Antec kühler H20 620 mot Corsair Cooling Hydro H60

Permalänk
Medlem

Antec kühler H20 620 mot Corsair Cooling Hydro H60

Antec kühler H20 620 mot Corsair Cooling Hydro H60...

Vilken av dessa två bör jag välja för att kyla min processor?

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Avstängd

båda två kan kyla ner alla cpu inom am3/am3+ lga 1155/1156/1336/2011

Permalänk
Medlem

Samtidigt?

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BassetX:

Samtidigt?

kolla igen, efiterade igen.

Permalänk
Medlem

Antec 620 är något bättre om jag inte minns helt fel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur är Antec KÜHLER H2O 620 egentligen? Är det värt att köpa eller ska man lägga samma pengar på en luftkylare?

EDIT: Om man utgår ifrån att man ska klocka lite.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte56:

Hur är Antec KÜHLER H2O 620 egentligen? Är det värt att köpa eller ska man lägga samma pengar på en luftkylare?

EDIT: Om man utgår ifrån att man ska klocka lite.

jag kan väl säga att man kan ju rekomendera phanteks, Thermalright och noctua kylarna (ligger på 500kr-800kr). Då dessa ska klara av att överklocka en god bit på cpun men det beror på också vilken cpu vi snackar om. Färdiga vattenkylningslösning funkar mer eller mindra som luftkylning så det kan också rekomenderas.

Permalänk
Medlem

Jag har en i5 3570k och tänkte prova att överklocka Vill helst inte ändra så mycket men hoppas på att kunna ändra den till 4.0ghz utan några större problem ^^

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Medlem

Nuctua NH-d14, Thermalright silver arrow och Phanteks PH-TC14PE är bättre än vattenkylare med 120mm radiatorer när det gäller prestanda, ljudnivå och driftsäkerhet. Om tappa datorn i golvet är något du brukar göra kan deras höga vikt vara ett problem men jag tror inte att du har den vanan och då är vikten inget problem
H100i presterar bättre än dessa men är sämre på de andra två punkterna och den kostar mycket mer än vad den presterar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BassetX:

Jag har en i5 3570k och tänkte prova att överklocka Vill helst inte ändra så mycket men hoppas på att kunna ändra den till 4.0ghz utan några större problem ^^

Det där kan du med en budget kylare. Det jag menar är 3570k på 4,7ghz eller 3770k på 5ghz osv, det är där man bör punga ut minst 600kr-700kr för en kylare.

Permalänk
Medlem

Har Antec Kuler 620 som kyler min i7 2600k @4,1ghz. Den ligger väl runt 60-65 grader vid 100% load och sen så tycker jag inte den låter så mycket.

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Nuctua NH-d14, Thermalright silver arrow och Phanteks PH-TC14PE är bättre än vattenkylare med 120mm radiatorer när det gäller prestanda, ljudnivå och driftsäkerhet. Om tappa datorn i golvet är något du brukar göra kan deras höga vikt vara ett problem men jag tror inte att du har den vanan och då är vikten inget problem
H100i presterar bättre än dessa men är sämre på de andra två punkterna och den kostar mycket mer än vad den presterar.

Man kan väl säga såhär, ska man lana = Färdiga vattenkylningslösning, ska datorn vara mest stående = torn kylare (eller vad man kallar det).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivlo:

Har Antec Kuler 620 som kyler min i7 2600k @4,1ghz. Den ligger väl runt 60-65 grader vid 100% load och sen så tycker jag inte den låter så mycket.

Sedan beror det också på vilken vcore du kör på, då du kan förmodligen öka multipliern utan att öka vcore så att säga.

