Logitech Gaming Keyboard G710+

Permalänk
Medlem

Den ser ut att vilja konkurrera med Microsoft SideWinder X4 designmässigt. Bör tilläggas att X4an köps för under 300kr och har allt det flesta vill ha *Macro, belysta tangenter, mediaknappar osv...* Robust och snygg design ingår också

Jag gick från Logitech G15 till Microsoft SideWinder X4 och jag kunde inte vara mer nöjd. Det ända jag kan klaga på är den något för lilla handledsstödet. Dock är det nog bra avvägt då en större gör tangentbordet klumpigt, vilket jag insett är till X4ans stora fördel att den inte är.

Jag var tvungen att kommentera med förslaget om X4an, då dom designmässigt ligger i samma kategori av tangentbord. Skiljer dock 700kr

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brasse:

Ja det är en lösning, men av alla jag känner som har provat den lösningen så är det ingen som föredrar den före ett fullstort tangentbord.
Smaken är som baken, jag fastnade bara lite på att du dömer ut andra efter dina egna preferenser. Bara för att du personligen föredrar det på ett sätt betyder inte att numpad-delen är "värdelös" och att de som föredrar den bara inte "vill vänja sig". Det kan ju faktist vara så att folk VILL ha numpad-delen.

Jag sa att det är mer ergonomiskt, vilket det är. Sa ingenting om andra, utan bara vad jag föredrar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

He he, det hade vatt nått: TKL + macroknappar!

TKL + mediaknappar vill jag däremot ha!

Det är surt att så gott som alla tillverkare av mekaniska tangentbord antingen skippar mediaknappar helt och hållet, eller tvingar in dem på F-tangenterna och lägger till en fullständigt fruktansvärd Fn-tangent (våga vägra våldföra er på kontextmenyknappen era !"#¤"#%"#).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Som lite kuriosa så bad jag min kollega (elektronikinköpare) kolla upp vad bruna MX-brytare kostar. Vi kom fram till att de ligger runt $0.50, med vettiga rabatter så kanske man kommer ner till $0.40

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

När ska ni sluta gnälla om priset när de gäller MEKANISKA BRYTARE? Detta är inte GUMMISKRÄP. Ett Mekaniskt tangentbord ska väga och kännas att det är kvalité. Att Steelseries har sitt tangentbord för 700(?) kr med mekaniska brytare är för dom har snålat in på ALLT. Där är inte ens Backlight.

Ska man ha ett bra Mekaniskt tangentbord, så är det 1000-1500 man får lägga ut, så är det bara.

Skrivet av Brasse:

Som lite kuriosa så bad jag min kollega (elektronikinköpare) kolla upp vad bruna MX-brytare kostar. Vi kom fram till att de ligger runt $0.50, med vettiga rabatter så kanske man kommer ner till $0.40

Det senare låter rimligt, de som tror att priset på tangentbordet har något med tillverkningskostnaden att göra är tämligen blåögda. De tar precis så mycket betalt som folk kan tänka sig att betala, gärna lite mer. Jag säger inte att företag inte ska får tjänar pengar men att blint acceptera ett pris på ett tangentbord på 1000 - 1500 kr bara för att det har mekaniska brytare är inte så listigt.

Kom det inte en uppdaterad version av Corsair Vengeance K60 med svarteloxerad aluminium för ett tag sedan och mekaniska brytare på all tangenter? Jag kan inte hitta den recensionen, kan någon länka mig?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langos:

Det senare låter rimligt, de som tror att priset på tangentbordet har något med tillverkningskostnaden att göra är tämligen blåögda. De tar precis så mycket betalt som folk kan tänka sig att betala, gärna lite mer. Jag säger inte att företag inte ska får tjänar pengar men att blint acceptera ett pris på ett tangentbord på 1000 - 1500 kr bara för att det har mekaniska brytare är inte så listigt.

Kom det inte en uppdaterad version av Corsair Vengeance K60 med svarteloxerad aluminium för ett tag sedan och mekaniska brytare på all tangenter? Jag kan inte hitta den recensionen, kan någon länka mig?

Det ligger ju också en hel del pengar i utvecklingskostnad och liknande, sen tillkommer ju en del andra komponenter. Som själva knapparna, chassit, PCBn(vilken ofta är en ganska stor kostnad jämfört med övriga komponenter) och lite småkomponenter samt kablage.
Utvecklingskostnad för mjukvara/drivrutiner. På det kommer den förmodligen låga tillverkningskostnaden.
Sen ska det vara vinst på det, både för Logitech, underleverantörer och slutligen affärerna. Sen kommer den svenska momsen ovanpå allt.

