen/det input-lagget ;o

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Det är ju en kul idé, men kommer nog bara att fungera med specialskrivna spel. Detta är ju ungefär samma sak som finns till Wii, man siktar med Wii-moten och styr med nunchuck. Problemet är att man har en styrspack för lite. Du måste använda "siktet" både för att sikta men även för att styra vart man tittar. De flesta FPS-spelen till Wii löser detta med att man roterar bilden när man drar siktet åt kanterna, men då kan man inte samtidigt sikta på det man vill skjuta.
På en 360 (eller PS3 eller PC) kommer siktet alltid vara i mitten av bilden, och man styr då vart man tittar via rörelser.

Det man behöver är:
1 analog styrspack för att flytta gubben,
1 analog styrspack för att titta runt
1 sikte som går att peka vart som helst på skärmen.

Först då skulle FPS spel bli riktigt bra...

Borde man inte kunna samköra med Kinect som känner av vart du tittar? T.ex. om man kollar mot höger kanten på skärmen börjar bilden röra sig till höger.

Då skulle det bli:
1 analog styrspack för att flytta gubben,
1 Kinect för att titta runt
1 sikte som går att peka vart som helst på skärmen.

Det ändå som borde behövas göra då är att ändra så man kan ha siktet var man vill på skärmen och inte bara centrerat.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Kombinerat med Oculus Rift kan det nog bli en rätt cool upplevelse

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Skaplig input lag det var på den där grejen haha...
1300 SEK för nåt sånt skräp? Riiiight.

Skulle kännas lagom fånigt att stå och sikta med ett leksaksgevär mot TV'n, men det kanske bara är jag som tycker så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Borde man inte kunna samköra med Kinect som känner av vart du tittar? T.ex. om man kollar mot höger kanten på skärmen börjar bilden röra sig till höger.

Då skulle det bli:
1 analog styrspack för att flytta gubben,
1 Kinect för att titta runt
1 sikte som går att peka vart som helst på skärmen.

Det ändå som borde behövas göra då är att ändra så man kan ha siktet var man vill på skärmen och inte bara centrerat.

Jo, det tror jag absolut. Det viktiga är att man har 3 "styrspakar", en för att flytta, en för att titta, en för att sikta. Sen kräver det också att spelet tillåter dig att sikta vart som helst på skärmen, alla konsoller utom Wii låser ju siktet mitt i bilden.

EDIT: Kan även nämna att jag testat att ansluta min Wii-kontroll till PCn och testat att styra siktet genom att vrida/luta/vicka på Wii-moten. Det går att spela men precisionen är sämre än med en analog spak, och det går som sagt inte att sikta med "pekaren" på Wiimoten eftersom siktet är fast mitt i bilden.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Skaplig input lag det var på den där grejen haha...
1300 SEK för nåt sånt skräp? Riiiight.

Skulle kännas lagom fånigt att stå och sikta med ett leksaksgevär mot TV'n, men det kanske bara är jag som tycker så.

Lite nyfiken att höra på vilket sätt du tycker det är mindre fånigt att styra med en leksakskontroll jämfört med ett leksaksgevär? Tycker inte det är något att bry sig om, spela för att det är kul!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Musikälskare

input lagg till FPS? w00t

kul ide som behöver finslipas dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
99:e percentilen

Kul att prova på Liseberg eller liknande, men skulle aldrig vilja ha en. Man håller ju inte ens kontrollen som man håller ett riktigt vapen.

De använder dessutom CoD på konsol för att demonstrera den. Kan det bli värre? Ja ja, säger väl en del om den tänkta målgruppen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har Playstation move redan detta. Jag har provat det med Killzone 3, fungerar bra, men inget som man orkar sitta med en längre tid.

Permalänk

Kul att se att dom försöker.

Men ge mig den istället, dock kan jag behöva utöka vardagsrummet lite :S
https://www.youtube.com/watch?v=nQR49JGySTM

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Duck hunt var ju riktig kul när det kom, hoppas det här kan bli något till nått zombie spel tex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte att det är något som PC spelare eller console spelare kommer att använda.

Kanske om Nintendo lanserar en billig plastigt höje som man sätter i Wii kontrollern i för 99 kr, men även då, dessutom är inte Nintendo så intresserad av våldsamma spel.

Kan tänka mig att den här används på arkadhallar, tivolli och militärsimulering. Men inget som vanliga spelare kommer att använda.

Permalänk
Inaktiv

Är XBOX 360 fortfarande aktuell?

Permalänk
Inaktiv

För ett bra pris och sensor så kommer det nog sälja bra om det finns bra spel.

Permalänk
Medlem

ser skit tråkigt ut, men hade man fått ett zombie spel.. dåå hade det vart något ^^ men fan att spela mot folk som kör med kontroll och du står med den har man inte en chans..

lovar men den kommer i affären så kommer den vara helt vit och i fattig plast ^^

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Tänk er Denna

+

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130110/illumiroom-sa-blir...

+

Kommande Xbox / SteamBox

+

60" OLED

= Woah

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

skön dissning mot cod-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Lite nyfiken att höra på vilket sätt du tycker det är mindre fånigt att styra med en leksakskontroll jämfört med ett leksaksgevär? Tycker inte det är något att bry sig om, spela för att det är kul!

Tja, de gånger jag spelar konsol så är det tillsammans med en eller flera vänner, liggandes i nån soffa i lite halvkonstig vinkel. Att då stå där rakt framför TV'n siktandes med ett plastgevär skulle helt enkelt kännas löjligt. Tror knappast jag är enda som spelar konsol på det sättet :P. Visst finns det säkert hardcore console gamers som sitter på en stol på perfekt avstånd och spikrakt framför TV'n men det har jag aldrig fattat mig på, är ju sånt man har PC till

Permalänk
Relik 📜

Någon tyckte vi skulle lägga tid på mer "intressant material", kan nämna att det inte är riktigt så illa som det verkar. Vi gjorde en (kommande) video på Lian Li som syns i bakgrunden, och gick förbi det här spektaklet på vägen tillbaka . Jag pangade lite, det blev en film av det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spelar Duck Hunt iallafall några gånger i veckan, har inte tröttnat på det än!

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

haha, den utnytjar ju inte enns siktet, det är bara en lutnings mekanik som flyttar runt styrningen.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |