Innebär nya konsoler ny hårdvara för PC

Permalänk
Avstängd

Innebär nya konsoler ny hårdvara för PC

Nu när PS4 och Xbox 720 närmar sin leverans kommer det innebära att de som tillverkar spelen inte behöver ha lika låga krav grafikmässigt, med tanke på att PS3 och Xbox 360 har jättegammal hårdvara???

Hur kommer det se ut för oss med PC?

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

Nu när PS4 och Xbox 720 närmar sin leverans kommer det innebära att de som tillverkar spelen inte behöver ha lika låga krav grafikmässigt, med tanke på att PS3 och Xbox 360 har jättegammal hårdvara???

Hur kommer det se ut för oss med PC?

Lär väl inte bli någon större skillnad i hårvaran till PC då den itne styrs av konsoll? PC kommer ju alltid ha bättre hårdvara.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Lär väl inte bli någon större skillnad i hårvaran till PC då den itne styrs av konsoll? PC kommer ju alltid ha bättre hårdvara.

Tror han syftar på att grafikmotorer kan använda sin "fulla" styrka istället för att vara begränsade till konsolernas versioner av spelen, t ex Battefield 3.

Tror ca 10% av Frostbite 2 användes i BF3 till PC pga att konsoler inte kunde använda mer.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tror han syftar på att grafikmotorer kan använda sin "fulla" styrka istället för att vara begränsade till konsolernas versioner av spelen, t ex Battefield 3.

Tror ca 10% av Frostbite 2 användes i BF3 till PC pga att konsoler inte kunde använda mer.

Ja visst, men jag svarade mer på titlen, då jag inte är jätte insatt i hur spel fungerar pga konsoller, men om detta är det han menar så är ju trådens namn fel? Jag ser att det finns 2 olika frågor^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Snarare är det det motsatta som gäller; ny hårdvara till PC ger uppdaterade konsoller.
Lyckligtvis har åtminstone några (t.ex. Chris Roberts) förstått att konsolportningar inte är Guds gåva till pc-gamern.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ja visst, men jag svarade mer på titlen, då jag inte är jätte insatt i hur spel fungerar pga konsoller, men om detta är det han menar så är ju trådens namn fel? Jag ser att det finns 2 olika frågor^^

Vi kan säga att multiplatformspel lider rätt katastrofalt tack vare konsoller, medans om vi tar som exempel Crysis när det var nytt var ett superbt spel för PC, medans Crysis 2 var dåligt optimerat och massa andra tråkiga saker. Wahawawahaha :c

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Ja visst, men jag svarade mer på titlen, då jag inte är jätte insatt i hur spel fungerar pga konsoller, men om detta är det han menar så är ju trådens namn fel? Jag ser att det finns 2 olika frågor^^

Nepp, om PS4 kommer ha bra hårdvara kommer de inte behöva dra ner på grafiken = vi behöver ny hårdvara.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Tror han syftar på att grafikmotorer kan använda sin "fulla" styrka istället för att vara begränsade till konsolernas versioner av spelen, t ex Battefield 3.

Tror ca 10% av Frostbite 2 användes i BF3 till PC pga att konsoler inte kunde använda mer.

Du förstod rätt kompis

Visa signatur

ffffffffc