Personligen tror jag inte att det är några jätteöverpriser på det hela. Men det är ju helt klart en entusiastmarknad och därmed så är väl priserna lite uppstressade.

Men det är ju en helt klart intressant diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langos:

Kom det inte en uppdaterad version av Corsair Vengeance K60 med svarteloxerad aluminium för ett tag sedan och mekaniska brytare på all tangenter? Jag kan inte hitta den recensionen, kan någon länka mig?

Jag tror du tänker på K95, som utseendemässigt mest påminner om K60, men funktionellt är mer en utbyggd K90:
http://www.sweclockers.com/nyhet/16359-corsair-visar-monsterl...
Svarteloxerad, mekaniska på alla knappar och flexibel bakgrundsbelysning tydligen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brasse:

Det ligger ju också en hel del pengar i utvecklingskostnad och liknande, sen tillkommer ju en del andra komponenter. Som själva knapparna, chassit, PCBn(vilken ofta är en ganska stor kostnad jämfört med övriga komponenter) och lite småkomponenter samt kablage.
Utvecklingskostnad för mjukvara/drivrutiner. På det kommer den förmodligen låga tillverkningskostnaden.
Sen ska det vara vinst på det, både för Logitech, underleverantörer och slutligen affärerna. Sen kommer den svenska momsen ovanpå allt.

Personligen tror jag inte att det är några jätteöverpriser på det hela. Men det är ju helt klart en entusiastmarknad och därmed så är väl priserna lite uppstressade.

Men det är ju en helt klart intressant diskussion

Det kan ju också vara en annan typ av licenskostnader för utnyttjande av patenterade lösningar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Den enda relevanta negativa punkten i recensionen var att handlovsstödet är dåligt.

Tyvärr en mycket subjektiv recension med tyngd på faktorer som enbart är personliga preferenser.

Skickades från m.sweclockers.com

... du vet att recensioner är och ska vara subjektiva va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Inte ett tangentbord för mig men jag gillar att Logitech har börjat med rullen för volymkontroll, hade ett Corsair förut som jag returnerade av andra skäl men den rullen var svår att skiljas från. Fler volym-rullar åt folket!

Hehe Logitech har haft det ett rätt bra tag nu på flera modeller, t.ex mitt G110. Corsair kom med det mycket senare

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

En liten fråga... Har läst många atiklar om tangentord med mekaniska brytare. Vad är det som gör dem till ett bättre gaming-tangentbord? Fördelar/ nackdelar

Har aldrig använt ett mekaniskt, så övertala mig varför jag skall byta ut mitt tangentbord.

/ S2

Läste din fråga på jobbet, och eftersom ingen har länkat den riktigt bra guiden "Mekaniska T-Bord" som finns här på Swec Så gör jag det till dig! Här finns det rörliga bilder som visar och text som förklarar vad dom olika brytarna är bra på. (scrolla ner till post #3 innan du ger dig på länkarna) Trevlig läsning!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Vad då nej?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Vad då nej?

Med det tror jag att han menar att du har fel. För brytarna är ju faktiskt väldigt mekaniska! Fast jag fattar vad du menar, men själva brytarna är ju mekaniska.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Med det tror jag att han menar att du har fel. För brytarna är ju faktiskt väldigt mekaniska! Fast jag fattar vad du menar, men själva brytarna är ju mekaniska.

Ja, exakt som ALLA tangentbord där man trycker ner en tangent för att fysisk flytta tex en "gummikudde" som sluter en krets när den är i ändläget.
ALLA tangentbord har mekaniska tangenter där man fysisk förflyttar tangenten mekaniskt. Själva brytarna är ju just mekaniska!!!

Åter, dessa tangenter som är i Logitech Gaming Keyboard G710+ är inte på något sätt mer mekaniska en dom på ett standardtangentbord.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Hehe Logitech har haft det ett rätt bra tag nu på flera modeller, t.ex mitt G110. Corsair kom med det mycket senare

Det har du minsann rätt i. Det har inte varit på modeller som har intresserat mig så det hade jag missat helt.
Jag behöver ett bakgrundsbelyst t-bord med bruna Cherry och volym-rulle men utan hundra specialknappar och makron. Ge mig ett nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Ja, exakt som ALLA tangentbord där man trycker ner en tangent för att fysisk flytta tex en "gummikudde" som sluter en krets när den är i ändläget.
ALLA tangentbord har mekaniska tangenter där man fysisk förflyttar tangenten mekaniskt. Själva brytarna är ju just mekaniska!!!

