Permalänk

installerat h100i fel

Hej, installerade min h100i i mitt corsair r500 nyligen. men istället för att sätta radiatorn överst och sedan fläktarna så satte jag det på andra hållet.. fläktarna överst och sedan radiatorn. spelar det någon stor roll?

Permalänk
Medlem

beror på åt vilket håll fläktarna blåser... ta reda på det och återkom (Y)

EDIT: Det är viktigt att veta hur alla fläktar i hela chassit blåser för att vara mer exakt, allltå vanligtvis brukar toppfläktarna blåsa ut, alltså uppåt, så om dina fläktar blåser inåt är det ju inte så bra eftersom alla fläktar då blåser in och ingen blåser ut. Men om dina fläktar blåser på något annat sätt kanske det inte behöver vara en nackdel. Det bästa vore om du tar en bild på ditt chassi från nätet, markerar var radiatorn sitter och ritar pilar i paint typ om hur fläktarna blåser

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Hej, installerade min h100i i mitt corsair r500 nyligen. men istället för att sätta radiatorn överst och sedan fläktarna så satte jag det på andra hållet.. fläktarna överst och sedan radiatorn. spelar det någon stor roll?

Det spelar absolut ingen roll. Du kan däremot uppleva problem med negativt vs positivt tryck inne i datorn. Men för själva kylningsförmågan har detta minimal påverkan.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk

varför monterar du inte om bara? (: lär ju inte mer än 10min

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

varför monterar du inte om bara? (: lär ju inte mer än 10min

faktiskt väldigt bra fråga...