Permalänk

Fan controller!

Har lite problem med för höga temperaturer på CPU´n och skulle behöva hjälp med någon mjukvara där man manuellt kan ställa in fläkt-hastigheten. Jag sitter på en bärbar Lenovo Y500 och hade efter en halvtimmes spelande i Bf3 81grader på den ena kärnan, och runt 72-73 grader på de andra.

Tack på förhand!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är ett problem med bärbara datorer, dom blir varma lätt. kolla så att det är inte damm i kylflänsen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

jag använder fanspeed (tror jag det heter) funkar skiit bra!

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

det är ett problem med bärbara datorer, dom blir varma lätt. kolla så att det är inte damm i kylflänsen.

Skrivet av pilsner-ronk:

jag använder fanspeed (tror jag det heter) funkar skiit bra!

Datorn är helt ny, så borde inte vara något dam i kylflänsarna. Skall kolla in det programmet, tack för tipset!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk

Speedfan heter det och det är ett kanonprogram för fläktstyrning, dock inte helt enkelt innan man satt sig in i det.

Visa signatur

/GannTrader