Åter, dessa tangenter som är i Logitech Gaming Keyboard G710+ är inte på något sätt mer mekaniska en dom på ett standardtangentbord.

Cherry MX-brytare innehåller fler mekaniska komponenter än en membran-brytare, så på det sättet är det faktiskt mer mekaniskt Men visst, de flesta brytare är ju mer eller mindre mekaniska.

Men att Cherry MX, Alps, m.m. kallas för mekaniska är egentligen mest marknadsföring. Tangentborden på 50- och 60-talet var ofta baserade på skrivmaskiner, och var nästan helt mekaniska. När membran-tangentborden började ta över så började tillverkarna marknadsföra brytarna som mekaniska, eftersom de påminde om de gamla mekaniska tangentborden. Det kan diskuteras om det är en lämplig benämning, men det är nog för sent att ändra på det nu.

Permalänk
Skrivet av Knashatt:

Ja, exakt som ALLA tangentbord där man trycker ner en tangent för att fysisk flytta tex en "gummikudde" som sluter en krets när den är i ändläget.
ALLA tangentbord har mekaniska tangenter där man fysisk förflyttar tangenten mekaniskt. Själva brytarna är ju just mekaniska!!!

Åter, dessa tangenter som är i Logitech Gaming Keyboard G710+ är inte på något sätt mer mekaniska en dom på ett standardtangentbord.

Dold text

Men vad spelar det för roll Är du en sån som stör dig på allt?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Lego Master

Har fluktat på det här tgbt sen det announcades, och jag blev mer sugen efter videon får jag säga. Mitt stackars gamla G15v1 sjunger nog på sista versen, USB-kontakten har börjat glappa. =/

Visst finns det nackdelar med LGS, men jag har redan ett gäng andra tillbehör från Logitech så för mig känns det rätt att fortsätta på samma serie. Mitt G13 har inbyggt minne, så eventuella profiler man vill ha med sig till annan dator går att spara upp där.

All in all, det lutar åt ett köp när priset knatar ner under tusingen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Vad då nej?

Det är det enda jag har att säga om ditt inlägg

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Ja, exakt som ALLA tangentbord där man trycker ner en tangent för att fysisk flytta tex en "gummikudde" som sluter en krets när den är i ändläget.
ALLA tangentbord har mekaniska tangenter där man fysisk förflyttar tangenten mekaniskt. Själva brytarna är ju just mekaniska!!!

Åter, dessa tangenter som är i Logitech Gaming Keyboard G710+ är inte på något sätt mer mekaniska en dom på ett standardtangentbord.

Det är vedertaget att man kallar tex tangentbord med Cherry MX brytare eller Alps brytare för Mekaniska! det vet du! sluta fiska!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Oj, undrar varför jag då har sett massor av tagentbord från Logitech med mekaniska brytare ända sedan 90-talet...
Och jag har nog inte sett ett enda tangentbord från Logitch med touchpanel som är motsatsen till mekaniska brytare...

Är så satans trött på detta totalt felaktiga namn på den typ av tangentbord som artikeln syftar på.
Alla tangentbord där man trycker mer en knapp fysiskt och knappen rör sig neråt är per automatik mekanisk.
En brytare är benämningen på en elektronik komponent som bryter en ström.

Alternativet till mekanisk brytare är en touchpanel som varken är mekanisk eller en brytare utan mäter resistans på X och Y-led.

De syftar ju på deras första Gaming tangentbord med cherry mx brytare. Förr var det ju bara mekaniska brytare, men då handlade det inte om gaming.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara riktigt trevligt..

Kör nu med ett G110 och det enda jag saknar är display, annars tycker jag det är överlägset plus att skillnaden mellan G110 och G710 brytarna i känslan är för liten för att jag ska byta upp mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Men vad spelar det för roll Är du en sån som stör dig på allt?

Skrivet av joshoa:

Det är vedertaget att man kallar tex tangentbord med Cherry MX brytare eller Alps brytare för Mekaniska! det vet du! sluta fiska!

Jag bryr mig dom gånger när företag tar vedertagna ord och försöker få dessa ord till att blir något som "dom har kommit på".

Sedan går dom ut med detta i marknadsföring och i grund och botten lurar människor att deras gamla tangentbord inte är mekaniska när dom är 100% lika mekaniska som tangentbord med Cherry MX brytare.

Det är allt för ofta som större företag gör så här.
Eller tar patent på funktioner som egentligen inte går att ta patent på... Där finns det så många exempel att det skulle ta en evighet att skriva.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

mk-85 för 900kr är nog bästa köpet jag kunde göra när de gäller tangentbord.

Körde innan med logitech g15 både blåa och oranga varianten i över 7år.

