Asrock introducerar 990FX Extreme9 – värstingmoderkort för AMD AM3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Synd att den bara har 1 nätverksport

Skrivet av SwedenVirre:

Bara en NIC?

Det var bättre förr då alla de dyrare AM2 kort hade 2 Ethernet portar!

nu finns det inte många som har det vilket gör mig rätt besviken...

Köpt ett extra kort? Nog bara väldigt speciella behov för att vilja ha två NIC. Jag saknar desto mer Wifi och Bluetooth.

Jag saknar också ECC. Annars hade jag varit rejält frestad att hugga en.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Köpt ett extra kort? Nog bara väldigt speciella behov för att vilja ha två NIC. Jag saknar desto mer Wifi och Bluetooth.

Jag saknar också ECC. Annars hade jag varit rejält frestad att hugga en.

Nja, ett extra nätverks kort tar upp plats för mitt grafikkort och mina två ljudkort

Tycker det borde vara standard med två ivf!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Japp.
Såg det här testet.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ubuntu_120...
Även om testaren inte kunde få i gång Xen på sin AMD plattform, vilket jag förmodar var en bugg som förhoppningsvis är löst nu gick AMD betydligt bättre på VirtuallBox, på KVM gick Intel och AMD ganska jämnt.

Har också bra erfarenhet av AMD och virtualisering. Kör med ett Gigabyte GA-990FXA-UD5 kort och Xen med PCI passthrough på 2 grafikkort till 2 olika virtuella maskiner och det funkar kalas. Använder den ena VM:en som min gaming maskin med ett 7970 grafikkort och det funkar riktigt bra, benchade med 3Dmark och det skiljde ~1% i prestanda jämfört med den fysiska burken.
Gigabyte kortet har 5 st PCI-e 16x platser vilket är användbart om man skall ha i flera grafikkort, och jag vill minnas att jag betalade runt 1400 kr för kortet. Tillsammans men en 8350FX CPU för 1600 kr så har man bra med kraft och kan köra rätt många VM:ar samtidigt.