Permalänk

be quiet! Dark Rock PRO 2 Vs Hydro H80i

Vilken tror ni presterar bäst av dessa ? Har en Hydro H80i och en i5 3570K som är klockad till 4.2 GHz. Får cirka 72C efter en stund i Prime 95. Så nu undrar jag fall be quiet kylaren skulle prestera bättre än min H80i ? Lyset på min H80i har på nåt skumt sett lagt av, men allt annat funkar som det ska. Är lite rädd att pumpen ska gå snart och bli överhettad därför jag kollar på luftkylare.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att din H80i är bättre än en Dark rock pro 2. Dark rocken är inte i klass med silver arrow/nh-d14 så du borde satsa på någon av dem om du ska ha luft.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skulle tro att din H80i är bättre än en Dark rock pro 2. Dark rocken är inte i klass med silver arrow/nh-d14 så du borde satsa på någon av dem om du ska ha luft.

Men dom är så jävla fula det är det som tilltar mej till be quiet kylaren, att den ser snygg och stilig ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men dom är så jävla fula det är det som tilltar mej till be quiet kylaren, att den ser snygg och stilig ut.

Jag har dark rock pro 2 och visst är den bra och riktigt snygg men den är också riktigt stor. 166mm hög tror jag;)
Men den kyler riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Be quiet Dark Rock Pro 2 kylaren presterar lite sämre än H80i. men den är tystare.
För att få så låga temperaturer som möjlig så borde du satsa på Thermalright Silver Arrow SB-E.
Men håller med att Be quiet kylaren är riktigt snygg.
Från Sweclockers test. Silver Arrow finns med och Dark Rock Pro 2 är ungefär 3-5% sämre kan man säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Be quiet Dark Rock Pro kylaren presterar lite sämre än H80i. men den är tystare.
För att få så låga temperaturer som möjlig så borde du satsa på Thermalright Silver Arrow SB-E.
Men håller med att Be quiet kylaren är riktigt snygg.
Från Sweclockers test. Silver Arrow finns med och Dark Rock Pro är ungefär 3-5% sämre kan man säga.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3372?k=005fdfecc38b7...

Men de testade inte dark rock pro 2 (två) har jag för mig. De testade den gamla dark rock pro (utan 2 (två))

Permalänk

Men en H80i presterar bättre än dark rock kylaren ? Då vet jag då ska jag nog inte byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men en H80i presterar bättre än dark rock kylaren ? Då vet jag då ska jag nog inte byta.

I Corsair mjukvaran så kan du ändra på fläkthastighet. Ifall du har höga temperaturer så borde du kanske gå in i mjukvaran och testa runt lite med inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men dom är så jävla fula det är det som tilltar mej till be quiet kylaren, att den ser snygg och stilig ut.

Be quieten är sjukt snygg. (därför jag har en )
Tänk bara på att den väger sinnessjukt mycket. Typ 1,2 kg. Jag har hängt upp min i ståltråd för att den inte ska plåga moderkortet för mycket.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Be quieten är sjukt snygg. (därför jag har en )
Tänk bara på att den väger sinnessjukt mycket. Typ 1,2 kg. Jag har hängt upp min i ståltråd för att den inte ska plåga moderkortet för mycket.

Haha. Min drp2 har böjt mitt mobo lite. Så om jag har den så buggar temp mätaren. tempen ligger på typ 192 grader och klockfrekvensen dras ner.