Tycker dock att dem borde ta bort numpadden som är totalt värdelös och endast används av ett antal människor som inte vill vänja sig med att använda en rad av siffror, varför ha samma knappar 2gånger på ett tangentbord, meninglöst och tar upp plats.

Logitech skulle gjort sitt mekaniska tangentbord med en liten LSD skärm, hade faktiskt varit trevligt.

Var i hela h*lvete hittade du ett MK-85 för 900kr? Du måste fått de på nån riktigt sjuk rea eller något. Det går på 1300 fortfarande.

Har ett MK-80, det är de bästa tangentbordet imo. Det är ett tangentbord, inte nån space-shuttle kontroller ala logitech.

Skrivet av huttala:

Detta tangentbord kanske hade varit intressant om det kom för två år sedan, just nu ligger konkurrenterna mil före Logitech om man ska se till funktionerna. Att det inte är något inbyggt minne förstör ju hela idén med ett tangentbord av denna sort.

Det är väl ändå Ducky's idé om att man kan välja vilka knappar som ska lysa och inte. Eller har Corsair släppt något jag missat före Shine II från Ducky kom?

Det är verkligen inte priset som sätter kvalitén på mekaniska tangentbord. Tangentbord för 700kr kan vara bättre än tangentbord för 1500kr. Och det är nästan fler dyra tangentbord som är dåliga än billiga i dagsläget.

Antar att anledningen till detta är att dyra tangentbord oftast har massa bling, som gör att de ser påkostade ut, sedan visar det sig att de är tillverkade av den sämsta OEMen på marknaden för att hålla nere kostnaderna.

Snacka inte skit. De flesta mekaniska tangentbord är dyra. De ända billiga jag vet är Steelseries 6hV2 eller vad tusan det heter, och det är extremt fult och av jävligt dålig kvalité.

De flesta är inte av dålig kvalité, skulle snarare säga att många av dom har dålig design. Varav Q-Pad MK80 eller 85 är de ända som faktiskt är ett tangentbord med bra design(ser ut som ett tangentbord skall göra), har inte extremt stort handleds skydd(perfekt sådant), bra backlight samt de har full High N key rollover eller vad de nu heter, som INGA andra tangentbord har(MK85 va världens första med detta genom USB dessutom).

Prisar Qpad rätt mycket nu tycker jag, fast med all rätt. Det är riktigt bra tangentbord, och de har fått väldigit bra betyg av Sweclockers, bättre än något annat skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tar Logitech fram en ny version av gametangentbordet G13 med mekaniska brytare så kommer jag iallfall att köpa direkt.

Det här testade tangentbordet verkar vara en rätt medioker historia även om det är rätt snyggt och antagligen har mycket bättre kvalitet än skiten Qpad släpper.

Qpad... Dålig kvalité ? Du måste ju vara helt bakom flötet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Qpad... Dålig kvalité ? Du måste ju vara helt bakom flötet.

qpad's tangentbord har dålig kvalité.

Finns inget att diskutera, iOne* (oem) gör kexiga tangentbord. punkt slut.

*iOne gör tangentbord för razer, qpad osv.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Mer sugen på de nya steelseries tangentborden faktiskt, gör en recension på dem istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Snacka inte skit. De flesta mekaniska tangentbord är dyra. De ända billiga jag vet är Steelseries 6hV2 eller vad tusan det heter, och det är extremt fult och av jävligt dålig kvalité.

Jag har äger då 2st utav steelseries mekaniska. Ingen dålig kvallé där, så kanske du som inte ska snacka skit imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

Jag har äger då 2st utav steelseries mekaniska. Ingen dålig kvallé där, så kanske du som inte ska snacka skit imo.

Snälla berätta om hur du använt tangentbord från ducky och costar och att du har ägt något annat mekanisk tangentbord förrutom steelseries versioner...

Ledsen att krossa drömmen men steelseries gör liksom razer och qpad kexiga tangentbord, rent objektivt. Läs huttalas guide och/eller på geekhack.org för mer info.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Snälla berätta om hur du använt tangentbord från ducky och costar och att du har ägt något annat mekanisk tangentbord förrutom steelseries versioner...

Ledsen att krossa drömmen men steelseries gör liksom razer och qpad kexiga tangentbord, rent objektivt. Läs huttalas guide och/eller på geekhack.org för mer info.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får gärna informera om vilka som nu gör kvalitéts tangentbord också. Inte bara kasta ut att 3 stycken gör dålig kvalité utan att nämna dom som då har bra kvalité.

inb4 något random företag som knappt vet upp och ner på ett tangentbord