Zalman demonstrerar passiv luftkylare och högpresterande vattenkylningspaket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

400W! Det ger massor av watt över för överklockning. Och Zalman brukar ha tysta system. (till skillnad från Antec och Corsair).

Jag har ett väldigt tyst H70 (givetvis utbyta fläktar) och jag hör det inte alls.

Zalman brukar ha?
Vad jag vet så har dom bara gjort ett ( CNPS20LQ ) slutet system. Jag kan mycket väl ha fel, men hade Zalman producerat slutna vattensystem så hade man ju sett dom! Så "brukar ha" är lite vilseledande!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Dessutom var det inte så brutalt med leds i dom så att man kan köpa en fast man är äldre än 12år känns mycket bra. Cubemodellen måste vara helt fantastisk om man kan köra den passiv med tex A8/A10 processorerna.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Zalman brukar ha?
Vad jag vet så har dom bara gjort ett ( CNPS20LQ ) slutet system. Jag kan mycket väl ha fel, men hade Zalman producerat slutna vattensystem så hade man ju sett dom! Så "brukar ha" är lite vilseledande!!

Du tror inte att han menar alla deras typer av kylning, inte bara slutna vattenkylningspaket?

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jag har ett väldigt tyst H70 (givetvis utbyta fläktar) och jag hör det inte alls.

Zalman brukar ha?
Vad jag vet så har dom bara gjort ett ( CNPS20LQ ) slutet system. Jag kan mycket väl ha fel, men hade Zalman producerat slutna vattensystem så hade man ju sett dom! Så "brukar ha" är lite vilseledande!!

"tyst H70 (givetvis utbyta fläktar)" där nyckelorden är utbytta fläktar. Corsair`s fläktar har en förmåga att bli högljudda med tiden. Och Antec`s originalfläktar skall vi inte tala om. Acceptabla när de är nya men ge dom ett år.... . Äger 2 Antec P180 chassien och ett 620 system. INGEN AV FLÄKTARNA klarade 1 år innan de började väsnas! Har också ett Corsair system och fick också byta fläkten. Dock var den bättre än Antec`s

Har haft 2 Zalman CPU kylare och har en Reserator XT. Aldrig några problem med fläktarna.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av OptiMizer:

Du tror inte att han menar alla deras typer av kylning, inte bara slutna vattenkylningspaket?

Jo det är helt klart att det kan vara så! Men om man skriver "Antec och Corsair" som han gjorde. Så talar det för sig själv väl. Eller? Och vill man ha en kylare idag, så väljer man väl knappast en Zalman, för 6-8 år sen gjorde man det. men knappast idag!
Finns ju fler fabrikat som är både tystare och bättre och billigare när det kommer till kritan.

Jag kommer ihåg när jag hade Zalmankylare i alla mina datorer, det var lite av en standard att man skulle ha en Zalmankylare. Men den tiden, det var många år sen!

Och nu när jag ändå skriver om ämnet Zalman, så visst är det tråkigt att ett sådant stort märke var en sak som alla hade för några år sen, sen bara dog dom.
Man skulle nästan kunna tro att dom blev avlivade på plats med ett nackskott ju!! För har inte ni undrat någongång vart f*n dom tog vägen!
Så mycket mark dom har tappat.
Någonting gick bara så fel. Och varför det gjorde det, det vet jag inte, och jag bryr mig ärligt talat inte.
Men ska jag köpa en ny kylare idag, så är det knappast Zalman jag slår på först.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Vet någon när den släpps?

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk

Är riktigt intresserad av Cuben! Hoppas på ett test från Sweclockers inom en snar framtid.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e