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig tappat datorn.. dock händer det att jag slår i den när jag drar till olika LAN Så vad ska jag satsa på för att få högsta clock med bästa kylare för 500kr typ. Har alltid velat ha vattenkylning ^^

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av BassetX:

Har alltid velat ha vattenkylning ^^

För att det är en av de mest högpresterande formerna av kylning, det bästa sättet att få en tyst dator, för att det är väldigt givande att bygga ihop ett sådant system själv eller bara för att kunna säga att du har vattenkylning? Dessa färdigbyggda systemen kan knappt kallas för vattenkylning för inga av de positiva egenskaperna hos vattenkylning finns hos dem. Detta låter otrevligt och jag ber om ursäkt om du tar illa upp.

Jag skulle rekommendera https://www.inet.se/produkt/6308759/thermalright-archon-rev-a... eller https://www.inet.se/produkt/5321388/noctua-nh-u12p-se2 då jag inte tål ljudnivån på de medföljande fläktarna och byta dem skulle resultera i en mycket dyrare kylare som inte presterar bra i förhållande till sitt pris.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag har båda varianterna, har kört dem båda på alla mina workstations i olika tillfällen.
Vet inte om jag märkt av någon skillnad, har bytt fläktarna på båda så de låter lika mycket tycker jag.

Ren känsla om jag ska köpa en ny så blir det Corsair, frågar du någon annan kanske de svarar Antec.
Svårt läge på så pass lika produkter

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BassetX:

Har nog aldrig tappat datorn.. dock händer det att jag slår i den när jag drar till olika LAN Så vad ska jag satsa på för att få högsta clock med bästa kylare för 500kr typ. Har alltid velat ha vattenkylning ^^

antec 620 v4 ska nog kunna uppfylla dina krav. Då jag använder en sådan just nu och kan säga att den fungarer riktigt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

För att det är en av de mest högpresterande formerna av kylning, det bästa sättet att få en tyst dator, för att det är väldigt givande att bygga ihop ett sådant system själv eller bara för att kunna säga att du har vattenkylning? Dessa färdigbyggda systemen kan knappt kallas för vattenkylning för inga av de positiva egenskaperna hos vattenkylning finns hos dem. Detta låter otrevligt och jag ber om ursäkt om du tar illa upp.

Jag skulle rekommendera https://www.inet.se/produkt/6308759/thermalright-archon-rev-a... eller https://www.inet.se/produkt/5321388/noctua-nh-u12p-se2 då jag inte tål ljudnivån på de medföljande fläktarna och byta dem skulle resultera i en mycket dyrare kylare som inte presterar bra i förhållande till sitt pris.

Det första och att jag blir väldigt fascinerad av att se det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk

Skit i billig vattenkylning..Köp en fet noctua eller motsvarande luftkylare. Låter mindre, bättre kylningsförmåga och du slipper ha vatten i lådan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av =ezco=:

Skit i billig vattenkylning..Köp en fet noctua eller motsvarande luftkylare. Låter mindre, bättre kylningsförmåga och du slipper ha vatten i lådan.

Som sagt blir mer risk om TS ska lana då det är en tung kylare som man helst inte ska leka med, största risken kan inleda till att mobot tar en stor skada.

Permalänk
Medlem

En till fråga , brukar de gå sönder och läcka? vad händer i så fall? Vill gärna höra lite fakta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av BassetX:

En till fråga , brukar de gå sönder och läcka? vad händer i så fall? Vill gärna höra lite fakta!

Skickades från m.sweclockers.com

De ska inte göra det men jag har läst om tre personer här på swec och ett par andra på andra forum som har haft läckande eller exploderande vattenkylare. I fallen ersätter Corsair hela systemet, kylaren eller inget.
Så det senaste året tycker jag det har verkat som att risken för läckage är mycket större än knäckta moderkort till följd av dålig transport av system med tunga kylare. Sedan har vi pumpar som låter också, i några fall räcker en firmware uppdatering, sänka volten till pumpen eller så får man skicka tillbaka den.
Problem som inte kan existera hos en tornkylare och därför rekommenderar jag aldrig en vattenkylare när det inte är ett måste.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM