Ska köpa nya dator hjälp , den ska vara extreme

Permalänk

Ska köpa nya dator hjälp , den ska vara extreme

Hejsan allihopa , nu är det så att jag nyss sålt min gammla dator och ska köpa en ny dator , men jag vet inte vad som är bra och dåligt precis , skulle vilja ha hjälp att fixa en dator som är en extreme gaming dator , ska också köpa tripple "screen" , vilka av tripple screens är bäst och var kan jag köpa dom? , har kollat på elgiganten , men dom kostar liksom 60k

Lista alla data komponenter som finns alltså processor -bästa av allt , från moderkort till grafikkort , och jag ska ha 3 terabyte hårdisk , 16 gig RAM och chassi , vill ha en riktigt bra och stort chassi om det så finns , så man har utrymme för städning av den när den blir smutsig med damm

Permalänk
Medlem

låter lite som att du skulle kunna klara detta själv. Välj den dyraste processorn, ramminnen (16GB), PSU 1500W, GTX690 x2, Moderkort som klarar 4 way SLI. Där någon stans borde du vara klar tror jag.

Lekte lite, blev så här

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2853620/2013-01-16

Sådär. Kylning får du bestämma själv, om du vill ha vattenkylning till allt eller något slutet system eller liknande.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

låter lite som att du skulle kunna klara detta själv. Välj den dyraste processorn, ramminnen (16GB), PSU 1500W, GTX690 x2, Moderkort som klarar 4 way SLI. Där någon stans borde du vara klar tror jag.

Lekte lite, blev så här

Ditt moderkort och processor passar inte tillsammans.
GTX 690 i quad SLI är inte heller direkt värt, han behöver mer minne om han ska köra på tre skärmar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Skulle säga att 680 tri-sli är bättre än 2x 690. Quad-sli presterar så sjukt dåligt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2853707/quad-sli

Jag själv hade nog valt att köra med bara 3 st 680, men du ville ju ha en extreme så.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.