Permalänk
Medlem

Amd Catalyst 13.1!

Andrew D ‏@CatalystCreator

Just a heads up - we will be posting logo certified Catalyst 13.1 on Wednesday. You can also expect new beta drivers in the next few weeks

yeeey! Det var på tiden!

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Permalänk

Jag som just fick 12.11 betan att fungera för mig, efter månader av huvudvärk. Hoppas 13.1 löser de problem som tidigare haft då men som alltid så återkommer väl istället en del andra problem.

Permalänk
Medlem

Undra om dom har hunnit lägga till "frame cap", skulle dom definitivt kunna ha gjort ifall dom ville.

Tror ju såklart att dom kommer gå djupare i problemen än så men hade varit roligt:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv

Passar lagom fint tills jag får mitt nya XFX 7950 3gb Black Edition nu i veckan

Permalänk
Medlem

I love the smell of fresh drivers in the morning!

Permalänk
Entusiast

Fint! Äger Nvidia själv men en polare får sitt HD 7970 i veckan så det här blir ju perfekt!

Hoppas den ökar prestandan ytterligare så att Nvidia får lite att göra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Fasen va trevligt Har verkligen väntat på detta

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Fint! Är detta den slutgiltliga versionen av "never settle" drivrutinen?

Även min modesta 7770 kommer få en boost!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

D va på tin'!

Permalänk
Medlem

12.11 beta11 har ju varit finfina!

Om 13.2 kommer med lite jämnare rendering kommer jag bli så nöjd så nöjd att jag kanske ger datorn en liten kram!

Permalänk

Undra om Far Cry 3 är bättre optimerat med nya drivrutinerna?

Permalänk

hoppas dom blir mer optimerade iaf.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Den tackar vi för!

Permalänk
Medlem

Ah nice, precis lagom tills man kommer hem från det stora blå

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv

Wow mycket snack om optimering hit och dit. Seriöst, jag uppdaterar drivrutiner till grafikkortet kanske 2 gånger om året men de flesta av er verka uppdatera regelbundet.
Kan ni verkligen ha så mycket bekymmer med drivrutinerna? Själv märker jag egentligen ingen skillnad mellan uppdateringarna. Spelen flyter på tillräckligt bra.

Hade det inte vart för att jag köpt nytt grafikkort hade jag nog suttit på 12.10 ett bra tag till.

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Wow mycket snack om optimering hit och dit. Seriöst, jag uppdaterar drivrutiner till grafikkortet kanske 2 gånger om året men de flesta av er verka uppdatera regelbundet.
Kan ni verkligen ha så mycket bekymmer med drivrutinerna? Själv märker jag egentligen ingen skillnad mellan uppdateringarna. Spelen flyter på tillräckligt bra.

Hade det inte vart för att jag köpt nytt grafikkort hade jag nog suttit på 12.10 ett bra tag till.

klart man uppdaterar varje gång det kommer en ny drivrutin. massa optimeringr samt några mer fps i spel.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Nu är det väl onsdag, är det inte dags nu?

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Misantropen:

Nu är det väl onsdag, är det inte dags nu?

Ha ha what??

Nog går tiden fort, men inte riktigt så fort gosse. Det är fortfarande tisdag i några timmar till.
Dessutom får man ju inte glömma att det är House på 4:an senare Klassiskt tisdags program!

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Ha ha what??

Nog går tiden fort, men inte riktigt så fort gosse. Det är fortfarande tisdag i några timmar till.

HAHA, OJ, systemet var inställt en dag för tidigt, hoppsan.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Misantropen:

HAHA, OJ, systemet var inställt en dag för tidigt, hoppsan.

Hade dock inte haft något emot att sitta här nu om det vart onsdag, då hade förhoppningsvis både graffet och drivisarna vart här nu.

Permalänk

Ha kvar prestandaboosten från 12.11 och få bort problem med microstuttering/annat som det har kommit mätningar på. Det är vad jag hoppas på.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk

Va är det som kommer va bättre med domma drivrutinerna??

Permalänk

Tror ni detta fixar problemen med eyefinity i Assassin's Creed 3?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Apocalysm:

Va är det som kommer va bättre med domma drivrutinerna??

Troligtvis prestandaförbättringar.

Eftersom att det är ett nytt versionsnummer så kanske de lägger till smarta funktioner för grafikförbättringar eller något annat kul också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Tror ni detta fixar problemen med eyefinity i Assassin's Creed 3?

Det är väl mer att 12.11 beta 11 får whql stämpel och blir därmed officiella. Det bör dock ha fixats lite mer buggar o fel och även någon optimering eller 2.
Jag har kört 12.8, 12.9, 12.10, 12.11, 12.11 beta 11 gav mig alla hängningar och sedan BSOD. Läste för några dagar sen att man kunde slippa bsod om man startade laptopen utan laddaren i och det stämmer. Det fungerar utmärkt än så länge!.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få testa det på mitt Radeon HD 5970 trots att det lär inte vara stora förändringar för det kortet, stannade nämligen kvar på 12.10 pga säkerhetsskäl

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Wow mycket snack om optimering hit och dit. Seriöst, jag uppdaterar drivrutiner till grafikkortet kanske 2 gånger om året men de flesta av er verka uppdatera regelbundet.
Kan ni verkligen ha så mycket bekymmer med drivrutinerna? Själv märker jag egentligen ingen skillnad mellan uppdateringarna. Spelen flyter på tillräckligt bra.

Hade det inte vart för att jag köpt nytt grafikkort hade jag nog suttit på 12.10 ett bra tag till.

Denna release har fått rätt mycket hype

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Perform...

After exhaustive testing of AMD's new Catalyst 12.11 driver, we can confirm that it brings significant performance improvements with every single game we tested. The differences vary by game. The highlights were Battlefield 3, Sleeping Dogs, Star Craft II, and World of Warcraft. This driver also fixes a bug that caused low performance in Dragon Age 2.

Actual performance improvements vary between cards. Improvements start with 4% for the HD 7750 and reach an amazing 10% for the HD 7870. The HD 7950, HD 7970 and HD 7970 GHz Edition settle in at 7%. Single digit improvements may not sound like much, but these results are the biggest performance boosts we've ever seen through a driver update. Especially the 10% on the HD 7870 made it feel like a completely different card while gaming.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Ska det släppas nya drivare idag ? Såfall när ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Ska det släppas nya drivare idag ? Såfall när ?

Ne tyvärr, Vad jag fattade det som så kommer drivrutiner att släppas inom de kommande veckorna :/ Hopps jag har fel

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Ne tyvärr, Vad jag fattade det som så kommer drivrutiner att släppas inom de kommande veckorna :/ Hopps jag har fel

Okej Fan va surt. Har du en länk till ett utlåtande ?