Minecraft server problem

Permalänk

Minecraft server problem

Hej

Jag har en minecraft server som jag har gjort men ändå e de en riktig delay på servern. Även fast de e jag som har gjort servern. För mina kompisar laggar de inte lika mycket.

Tacksam för svar //victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Hej

Jag har en minecraft server som jag har gjort men ändå e de en riktig delay på servern. Även fast de e jag som har gjort servern. För mina kompisar laggar de inte lika mycket.

Tacksam för svar //victor

Hej på dej
kan du ge oss en lista på dina komponenter? tack. så vi vet att det inte är det som är felet.
Sen kör du hamachi eller bukkit?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag har: i7 processor, 12GB i RAM o NVIDIA Geforce GTX 550 ti. De e de jag vet. Och jag kör inte bukkit o inte hamachi. Helt vanlig vanilla server utan hamachi o utan plugins

Permalänk

1) Vad menar du med delay? Hur upplevs problemen?
2) Varför har man ett 550 GTX-kort i en server?
3) Hur är systemet konfigurerat i övrigt? Vad kör du för operativsystem?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delarium.:

2) Varför har man ett 550 GTX-kort i en server?

Tror TS försöker säga att han kör servern på sin desktop, vilket är samma maskin som han selar på.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk

Aa har bara en dator o där ligger servern o jag spelar på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Aa har bara en dator o där ligger servern o jag spelar på den

har du testat att ansluta till servern med wan ipen och den lokala ipn, du kan även testa att använda lop back adressen 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Aa har bara en dator o där ligger servern o jag spelar på den

testa att skriva "localhost" i rutan för IP'n när du joinar... vet inte om det kommer att minska delayen men det är väl värt ett försök

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

testa att skriva "localhost" i rutan för IP'n när du joinar... vet inte om det kommer att minska delayen men det är väl värt ett försök

går även att skriva in vilken port man använder, standard är :25565

Permalänk

Ok allt detta har jag testat men handen i spelet lägger sig skit konstigt?

Permalänk

Kontakta Mojang om du har problem med funktioner i spelet/applikationen.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Okej men de fixa sig. Joina med bara localhost o så löste allt sig sen. Tack för alla svaren