Tips på "skräck" spel till xbox

Permalänk
Medlem

Tips på "skräck" spel till xbox

Som sagt, vad finns det mer för skräck/läskiga spel än F.E.A.R trilogin ?

Permalänk
Medlem

Kolla denna listan. Om du vill ha "skräck" så varför inte välja minecraft?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=452#rparams=l=s11164528...

Permalänk
Medlem

alan wake

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Bioshock

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Dead Space?

Permalänk

du har dead space 1 och 2 bland det bästa skräck spelen någonsin tycker jag

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Är inte samma sak att köra skräckspel på konsoll som på PC.
Man känner inte feelingen liksom.

Permalänk
Medlem

Condemned

underskattat och ofta missat spel i skräcksammanhang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Är inte samma sak att köra skräckspel på konsoll som på PC.
Man känner inte feelingen liksom.

Bullshit, det är individuellt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Är inte samma sak att köra skräckspel på konsoll som på PC.
Man känner inte feelingen liksom.

Tvärt om skulle jag vilja säga, om man har 5.1 med subben nära soffan. Då klår konsoller pc med hästlängder. Om man inte vill har en gaming pc kopplat till tvn då.

Permalänk
Medlem

The Walking Dead finns väl till Xbox också, om det är läskigt eller ej beror väl på hur lättskrämd man är så att säga, men det är helt klart spelvärt oavsett tycker jag. Hög "mysfaktor" !

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Tvärt om skulle jag vilja säga, om man har 5.1 med subben nära soffan. Då klår konsoller pc med hästlängder. Om man inte vill har en gaming pc kopplat till tvn då.

Man kan väl ha 5.1 till datorn också? Iaf vad jag vet om. Dvs då snackar jag om högtalare och inte headset.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tvärt om skulle jag vilja säga, om man har 5.1 med subben nära soffan. Då klår konsoller pc med hästlängder. Om man inte vill har en gaming pc kopplat till tvn då.

Ändå inte samma sak.
Visst, kanske blir du lite rädd av höga ljud, men skärmen blir ju irrelevant för man sitter så långt bort och använder en slö kontroll-typ.
min åsikt i alla fall:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ändå inte samma sak.
Visst, kanske blir du lite rädd av höga ljud, men skärmen blir ju irrelevant för man sitter så långt bort och använder en slö kontroll-typ.
min åsikt i alla fall:)

Jag menade recivern

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag menade recivern

nu hänger jag inte med alls... hahaha

Permalänk
Inaktiv

Dead Space 1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

nu hänger jag inte med alls... hahaha

Det börjar bli lite off topic men det jag menar är att man har oftast inte en reciver (förstärkare) och hemmabio högtalare till datorn.

Permalänk
Medlem

Men on topic Allan wake och Dead space 1 och 2 är grymt bra spel.

Permalänk
Medlem

Tack för förslagen!
Och OT: sitta nära en 60" tv med surroundsystem + 3st subbar allt på hög volym är mycket mer feeling än en PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

Tack för förslagen!
Och OT: sitta nära en 60" tv med surroundsystem + 3st subbar allt på hög volym är mycket mer feeling än en PC

Koppla in PC så har du bättre upplösning än PS3/360-skiten...

Som jag sa innan. BULLSHIT det är individuellt hur man vill uppleva skräckspel!

Helvete en subjektiv åsikt är inte en sanning, ren fakta är. Det är DIN sanning för du tycker det är mer feeling.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Diggar hur folk prisar dator guden och lackar så fort det skrivs om PS3/Xbox 360.. I en konsol tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

Tack för förslagen!
Och OT: sitta nära en 60" tv med surroundsystem + 3st subbar allt på hög volym är mycket mer feeling än en PC

Wow tre subbar. Jag nöjer mig med en. Men en shaker fastskruvad i soffan hade inte varit fel.

Permalänk
Medlem

Bästa spelet som kom upp på prisjaktlistan som någon länkade är Silent Hill HD collection. Ett måste

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Koppla in PC så har du bättre upplösning än PS3/360-skiten...

Som jag sa innan. BULLSHIT det är individuellt hur man vill uppleva skräckspel!

Helvete en subjektiv åsikt är inte en sanning, ren fakta är. Det är DIN sanning för du tycker det är mer feeling.

Klart det är min personliga åsikt, efter att ha suttit vid datorn i 10 år och spelat och nu köpt xbox och börjat sitta i soffan och spela vilket JAG tycker är 100ggr skönare, och alla bryr sig inte om bäst grafik vilket PC har.

Permalänk
Medlem

Dead Space 1 och 2 är bland de bästa skräckspelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

Klart det är min personliga åsikt, efter att ha suttit vid datorn i 10 år och spelat och nu köpt xbox och börjat sitta i soffan och spela vilket JAG tycker är 100ggr skönare, och alla bryr sig inte om bäst grafik vilket PC har.

Som sagt, en subjektiv åsikt inte en sanning.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Dead Space, Condemned, F.E.A.R. ifall du gillar "hoppa framför dig typ av skräck" något man trubbas av på rejält fort.

Silent Hill serien, Allan Wake, om du gillar mer Psykisk skräck.

Fatal Frame (Project Zero) Serien (Gammalt Xbox spel men funkar på 360, också Psykisk skräck samt du har noll tillgång till vapen)

Hade du också ägt en PS3'a så har du långt mer skräck spel att spela men aja

Edit: Glömde Amy

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Aliens vs Predator (3) kan vara rätt så kusligt ibland, i alla fall när man spelar som människa.

Permalänk
Medlem

Alan Wake är ett riktigt bra spel, låter man sig bara "leva in i spelet" så får man kalla kårar efter ryggraden titt som tätt.

Visa signatur