Huawei visar Ascend Mate – "världens största mobiltelefon"

Permalänk

Å jag som tycker min iPhone 4 är för stor.
Detta håller på att spåra ur

Permalänk
Snusfri

Gief!
Har varit sugen på en N2 nu ett bra tag då min S2 är alldeles för liten så denna ser riktigt mumma ut.
En N2 går ner i vilka normala byxor som helst förutom hipsterbyxor som är tightare än en oskuld..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Upp till 5" kan vara OK sen blir det en surfplatta med ringfunktion = för stort för vardagligt bruk
Åt andra sidan vill man heller inte ha under 4,5" = för liten, om formatet är 16:9

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har själv en Note 2 och nu har man inte längre den största mobilen på marknaden... får la ser hur det blir med Note 3 om samsung planerar något med en tredje generation av den i år.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Problemet är att marknaden verkar tycka att om du ska ha en high end telefon (snabb med gott om minne) då måste den vara gigantisk. Det är samma sak på flera andra marknader. I princip försvinner valet (kolla på hur många 16:10 skärmar som finns att köpa jämfört med 16:9) så det är inte konstigt att folk inte blir överlyckliga när de ser den underbara fria marknaden röra sig mot skit de inte vill ha som enda val.

Folk skrattar åt Henry Fords "any colour as long as it's black" men det är mycket av dagens teknik som har hamnat i samma situation.

Men det har ju inget att göra med just denna produkt, det är ju en helt annan frågeställning och det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Upp till 5" kan vara OK sen blir det en surfplatta med ringfunktion = för stort för vardagligt bruk
Åt andra sidan vill man heller inte ha under 4,5" = för liten, om formatet är 16:9

Håller med till fullo!

Huawei försöker antagligen göra en "Note" fast på sitt eget sätt. Tyvärr är det nog förstort för att sälja i stora mängder.

Visst kan det vara en riktigt bra Media/underhållning/surf maskin men som en alla-dagar-i-veckan-mobil, Nej.

Permalänk
Medlem

Jo tjena.... Välkommen tillbaka till 80-talet

Permalänk
Medlem

Tycker Note II är helt okej, vet inte riktigt men känns som den här är lite överdriven...

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil_ape:

Jag tror att poängen med den här är att den kan vara praktisk för företag. Många busy business-nissar springer runt med ett Bluetooth-headset och kan gärna vilja ha en surfplatta att jobba lite på eller visa upp saker med, så jag gissar att det blir lite av en "two in one" det här.

Väldigt nischad produkt, alltså, som antagligen inte får så stort genomslag bland privata konsumenter.

Hmm, bra poäng där...så tänkte jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

6 tum känns som ett gränsområde som är för stort och för litet på samma gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jobbiga med min 7" tablet (Archos GamePad) är att vanliga websidor blir för svårlästa och mobilsidor likaså. Jag hade en iPad förut och 10 tum är enligt mig minimum för en skärm för vanliga fullstora websidor utan att det blir till att kisa.

Mobilsajter kanske ser schysst ut på en 6" dock, inte vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Folk skrattar åt Henry Fords "any colour as long as it's black" men det är mycket av dagens teknik som har hamnat i samma situation.

Han sa aldrig det och de första åren fanns inte ens T-Forden i svart, men efter 1926 tror jag det var så fanns den bara i svart.

Men OnT kan jag tycka att den har för låg upplösning med den storleken. Jag skulle lugnt kunna tänka mig en så stor "mobil" eftersom jag inte springer ut så mycket efter jobbet och har en annan mobil på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Eh.. vänta ett par år så kommer apple med något liknande o du ränner till närmsta affär o köper en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Eh.. vänta ett par år så kommer apple med något liknande o du ränner till närmsta affär o köper en.

Nej tack... Till skillnad från en del andra så vill jag inte ha en tegelsten till telefon.

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser någon gå runt med en sån där gigantisk android-lur ala 5" + och snackar i dom mot örat, ser för täskigt ut. Ser inte smidigt ut på något sätt, som att gå runt med en ipad mot huvudet ungefär, haha.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Skulle tippa på att du är en begränsad målgrupp för tillverkarna. En tjock tangentbordsmobil är bara avtändande och kommer säkert gå sönder eller glappa.

Hoppas verkligen att vi inte är allt för få som gillar mindre mobiler med fysiska tangentbord. Haft min Xperia Mini Pro i knappa två år, hoppas definitivt det finns en efterföljare när den gjort sitt. Och nej, inga tecken på glapp eller slitage.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emerald:

Bärbart, stationärt, mobilt. allt kommer bli en enhet till slut när teknologin finns. Mobiler och Ipads börjar redan smälta ihop.

Vad är "Ipads" för något?