Permalänk

MSI OC Genie 2 - lite hjälp

Hej!
Såg att mitt moderkort Z77a-S01, hade en överklockning knapp.. klicka på den och CPUn (i5 3570k) gick upp i 4.2GHz..

Men nu till frågan, vet någon om grafikkortet överklockas med den eller något annan komponent? Mitt GTX 670 behövs inte överklockas tycker jag.. Sedan så har jag inte extra kylning på grafikkortet så vill heller inte överklocka så det brinner upp

Vill inte att folk skriver, överklocka själv istället! -Vill, kan ej och tycker det är smidigt med MSIs Genie 2 knapp

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

Den ska inte klocka något annat än processorn, kanske den integrerade GPUn (?).

Visa signatur

MB - Asus P8P67 DELUXE CPU - Intel i7 2600K GPU - GTX 580 SLI PSU - Corsair AX850 RAM - 2x4 Crucial Ballistix Tracer SOUND - Asus Xonar Essence ST HDD - WD CB 500gb SSD - Samsung 840 500gb CD/DVD - Plextor DVD RV x24 CASE - Corsair 550D

Permalänk
Skrivet av hedkandi:

Den ska inte klocka något annat än processorn, kanske den integrerade GPUn (?).

Jo du, det låter ju som att du har rätt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

Vet att man även klockar minnen i BIOS men jag vet inte om OC Genie gör det automatiskt

Permalänk

Står så här: * Automatically set clock/voltage of CPU/RAM (P67) and iGPU (H67)

CPU/RAM överklockar den alltså.. Men vad är iGPU?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Skrivet av FreppyCTRL:

Står så här: * Automatically set clock/voltage of CPU/RAM (P67) and iGPU (H67)

CPU/RAM överklockar den alltså.. Men vad är iGPU?

Intergrated Graphics Processing Unit
Dvs inbyggda grafikdelen på din cpu

Permalänk
Skrivet av broderbluff:

Intergrated Graphics Processing Unit
Dvs inbyggda grafikdelen på din cpu

Oh tack för ditt svar!

Då överklockas bara CPUn, RAM och CPUns grafik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreppyCTRL:

Hej!
Såg att mitt moderkort Z77a-S01, hade en överklockning knapp.. klicka på den och CPUn (i5 3570k) gick upp i 4.2GHz..

Men nu till frågan, vet någon om grafikkortet överklockas med den eller något annan komponent? Mitt GTX 670 behövs inte överklockas tycker jag.. Sedan så har jag inte extra kylning på grafikkortet så vill heller inte överklocka så det brinner upp

Vill inte att folk skriver, överklocka själv istället! -Vill, kan ej och tycker det är smidigt med MSIs Genie 2 knapp

Hur gick du tillväga när du klocka?

Bara tryckte du på knappen när du var i windows eller?

Har samma moderkort och vill göra samma : )

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Skrivet av Skylar7s:

Hur gick du tillväga när du klocka?

Bara tryckte du på knappen när du var i windows eller?

Har samma moderkort och vill göra samma : )

Dra igång datorn > SPAMMA DELETE > BIOs öppnas > I mitten av skärmen står det ECO MODE - STANDARD MODE - OC GENIE ll MODE > Den står markerad på STANDARD MODE > MEN > Klicka bara på OC GENIE ll MODE knappen bredvid >>> Inget på skärmen förändras utom att OC GENIE ll MODE markeras istället för den vanliga STANDARD MODE >>>> Efter är det bara klicka på krysset längst upp i högra hörnet och sedan välj SPARA

Överklockas till 4,2GHz

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreppyCTRL:

Dra igång datorn > SPAMMA DELETE > BIOs öppnas > I mitten av skärmen står det ECO MODE - STANDARD MODE - OC GENIE ll MODE > Den står markerad på STANDARD MODE > MEN > Klicka bara på OC GENIE ll MODE knappen bredvid >>> Inget på skärmen förändras utom att OC GENIE ll MODE markeras istället för den vanliga STANDARD MODE >>>> Efter är det bara klicka på krysset längst upp i högra hörnet och sedan välj SPARA

Överklockas till 4,2GHz

Tack.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.