SimCity 5 Beta testing?

Permalänk
Medlem

SimCity 5 Beta testing?

Tja

Såg att man kan ansöka om att få beta testa SimCity 5, men fattar inte riktigt EULA avtalet, alltså måste datorn stå igång till dess att de släpper spelet? Måste man spela varje dag, hur rapporterar man tillbaka ev. buggar etc?

Har aldrig beta testat spel förut, men tänkte försöka förutsatt att det är "rimliga krav" och inte någon galen tillåtelse som göra att de kan rota rutn i min dator?

Paranoid? Nej, inte alls

Nicke

Permalänk
Avstängd

Inget direkt konstigt i avtalet tycker jag. Du får inte uttala dig om spelet eller sprida screenshots eller liknande vilket är normalt för ett betatest. Det står inget om att du behöver ha datorn igång eller något sådant utan snarare att du bara deltar i testet för nöjes skull och närsomhelst kan avbryta. De vill att du rapporterar ifall du hittar eller märker några buggar vilket inte heller är konstigt då det är hela syftet med ett betatest. Sen kan ju inte EA veta ifall du har stött på en viss bugg så i vilken utsträckning du väljer att rapportera är mycket upp till dig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ApeviaX:

Tja

Såg att man kan ansöka om att få beta testa SimCity 5, men fattar inte riktigt EULA avtalet, alltså måste datorn stå igång till dess att de släpper spelet? Måste man spela varje dag, hur rapporterar man tillbaka ev. buggar etc?

Har aldrig beta testat spel förut, men tänkte försöka förutsatt att det är "rimliga krav" och inte någon galen tillåtelse som göra att de kan rota rutn i min dator?

Paranoid? Nej, inte alls

Nicke

Jag tror du hängde upp dig på paragraf (B), där det står att "the Beta Program shall run from the time you install, copy, download, access or otherwise use the Beta Materials, and shall end upon the expiration of the Beta Program".
Det betyder bara att själva betatestperioden är så lång som EA bestämmer. Du får inte fortsätta lira beta efter de bestämmer att betan är avslutad.

Sign-up? Check!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

någon som är med? ansökte i går.

Permalänk

Registrerade mig nyss. Hoppas på en nyckel!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Är det någon som blivit inbjuden? :).

Någon som vet om datumet för release på webhallen stämmer? Alltså 2013-02-12? Hade ju gärna fått vara tre dagar senare

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Är det någon som blivit inbjuden? :).

Någon som vet om datumet för release på webhallen stämmer? Alltså 2013-02-12? Hade ju gärna fått vara tre dagar senare

Det stämmer inte. Det släpps 7 mars för oss i europa. Källa www.simcity.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av drewi:

Det stämmer inte. Det släpps 7 mars för oss i europa. Källa www.simcity.com

Tack! Är uppskriven på deras newsletter men inte hade jag fått nån information på ett bra tag.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Fick invite till beta idag men sidan crashar

"How to start a city" från betan tydligen...
http://www.youtube.com/watch?v=l-qw9cSI-7M

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av candyraver:

Fick invite till beta idag men sidan crashar

"How to start a city" från betan tydligen...
http://www.youtube.com/watch?v=l-qw9cSI-7M

Ja verkar vara hög belastning just nu, men pressar man på lite så verkar det gå iaf.
Perfekt att få testa innan köp, om man kommer in dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

En timmes speltid är det som gäller tydligen.

Knappt värt att ladda ner och prova om det är 1 timmes speltid.

Då är det lika bra att vänta tills release istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Knappt värt att ladda ner och prova om det är 1 timmes speltid.

Då är det lika bra att vänta tills release istället.

Saxat från beta F.A.Q

"We’ve crafted a one hour replayable experience that will let you enjoy the magic of the game and allow us to test critical features"
Tror att du kan spela 1h per stad du gör, men som det står så kan du göra mer städer

LÄNK

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Ni som spelat betan. Första intrycket?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ni som spelat betan. Första intrycket?

ingen som lirat betan, släpps på fredag.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Så dom som får spela betan har redan fått veta?

Permalänk
Medlem

btw, på Nvidias facebook sida så ger dom bort 1000 keys varje dag fram tills 25e januari!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

btw, på Nvidias facebook sida så ger dom bort 1000 keys varje dag fram tills 25e januari!

Tack för tipset men hur fungerar det? Ska man redan nu aktivera en sådan nyckel i Origin?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag fick en beta key från Nvidias giveaway! Aktiverade den, nu väntar man bara tills den 25:e.

EDIT: beyond sims ger också bort keys. HÄR

Kolla även deras FB page Här och deras twitter @Beyondsims. Kolla dem för info vid giveaways.

Lycka till!

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

frågan är hur många som får betan via officiella sign-upen, jag har inte sett en skymt av mail ännu...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

frågan är hur många som får betan via officiella sign-upen, jag har inte sett en skymt av mail ännu...

Mailet kommer den 25:e Då får man tydligen reda på om man kom med.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Mailet kommer den 25:e Då får man tydligen reda på om man kom med.

okej, bara vänta och se då hoppas verkligen då jag är ledig varannan helg och just denna helg så är jag ledig

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

btw, på Nvidias facebook sida så ger dom bort 1000 keys varje dag fram tills 25e januari!

man kanske skulle skaffa facebook....... Nääääää

Permalänk
Medlem

Om någon har en sida eller kod man kan få det ifrån? Skicka PM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Om någon har en sida eller kod man kan få det ifrån? Skicka PM?

Ndiga geforce deras hemsida, sen är det bara och kolla när de senast släppte keys, sedan blir det att spamma din f5 knapp och skriva fort som attan!

Annars kan du kolla på Beyond sims,twitter och facebook

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Ingen som fått inbjudan? Om i så fall hur är spelet?

https://www.youtube.com/watch?v=Q6DvleqnyDU

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Jag har beta access. Sanningen är att jag inte spelat en sekund ännu, deras server verkar ha krashat och har så varit sen start. Om jag ens får en glimt av spelet innan betan rinner ut i sanden blir jag överraskad.

Permalänk
Medlem

Det är inte beta testning, det är en demo version.

Begränsad till 1h speltid.
Hälften av alla byggnader låsta.
Vidarebefodras dirket till "köp nu" när du spelat klart...

Japp, ett demo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det är inte beta testning, det är en demo version.

Begränsad till 1h speltid.
Hälften av alla byggnader låsta.
Vidarebefodras dirket till "köp nu" när du spelat klart...

Japp, ett demo.

Nja, tror dom vill se hur väl servrarna klara trycket när dom kör IRL. Så jag tror det är mycket beta i det hela. Dom har ju haft en del problem med tryck på servrarna så dom lär sig nog en del utav hur väl allt funkar när det är Live.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Fick en inbjudan i fredags, dock har jag varit bortrest hela helgen så inte en minut har man spelat. Hoppas att det kommer fler tillfällen :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.