Permalänk
Medlem

Byta slangar till Corsair Hydro H60 (v2)?

Finns det en möjlighet att byta slangarna på Corsair Hydro H60 (v2)? Jag skulle vilja byta till genomskinliga.

Permalänk
Skrivet av Adam.E:

Finns det en möjlighet att byta slangarna på Corsair Hydro H60 (v2)? Jag skulle vilja byta till genomskinliga.

Har sett att det var en med en H100 som bytte slangar. Så det borde gå att göra detta på din också.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Adam.E:

Finns det en möjlighet att byta slangarna på Corsair Hydro H60 (v2)? Jag skulle vilja byta till genomskinliga.

Jag skulle inte rekommendera att modifiera dessa slutna vattenkylare. Om du vill ha genomskinliga slangar så bygg ett ordentligt från grunden istället.
Om du nu bestämmer dig för ändå byta, hur hade du tänkt fylla på med nytt vatten då du inte har någon möjlighet att fylla på?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av broderbluff:

Jag skulle inte rekommendera att modifiera dessa slutna vattenkylare. Om du vill ha genomskinliga slangar så bygg ett ordentligt från grunden istället.
Om du nu bestämmer dig för ändå byta, hur hade du tänkt fylla på med nytt vatten då du inte har någon möjlighet att fylla på?

Bara stoppa ner allt i en balja och börja pumpa runt. Sedan är det ju bara att koppla samman.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av broderbluff:

Jag skulle inte rekommendera att modifiera dessa slutna vattenkylare. Om du vill ha genomskinliga slangar så bygg ett ordentligt från grunden istället.
Om du nu bestämmer dig för ändå byta, hur hade du tänkt fylla på med nytt vatten då du inte har någon möjlighet att fylla på?

T-koppling skulle ju vara en enkel lösning, eller rent av en riktig reservoar.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Bara stoppa ner allt i en balja och börja pumpa runt. Sedan är det ju bara att koppla samman.

Tänkte inte så långt då man inte brukar ha kylarvatten att fylla en balja med =P